Spelen op de woensdag (en vrijdag) middag...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lodie, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lodie

Lodie Actief lid

26 feb 2012
    222
    1
    18
    Het spelen op de woensdag (en vrijdag) middag.
    Hoe gaan jullie daar mee om?

Mag jullie kind dat met 1 iemand spelen of vinden jullie het ook goed als ze met zijn 3en afspreken?
    Waarom vinden jullie dat?

Ik merk dat hier, niet allemaal, maar wel veel ouders het prettiger vinden als hun kind die middagen met 1 ander kind spelen.
    Met zijn 2en dus en niet met zijn 3en.
    Dit om te voorkomen dat er wel leuk gespeeld word en er niet iemand over blijft.

Zelf merk ik dat ik er niet zoveel moeite mee heb als mijn kind met 2 andere kinderen speelt.
    Vind het sneu als er iemand over blijft. Ik zeg altijd wel dat dan om de beurt een kind mag zeggen wat ze gaan doen. Ik ben er zelf nooit zo moeilijk in.
    En denk altijd, hier thuis hebben wij ook 3 kinderen en moeten ze het ook met 3 doen.

Toch vraag ik me af hoe jullie erin staan en waarom.
    Soms word ik er wel een beetje onzeker van en denk ik dat andere ouders mij misschien wel te makkelijk vinden.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.020
    6.762
    113
    zuid-holland zuid
    Ik denk net als jij, ik vind meer dan 1 ook prima. Mits het gezellige vriendjes zijn die elkaar ook aardig vinden en de boel een beetje heel laten...
    Maar dat wordt weinig gedaan bij ons op school ook ben ik 1 van de weinigen die er weleens 2 meeneemt. Als allebei mijn kinderen 1 vriendje meenemen , komt het er toch wel vaak om neer dat ze met 4 gaan voetballen, dus 1 meer of minder maakt me niet uit.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ligt er aan wie ze mee wil nemen... Van sommige conbinaties weet ik dat het goed gaat en van sommige combinaties kan ik al voorspellen dat het flinke ruzie gaat worden. En het maakt ook verschil of ze buiten kunnen spelen, dan kunnen ze meer hebben van elkaar. Hier speelt mijn dochter in ieder geval regelmatig met 2 vriendinnetjes/vriendjes.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ligt er helemaal aan wie er mee komt:roflmao:
    Bij mijn kleuter vind ik 1 kindje wel genoeg meestal, die vind dat zelf anders ook te druk.
    De oudste komt vaak met 1 iemand uit school maar dan hebben ze al afgesproken om samen weer iemand anders op te halen:)

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier mogen ze ook wel met 2 afspreken als dat zo uitkomt. Nu met het mooie weer spelen ze lekker in de tuin, in het zwembad of voetballen. Maar inderdaad sommige combinatiea zijn al eens niet goed gegaan in het verleden en dan zeg ik ook weleens nee.

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Het is nog nooit gebeurd hier, maar ik zou het prima vinden hoor.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.439
    10.363
    113
    Ik denk dat het ook leeftijdsafhankelijk is, op een gegeven moment hebben ze ook meer vaste vriendjes, tot die tijd is 1 meer dan voldoende.

Haver11 en HappyRabbits vinden dit leuk.
  8. Salentein

Salentein Niet meer actief

Eén keer gebeurde dat, 3 en toen vond ik het prima (was mooi weer) en ging dat ook heel goed.
    Eén keer vroegen ze dat (zoon zou met jongetje spelen en derde kindje wilde aansluiten) toen heb ik nee gezegd. Ik vond het zielig voor dat kindje, daar niet van, maar ik zat met een zieke peuter en ik was zelf ook niet fit/zat er nogal doorheen. En ik wist dat die combinatie pittig zou zijn haha.

Dus ik vind het over het algemeen niet zo erg mits het past.

