Heeft jullie 3,5 + jarige al echte interesses?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by chocolaatje, Oct 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    mijn dochter is al heel lang gek van paarden, en poppen totaal niet, maar barbies en ik heb een speelhuis+camper van caring corner, daar speelt ze al 2 jaar mee, en nog steeds elke dag, en met haar knuffels en playmobiel ook

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Mijn dochter heeft verschillende interesses, maar geen cars of K3 ofzo. Prinsessen in het speelgoedboek vindt ze fantastisch, maar met spelen zie ik daar niet extreem veel van terug.

Ze heeft verschillende interesses. Momenteel is knutselen helemaal in. Een tentje bouwen onder de trap vindt ze geweldig, zeker als ze van mij de kussens van de bank erbij mag pakken. Dan ligt ze daaronder doktertje te spelen met haar pop ofzo. En vaak zet ze al haar speelgoedmandjes vol speelgoed achter elkaar en gaat zelf voor op een stoel zitten, want dan gaat ze op vakantie naar opa en oma.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is leuk zeg en ook heel gezond! :D

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    waarom probeer je niet iets met afstandbediening?een vliegende helicopter?

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Wel herkenbaar.
    Op zich heeft ze de laatste maanden wel echt interesses, maar meestal is dat tijdelijk en dan wisselt het weer. Voorheen ook wel, maar nu duren die tijden iets langer. Meestal aangewakkerd door tv of een boekje.
    Er zijn wel dingen die ze leuk blijft vinden, maar nou niet om te zeggen dat ze er idolaat van is en al helemaal niet dat ze er uren mee kan spelen ofzo.

Qua zelf spelen en zichzelf kunnen vermaken is ze dus ook niet echt een kei. Wordt t liefst vermaakt. Ja, ik vind dat ook vermoeiend! Ergens anders/psz kan ze dat dan weer wel een stuk beter..

Ideeen heeft ze overigens wel veel, maar vaak dingen die niet kunnen, geld kosten, erg lastig zijn etc ;).

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma is 39 maanden dus nog geen 3,5 maar hier verschillende interesses:

schrijven, tellen, kleuren, vormen het alfabet vind ze erg interessant.

Daarnaast vind ze zingen en dansen erg leuk en heeft ze het erover dat ze op ballet wil.

En ze tekent, verft, knipt heel graag. Op school vinden we elke keer wel een tekening in haar rugzak die ze gemaakt heeft:D

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Verbanden leggen, oorzaak-gevolg, doen/uitvogelen, techniek.
    Cijfers, letters.
    Lezen en verhaaltjes navertellen en spelen (J&J is favoriet).
    Zingen en muziek maken (optochten houden met trommel, xylofoon, koebel houtblok en tamboerijn).
    Treinbanen bouwen. (Hele ingewikkelde met wissel, bruggen en viaducten).

Hij is een jongetje maar heeft helemaal niks met auto's!!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn oudste toont veel interesse in 'tutten', verkleden als een prinses, mooie speldjes, oorbellen heeft ze nu ook gekregen na weken zeuren.
    En dan haar andere kant, ze is helemaal gek van dieren. Ze kan haar lol op want we hebben een cavia opvang en ik fok een bepaald ras. Maar ook paarden, honden, alles waar je 'voor moet zorgen' vindt ze leuk.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    #29 Arevinol, Oct 5, 2012
    Last edited: Oct 5, 2012
    Als ik nu moet zeggen waar ze interesse in heeft:

paarden (eenhoorns), maar niet echt om te spelen.
    knippen, lijmen, glitterspul
    Dokterspullen/gezondheid/groeien
    Melk (door een boekje)
    cijfers/leeftijden (ze weet precies hoe oud iedereen is)
    Ook wel schrijven van cijfers/letters, af en toe
    voorlezen doet t altijd goed (ook wel navertellen)
    spelletjes op pc/telefoon/kinderlaptop

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Oja, herkenbaar. Dochter heeft ook laatst clip-oorbellen gekregen. Dagelijks wil ze wel de gaatjes in mijn oren zien ;) Ze vindt t ook leuk om ringen/armbanden/kettingen om te doen en de haren van de katten te versieren met speldjes..
    Ze vindt t leuk om geschminkt te worden en ze houdt van make-up, nagellak.. Liefst doet ze t zelf.

