Ja de allergielijst is helaas niet altijd direct voor handen in een klaslokaal. Toen ik nog invalwerk deed moest in er altijd om vragen. Ik was dan blij als ouders van kinderen met ‘belangrijke’ allergieën even langskwamen om het door te geven!
Dat is dan jouw keuze. Ik vind het belangrijk dat kinderen van jongs af aan leren hoe belangrijk goede zonbescherming is. Ik leer ze zelf smeren, maar ik heb kleuters. Dus ik help wel ja. Als je dit vaker doet leren ze dit binnen no-time goed aan. Ik investeer tijd om te voorkomen dat ze verbranden. Met alle gevolgen van dien. Ik zie in de fam wat huidkanker met je doet, en dat wens ik niemand toe. Misschien vergezocht, maar als ik ook maar een klein beetje kan bijdragen aan het voorkomen hiervan, investeer ik graag wat tijd.
En even helpen waar nodig. Niemand zegt dat een juf alle kinderen van top tot teen in moet smeren, maar gewoon weigeren tot aansporen en helpen vind ik bizar (en ik zeg niet dat jij weigert, maar hoor regelmatig dat scholen absoluut niet aansporen, laat staan eventjes helpen).