Roos12 vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.454
    17.402
    113
    Vooral afhankelijk van het weer. Als ze naar buiten kunnen vind ik meerdere kinderen makkelijker dan bij regen/binnen zitten.
    En bij dochter/meisjes ook weer makkelijker dan zoon/jongens

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.218
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ligt echt helemaal aan wie het zijn. Sommige drietallen 'werken' gewoon. Maar als het niet echt een handig drietal is, dan liever niet.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter heeft een keer 3 vriendinnetjes meegenomen. Leuk en rustig clubje meiden, dan kan dat prima. Die zitten de hele middag te knutselen aan tafel. Ik vind t altijd wel gezellig.
    Mijn zoon is net gestart op school en houdt het nog even bij 1, totdat ik een beetje door heb hoe de combinaties werken, en ze wat ouder zijn. Dan kan hij vast ook een keer meerdere vriendjes meenemen en lekker voetballen naast het huis ofzo.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het maakt mij niks uit hoeveel kinderen ze meenemen. Met 2 dochters zit het huis dus wel eens vol meiden.
    Als ze allebei met meerdere vriendinnen afspreken, dan zeg ik meestal wel dat ze dan óf op hun kamer óf buiten moeten spelen.
    Hier trouwens een vijf gelijke dagen model op school. Dus alle middagen zijn even lang (of kort) en er hoeven dus geen kindjes mee te eten.

amdaa vindt dit leuk.
  13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Het ligt er aan wie het zijn en wat voor weer het is. Het moet wel gaan met de combinatie en de kinderen moeten zonder teveel besturing zich wel kunnen gedragen. Plus lekker weer, wanneer ik alsnog gek word, dan kunnen ze zich mooi buiten uitleven.
    Het komt 3 x per jaar voor ofzo dat er 2 komen spelen i.p.v. 1.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind dat gereguleer door de ouders altijd zo 'bijzonder'.

Ik zie die ouders al buiten staan reguleren of hun kind met 1 of 2, of met kind A of kind B speelt..

Ik heb er werkelijk nooit over nagedacht. In de klas spelen ze ook spontaan met wie ze maar willen.
    We hebben 2, 3 en soms ook 6 kinderen in huis gehad om te spelen. Of ze nou afspreken of komen aanwaaien.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mogen ze zelf weten. Maar als een combinatie niet werkt dan zeg ik de volgende keer nee.

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh het komt regelmatig voor dat mijn dochter met meerdere meiden afspreekt. Geen probleem. :)

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon heeft 1 meisje met wie hij vaak afspreekt. Het komt niet in hem op om een keer een ander te vragen hihi.

Ze spelen donderdag of vrijdag bij elkaar. We zijn dan 15u thuis en dan tot een uur of 17. Woensdag is meteen ook veel langer. Maar dan hebben wij om 12.45 zwemles en het meisje om 15.15, dus dat gaat niet.

1x per week vind ik nu ook wel voldoende, hij gaat ook om de week 2 middagen naar de nso, er is regelmatig een feestje en we komen ook vaak bij vriendinnen van mij met kinderen.

Ik denk wel dat het scheelt dat wij maar 1 kind hebben. Ik hoor van vriendinnen ook regelmatig dat haar 3 kinderen alledrie een speeldate hebben.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Dat maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Ik beperk wel de tijd, dat wel. Op woensdag of vrijdagmiddag ben ik er rond drieën wel klaar mee.
    Hier doen ze het soms ook handig hoor, buurmeisje en dochter zijn ‘beste’ vriendinnen en spreken dan samen af wie ze te spelen vragen. Dan kunnen ze dus met zijn vieren spelen. Ze gaan beiden ook goed met een tweeling om, dan is de een dus bij de buren en de ander hier, erg grappig hoe ze dat doen.

19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vorige week wilde twee beste vriendinnen met elkaar spelen, maar dat kon niet. Iets met zieke peuters thuis.
    Dus vroegen ze of ze bij gijs mochten spelen.
    Ja, jammer joh, dus de niet.
    Uiteindelijk 1 meisje mee gegaan. Was hardstikke gezellig
    Maar twee beste vriendinnen samen bij mij thuis... nee, dat is sneu voor gijs want zij spelen dan met elkaar.

Ook komt hier wel een jongetje spelen.
    Maar die mag niet naar zijn neefje en die wo O t hier 3 huizen verderop...
    Dus als hij hier is gaat hij altijd met zijn neefje spelen. Vind ik niet leuk, voor gijs.
    Dus weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken.
    Misschien maak ik er wel een groter probleem van in mijn hoofd, dan dat het is.

20. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Ja hoor, geen probleem! Ik sta sowieso bekend op het schoolplein als "de makkelijke moeder"
    Morgenavond heb ik 28 kinderen om te spelen :roflmao:
    Dochter vond het sneu dat sommige kindjes nooit uitgenodigd worden op verjaardagsfeestjes, dus ze heeft de hele klas uitgenodigd op haar feestje...

Deel Deze Pagina