Denk dat we dr met sint/kerst/verjaardag wel een pop met lange haren of zo'n kaphoofd/opmaakpop geven!

11. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ziets wilden we dus misschien ook al proberen, een auto op afstandbediening. Of een hijskraan met afstandbediening.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ben je niet bang dat hij daar ontzettend snel op uit gekeken is? Feitelijk kun je er niet zoveel mee.. je hoeft alleen op een knopje te drukken. Nu weet ik dat er genoeg kinderen zijn die dat hartstikke leuk vinden hoor maar mijn zoon zou hier echt na 2 x spelen op uit gekeken zijn..

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Mijn 3,5 jarige zoon heeft diverse interesses:
    -voertuigen (om mee te spelen, te lezen, en/of te besturen)
    -dieren
    -natuur (sterren/maan/zon/plantengroei/bos/weilanden/strand)
    -beroepen (brandweer/politie)
    -cijfers/letters/klok
    -ontwikkeling baby-opa (jongens/meisjes)
    -zingen en muziek maken

14. chocolaatje

Daarom is het juist zo moeilijk met hem.. Hij is overal snel op uitgekeken

15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    een vliegende helicopter heeft toch iets dat draait en dat vindt hij toch leuk?

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    hier een jongetje dat 3 dec 4 wordt, ook hij heeft juist heel veel verscjillende interesses (zoals eerder genoemd, vooral alles met wielen)
    hij speelt ook heel veel, verzint hele verhalen, t gaat veel om brandweer/politie/superhelden, dat soort werk :)
    hij heeft een grote zus, en doet soms ook strijkkralen dingen maken samen met haar.
    knutselen/verven/tekenen, daar liggen zijn interesses niet.
    puzzels maken bv doet hij ook erg graag.
    herken totaal niet wat je schrijft over dingen stuk maken, hier altijd de vraag of dingen die gemaakt zijn weggezet juist mogen blijven staan

17. chocolaatje

Die heeft hij al een gehad, en die was zo stuk. Ook de windmolen van Thomas de trein heeft hij en die draait. Maar hij is echt overal weer snel klaar mee helaas. Dus het is hoe dan ook moeilijk. Ik denk ook dat hij aan school toe is? Een hijskraan draait ook en beweegt, dat vind ie ook heel leuk. Vlakbij hier zijn ze huizen aan het bouwen en hij vind het practig om naar de hijskraan te kijken.

18. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Mijn zoon (3) heeft duidelijke interesses in:

- dinosaurussen (heeft alle soorten speelgoeddinosaurussen en kent ze ook bij naam, we kijken ook elke dag wel een dinodocumentaire op youtube)
    - ambulance, politie- en brandweerauto en hijskranen
    - en tja thomas de trein, chuggington, bob de bouwer etc, dus alle tekenfilms over levende voertuigen :cool:

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier ook duidelijke interesses:

- auto's
    - treinen
    -brandweer/politie
    -boekjes lezen
    -natuur
    -verven
    -klei
    -stickeren
    en nu erg veel interesse in kastanjes zoeken etc. en daarna lekker herfstknutsel dingen maken

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza tekent erg graag, kleien vindt ze leuk, verven ook.
    Daarnaast speelt ze met alles waar poppetjes bij zijn hele rollenspellen uit. Duplo, Lego friends, little people, littlest petshop en my little pony, barbie.
    Ze heeft de peuterlaptop van V-tech, waar ze de spellen momenteel echt op aan het ontdekken is: letters, cijfers, vormen en verbanden, enz enz. En op de pc heeft ze de spellensite van lego ontdekt: online spelletjes doen van duplo en lego friends, (ze kan het gelukkig zelf, hoef ik niet mee te doen :D).
    En ze speelt graag buiten, lekker de tuin in of de speeltuin in: fietsen, bellen blazen, stoepkrijten, zandbak... Slecht weer is echt een straf voor d'r ;) Gelukkig vindt ze boekjes lezen ook erg leuk, dus dat doen we dan wat meer: samen naar de bieb om boeken uit te zoeken en die thuis lekker lezen.

Samen knutselen betekent ook hier overigens dat mijn papier dor haar bekrast wordt. Samen is dus ook echt samen :D

Share This Page