Hier tot drie keer toe geen speen. Wel geprobeerd, maar de dames wilden gewoon niet. De eerste maanden hebben we ze naast volledige borstvoeding ook kunnen troosten met een pinkje. 't Heeft wel als gevolg dat we nu drie duimzuigertjes hebben. De oudste zijn we nu aan het afleren dat ze overdag duimt, want als ze straks naar school moet, kan dat natuurlijk ook niet.
Wij hebben haar na ook een speentje gegeven omdat ze ook een flinke zuigbehoefte heeft.. Zodat we ook niet altijd een pink erin hoeven te stoppen
dochter kreeg toen ze een week was een speen ivm grote zuigbehoefte. Na 5 minuten was ze klaar met drinken, maar wilde nog wel zuigen. Af en toe speen gegeven. Ze viel er bijna nooit mee in slaap en kreeg hem ook alleen overdag. Nu heeft ze hem bijna nooit meer nodig. Vaak wil ze het ook niet meer.
mijn zoontje kreeg na een week een speen, vanwege grote zuigbehoefte/veel huilen. En daarna de krampjes, hij kreeg er meer rust door. het heeft nooit de bv in de weg gestaan.
Hier pas na 11 maanden een speen, daarvoor wilde hij niet. Op het KDV gaven ze er een om rustiger in te slapen en nu wil hij hem thuis ook met slapen. Als ie honger heeft wordt ie gewoon wakker, helaas ook snachts.
Hier hebben beide kinderen geen speen gehad. Ik vond het onzin. Waarom? Ik wilde voeden op verzoek, dus dan was het ook aan mij de signalen te herkennen, en voor mijzelf had ik het gevoel dat dit minder zou lukken met een speen. Hier een zoon die best zuigbehoefte had, maar uiteindelijk prima tevreden is met een knuffeltje oid.
Weet eigenlijk niet of ik hier al had gereageerd, maar hier geen speentjes. Alle zuigbehoefte werd prima gestild (hoe schrijf je dat eigenlijk) aan de borst/fles en onze pink zo af en toe. Speentjes vonden wij dus niet nodig. Wel heeft Ruben toen hij een maand of 4 was geloof ik een tijdje een speentje gehad om te spelen en op te knagen. Toen hij dat niet meer interessant vond is het speentje weer de container ingegaan. Bij de jongste hebben we ook een tijdje een speentje gehad als 'speelgoed' vond ze super, maar verders niet . Lekker fout mss een speentje als speelgoed, maar vooruit. Liefs Hanneke.
Hier wel een speentje. Hij gebruikt hem alleen voor het slapen gaan. Hij krijgt dan eerst de borst, maar wil na de voeding nog even nasabbelen wat ik zelf niet zo fijn vind. Dus daarom het speentje, voordat hij echt in slaap valt spuugt hij hem meestal zelf uit.
hie rgeen speen, isa wil hem niet oudste wel een speen en 1 jaar bv gehad. en de speen heeft ze nog steeds en kan echt niet zonder, vind ik wel flink balen maar het komt wel een keer we proberen het af en toe maar ik wil haar geen uren laten huilen daarom xxxxxxxxxxxx
Beide kinderen wel eens een speentje aangeboden, maar ze wilden er niets van weten. M'n zoontje heeft 'm alleen wel eens gebruikt op het kdv, verder helemaal niet. Hun zuigbehoefte was het grootst in de eerste 2-3 maanden. Toen gaf ik ze meestal mijn pink om op te sabbelen. Dat beviel ze véél beter dan een speentje. Over die groei zou ik me niet echt zorgen maken. Ik merkte aan m'n zoontje wel dat hij steeds vaker kleine beetjes ging drinken. Toen besloten om hem éérst m'n pink te geven en pas aan te leggen als hij daar geen genoegen mee nam. Hij was toen een maand of 2 oud. Daarmee kwam er geleidelijk meer ritme in de voedingen. Er lijkt mij niets op tegen om die pink of een speentje te geven, als je denkt dat het vooral zuigbehoefte is en geen honger.
Ons meisje heeft geen speentje. Ze moest er niets van weten. De oudste had er wel een, hij had een ontzettend grote zuigbehoefte en dronk maar heel kort aan de borst. (5 minuutjes) Dus na 5 weken hebben we hem een speentje aangeboden. Toevallig zijn we een week geleden gestopt met het speentje (hij is nu 2,5), we hebben het samen de prullenbak in gegooid. Hij heeft er, tegen alle verwachtingen in, niet meer naar gevraagd.