jaja wij zitten midden in het tweede sprongetje, te weten de sprong van 8 weken. Mijn zoon is een vrij makkelijke baby maar sinds gister wil hij niets liever dan in de draagdoek rondgehupst worden. Prima, niet moeilijk doen, hup in de draagdoek en weg is de onrust. Heerlijk dus, zo'n draagdoek. Maar, hoe doen ze dan nou op de creche? Zoon gaat volgende maand voor het eerst naar de creche en ik vind het maar spannend allemaal, vooral omdat ik denk; als hij weer zo'n sprong heeft hoe zouden ze dat dan oplossen? De hele dag dragen zullen ze vast niet doen Wat zijn jullie ervaringen?
Als hier een baby niet lekker in haar vel zat dan werd die gewoon wat vaker op de arm gepakt en alleen met noodzakelijke dingen even weggelegd.. Dus bijvoorbeeld als alle leidsters nodig waren met verschonen oid. maar verder lieten ze haar niet huilend liggen langer dan een paar minuten. Wanneer het echt niet gaat zouden ze bellen maar dat is heir nooit gebeurd.
Ons dochtertje gaat niet naar de opvang, maar wat ik hier altijd heb gemerkt is dat ze zich toch anders gevraagd buiten huis dan thuis. Het zou dus goed kunnen dat jou kleintje druk bezig is met alle nieuwe indrukken dat hij "vergeet" dat hij in een sprongetje zit.
Die sprongetjes hebben ze op de crèche en bij oma niet haha Ik meen t echt! Zat wel is met handen in t haar en op andere plekken was ze een engel Ook is een baby van 8 weken zo anders dan baby van 12 weken Is dan al veel beter af te leiden
Ik werk zelf op een kdv en de hele dag in de draagdoek gaat inderdaad niet lukken Wel hebben wij op onze groep altijd een hangwieg waar ze heerlijk in kunnen slapen, of we leggen ze in de kinderwagen en zodra we met alle kids naar buiten gaan gaat de wagen ook mee en kunnen we over het plein wandelen. En wat hierboven al geschreven stond, vaak zijn ze de hele dag zoveel indrukken en geluiden aan het opdoen! De meeste kinderen slapen bij ons beter dan thuis, ze zijn gewoon moe van alles wat er om hen heen gebeurd. Ik snap best dat je het spannend vindt hoor, al werk ik zelf in de branche, ik moet ook over 7 weken m'n mannetje weg gaan brengen, vind dat ook moeilijk! Maar onthou dat de mensen die voor je kleintje zorgen er voor geleerd hebben, dus ze weten echt wel om te gaan met bepaalde situaties. Feit blijft wel dat kinderen meer op hun beurt zullen moeten wachten dan thuis, omdat je op een kdv nog 11 kinderen om je heen hebt die aandacht vragen. Vind het soms ook rot om als leidster een kindje te horen huilen, terwijl je bijvoorbeeld net met een poepbroek van een ander bezig bent, maar ook dit moeten ze langzaamaan leren.
Nou...hier hadden ze die wel! Maar onze kids gaan naar een gastouder, dus ik heb me daar qua aandacht eigenlijk nooit zorgen over gemaakt
Geen zorgen maken, komt goed! Mijn dochter gedraagd zich indd ook veel anders op het kdv en opa/oma, dan thuis. Die sprongen lijken dan alleen thuis te zijn haha.
Ik dacht een paar weken voor ze naar KDV zou gaan (met 10 weken oud gecorrigeerd) ook: hoe gaan ze dat doen! Maar die paar weken ouder maakte bij mij heel veel verschil en was ze veel 'handelbaarder'.
Zo werken ze bij ons dus ook. Als een kindje in een sprongetje zit en niet lekker in bedje wil slapen, dan wordt hij wat vaker op de arm gepakt of in hangwiegje/wandelwagen/schommelstoeltje. Een paar minuutjes huilen omdat je bezig bent met poepbroek oid is niet erg. Ik heb ook wel eens dat hij begint te huilen net als ik mijn handen vol heb aan iets. Dan moet hij ook weleens even wachten.