Heeft jullie kleine dit ook? (lastig uitleggen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door versace cristal, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Owkey, ik heb geen idee hoe dat ding heet maar als je bij jezelf met je tong onder je bovenlip gaat dan voel je in het midden een vliesje of iets dergelijks....:)

Nu zit dat bij mijn dochter van bijna 9maanden tussen haar voortanden..Is dit normaal dat dit nog weg trekt verder naar boven toe zoals wij dat hebben of hoort t niet zo.

Mijn nichtje (5) is er in Februari aan geopereerd maar me zus weet dus niet meer of haar oudere zusje(6) dat ook eerst zo had.
    Bij mijn jongste nichtje leverde dit eet problemen en spraakproblemen op omdat ze die lip niet goed kon bewegen..
    T heeft best wel lang geduurd voordat ze dr achter waren dat het daarmee te maken had...en dat wil ik dus nu gaan voorkomen.

Hebben jullie of hadden jullie kleintjes dit ook??

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Durf ik niet te zeggen, maar ik zou er wel naar laten kijken!

Mijn neefje had het velletje onder zijn tong heel strak zitten waardoor hij ook moeilijk kon praten en bijv ook niet aan een ijsje kon likken. Die is er ook aan geopereerd.

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    De cb arts had dit bij ons meisje ook gezien met 9 maanden. Het was mij nog nooit opgevallen.
    Ik heb het idee dat het nu wel wat is bijgetrokken maar ze heeft nog geen tandjes boven dus ik kan het lastig inschatten.
    De cb arts zei trouwens wel dat ze het even in de gaten hielden.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had dat ook en mijn tanden gingen er heel scheef door staan. Met praten heb ik er nooit last van gehad. Bij mij hebben ze het doorgeknipt toen ik een jaar of 8 was denk ik. Ik herinner me nog dat ik inderdaad niet helemaal met mijn tong naar boven kon onder mijn bovenlip omdat daar een velletje zat, nu kan ik dat wel.

5. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    oowkey... ik zal dr achteraan gaan bij de huisarts. Of miss eerst even bij CB.
    Bedankt voor jullie reactie's..

Zijn er nog meer die even willen kijken bij hun kleintje of ze dit ook hebben...OF dat ie bij die van jullie gewoon net als bij ons zit..??

Dank :)

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mijn broer, zus en ik hebben het alledrie (gehad). Bij mijn broer en zus is dat zogenaamde lipbandje doorgeknipt voordat ze een beugel kregen. Bij mij zit hij er nog steeds, maar die van mij zit tussen mijn tanden en die sluiten op elkaar nadat ik ook een beugel heb gehad. Dus bij mij hoefde er niks mee gebeuren. Je ziet er ook helemaal niks van. Het ligt er dus aan hoe erg het is.

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje van 2 heeft dit ook, eerst was het wel eens lastig ( ook aangegeven bij tandarts e.d.) met tandenpoetsen omdat het er voor zorgde dat we heel moeilijk haar voorste tandjes kon poetsen zonder haar pijn te doen, want dan trok dat velletje tussen haar tanden vast aan haar lip heel erg.

nu moet ik zeggen dat het nog steeds zo is, maar ze heeft er verder weinig last van en heeft ook totaal geen praat/ eet problemen dus kijken we het gewoon even aan

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Mijn dochtertje heeft het ook en tijdens onze laatste controle bij de tandarts heeft de tandarts er even naar gekeken. Ze zei dat het in sommige gevallen vanzelf 'kapot' gaat of geen belemmering is voor de groei van de tanden. Mocht het wel een belemmering zijn, dan kunnen ze het doorknippen.

Ik las op internet dat bij het doorknippen van het lipbandje, de tanden soms vanzelf weer aansluiten. (lipbandje :: MKA)

Onze dochter heeft er geen last van. Niet met de borstvoeding, niet met het praten of het 'gewone' eten en ook het tanden poetsen gaat goed.

De tandarts gaf aan dat ze er pas rond een jaar of 6/7 iets aan zullen gaan doen. Dus we wachten maar rustig af!

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    tim had dit velletje ook tot tussen de tanden en had daardoor een spleetje. Ik denk dat hij wel een kandidaat was voor een knipje, maar dat heeft zichzelf opgelost omdat hij met zijn lip op de tv kast is gevallen en daardoor het velletje is gescheurd.

Deel Deze Pagina