Mijn zoontje is net 1 jaar geworden. Kruipen doet hij aan topsnelheid en hij begint nu ook zijn effectieve eerste stapjes te zetten. Het is een actief kereltje, een echte wildebras en er gebeuren dus ook nogal eens ongelukjes, vooral zijn hoofd stoten. Nu is het me opgevallen dat hij echt enorm snel blauwe plekjes krijgt. Daarstraks viel hij tijdens zijn stapjes, gevolg: bult en blauwe plek. Dat neem ik nu nog aan want het was een serieuze bonk. Maar ik zie ook vaak kleine plekjes op zijn hoofdje, aan de zijkant van zijn ogen, zelfs op zijn wang.... Kortom overal waar hij wel eens in botsing mee komt. Nu vroeg ik me af: is dat wel normaal? Hij heeft wel een bleke huidskleur en nog maar heel weinig en heel lichte haartjes waardoor je ook echt wel alles ziet, maar toch... Heeft jullie kindje dit ook?
Nee hier juist niet. Vaak verwacht ik een flinke blauwe plek, maar dan is het even rood en trekt dan weer weg. Maar ze komt dan ook nog niet heel hard tegen dingen aan, meer af en toe koppie stoten of omvallen enzo.
Ja als hij een harde bonk doet (zoals daarstraks, want dat was echt vallen wat hij deed) dan begrijp ik dat dat blauw wordt. Maar hij heeft het ook van "lichtere bonkjes" heb ik de indruk. Ofwel denk ik dat die licht zijn omdat hij er niet bij huilt...
Ik en mijn kinderen hebben allemaal een erg lichte huid en krijgen heel makkelijk blauwe plekken. Mijn ervaring is ook in die 'stuntel'-periode dat ze relatief hard botsen, stoten en vallen, omdat ze zich nog niet zo goed kunnen opvangen. Dus snel blauwe plekken vooral in het gezicht omdat ze vaak hun hoofd stoten. Als ze wat ouder worden kunnen ze dit opvangen met hun handen (en daar krijg je niet zo makkelijk blauwe plekken), dus dan zie je minder (dan zitten blauwe plekken allemaal op de knieën en scheenbenen, ha ha). In mijn beleving is het dus normaal en je ziet het volgens mij veel beter dan bij meer getinte mensen.
Ja man en van die enorme bulten die wit zijn en de volgende dag weer weg. Dan blijft er een beurse plek over. Kleine stuntpilootjes..
Je kan via ha vragen bloedtest voor bloedstolling. Kan iets zijn tijdelijk gerelateerd aan virusje maar kan ook iets anders zijn. Hier opeens met 2 kreeg ze abnormaal veel plekken ook paars donker en veel kleine etc. Meerdere malen bloedgeprikt en waardes waren iets afwijkend maar niet drastisch. Na halfjaar verdween dat. Volgens ka was tijd tijdelijk door virussen of iets anders
Hier ook een kleine wildebras. Ze valt om de haverklap, maar omdat ze zich nog niet zo goed kan opvangen heeft ze regelmatig blauwe plekken op haar wang, kin, voorhoofd of neus. Net als schrammen in haar gezicht.. tja het hoort bij de fase van het leren lopen denk ik dan maar Ze is trouwens een licht kindje met rood haar, dus dat valt sneller op denk ik.
Onze zoon is ook witjes.... Lichte huid.... Wit/blond haar... En idd een kleine stoot kan al een blauwe plek vormen.... Heb navraag gedaan bij cb en daar dachten ze ook dat zn lichte huid de oorzaak was dat ze zo snel te zien zijn.... Maar ze zeiden wel dat als ik dacht dat ze op een rare plek zouden zitten of me zorgen maakte ik gewoon naar de dokter moest gaan
Hier had zoontje dat bij 1 jr ook: snel blauw en dikke bulten. Had het er deze werk met kinderopvang nog over dat dat nu hij 2 is echt over is!! Het was dus echt eenfase en dat had ik niet verwacht. Mijn zoon heeft trouwens een donkere huid die snel bruin wordt (geen getint uiterlijk bedoel ik)
Mijn zoontje heeft dit ook. Snel blauw. Hij heeft wel mijn lichte huid. Maar papa is enorm snel blauw. Als ik hem 1 keer zachtjes knijp in zijn arm is hij de volgende dag echt enorm blauw. Denk dat zoontje Eem combi daarvan heeft dus aanleg en mijn lichte huid.
Hier met de jongste valt het wel mee maar onze oudste zat ook altijd onder de blauwe plekken. Motorisch onhandig en daardoor vaak vallen en dus veel blauwe plekken. Hoort er echt een beetje bij. Je moet je zorgen gaan maken als ze blauwe plekken krijgen op plekken die niet goed te verklaren zijn zoals rug,buik,bovenarmen en gezicht. Onderarmen en scheenbenen zijn de zgn voorkeursplaatsen.
Ons mannetje heeft ook een hele gevoelige huid wat dat betreft. Als we naar het cb moeten en hem uitgekleed hebben, en daarna optillen om naar de arts te lopen, heeft hij daarna allemaal rode vingers van het vasthouden op z'n romp Bij het cb hebben ze gezegd dat hij gewoon een hele gevoelige huid heeft...en daar horen ook een heleboel blauwe plekken bij blijkbaar