Heeft jullie kleintje een favoriete knuffel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heeft jullie kleintje een favoriete knuffel of tutje oid?

1. Ja, dat is erg belangrijk (waarom)

2. Nee, maakt niet uit

3. Anders:....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja hoor hier de Hello Kitty knuffel, als ze gaat slapen heeft ze Hello Kitty in 1 hand en dr duim in de mond :)

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dus ik kan gerust zijn dat mijn dochter voor nu genoeg heeft aan haar duimpje.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan heeft vanaf een maand of 3 een favo knuffel. deze gaat ook mee naar de gastouder. Zonder knuffel slaapt hij veel moeilijker. Nathan heeft de knuffel eigenlijk alleen in bed. maar als hij ziek is, zoals vandaag, sleept hij de knuffel overal mee naar toe.
    vind het wel schattig:D

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    jazeker wel!! en ben ook zeer dringend op zoek naar dezelfde maar kan m niet vinden!!!

dus bij deze nog maar ene oproep: een bruin velours vierkant doekje, met aan de punten knopen en in het midden van het doekje een hondekop met een rammeltje in het hoofd. op het doekje staan bruine,rode en witte stippen.

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Nee, ik wissel bewust af, al merk ik wel dat ze voorkeur heeft.
    De ene pakt ze sneller dan de andere.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn heeft wel een favo knuffel, haar aapje, maar die heeft ze niet nodig als troost of om te slapen. Als hij een keer niet in bed ligt is dat geen probleem.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier is ze dol op Poohbeer. We hebben hier niet bewust voor gekozen, het is ze gegroeid. Nu vraagt ze regelmatig om poohbeer als hij niet in de buurt is. Ook moet poohbeer 's ochtends pap eten en 's avonds z'n tandjes poetsen. En krijgt hij altijd een flesje melk..
    Tot nu toe hebben we verschillende poohberen gehad (we waren ze regelmatig kwijt), maar aan deze is ze wel heel erg gehecht. Dus snel een nieuwe bijhalen voor de zekerheid.
    Verder duimt ze ook, daar haalt ze ook heel veel troost uit.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee hoor, mijn dochter heeft nooit een knuffel in bed gehad (waarom?). Ze heeft wel een speentje. Nu willen we binnenkort de speen af gaan leren (lees: cold turkey), dus daarom hebben we haar nu de laatste tijd steeds dezelfde knuffel gegeven. Ze slaapt er niet echt mee, ligt gewoon in haar bed, maar ze krijgt hem ook mee naar de oppas zodat ze iets van thuis heeft. Over een paar weken gaat de speen dan de deur uit, en heeft ze nog wel haar knuffeltje bij zich!

[edit] we hebben haar nu de muis van de ikea gegeven. die is zo schattig, en we kunnen er handig nog eentje bij halen ;)

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bij mijn oudste bewust geen 1 aan gewend omdat ik altijd alles vergeet en kwijt raakt. Maar jah dan ga je voor opname naar het ziekenhuis en die is het op de OK heeft hij geen knuffel bij zich. OEPS;) Hij heeft geen knuffel waar hij aan gewend was. Daarna gauw een vaste knuffel aangewend in bed en bij de volgende operatie ging zijn hond mee en had hij er echt houvast aan! Dus ik stem daarom voor.;)

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 2 dingen die in bed moeten liggen, 1 daarvan is Aap (heeft ze er 3 van 1 op reserve en 1 bij opa en oma) en een tut, lievelings tut is konijnen (oranje doekje met konijnen hoofd) of anders een andere tut tijgertje ofzo.

ik denk dat het toch iets van geborgenheid/veilig gevoel geeft, zonder ze kan ze niet slapen.
    ik heb zelf ook altijd knuffels in bed gehad, had een paar favorieten,

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra houdt niet van knuffels, duimen of een speen. Allemaal hebben we het wel aangeboden (al is dat met een duim niet echt zo te noemen), maar het interesseert haar allemaal niets. En ik maak me er totaal geen zorgen over. Mocht ze ooit behoefte krijgen aan een knuffel is die zo weer tevoorschijn getoverd.

12. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

Mijn dochtertje heeft een knuffel een rose konijn van de V&D en een speen
    maar ik heb er 4 extra knuffels wel de zelfde en extra spenen
    maar mijn dochtertje was er zelf aan toe gelijk bij de geboorte hebben we die knuffel in bedje gelegt en met een maand of 3 toen had ze hem vast en liet hem niet meer los
    maar ik vind het ideaal als ze geen speen en knuffel had hoor
    want hoe moet ik het straks afleren
    ik geef nu al de speen en knuffel alleen als ze moe is anders niet meer dat gaat goed
    maar nu wil ik hem ook proberen niet meer te geven als ze moe is
    en veel mensen zeggen ook weer van beter een speen en een knuffel dan een duim want een duim hebben ze levens lang bij hun en een knuffel ken je zo weg doen en een speen
    maar toch makkelijk gezet dan gedaan
    want mijn neefje is nu 5 jaar oud en nu sinds een week heeft hij geen speen maar wel zijn knuffel

maar je moet zelf gewoon even naar kijken als je dochter er niet aan toe is geef het dan niet stumelier het dan niet laat het hoe het is
    en trek je eigen niet van aan wat een ander zegt

liefs Citta

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    :Dowww wat herken ik mezelf vaak in jouw antwoorden;)

amy-lynn gooit smorgens zelf haar knuffel terug in haar bedje en zegt dan doei doei
    bij ons alleen knuffels in bed:)

14. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Hier ook een knuffel..Die ligt standaard in bed anders wil ze niet slapen..

15. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Een nijntje tutdoek!! Toen ze kleiner was waren de oren ideaal om op te zuigen maar tegenwoordig heeft ze de duim in de mond en draait met de puntjes om haar neus. (net als mama vroeger deed met een zakdoek:))
    Ook hier zonder nijntje niet slapen. En 's ochtends mag nijntje nog mee op de commode, daarna kusje en vliegt nijntje in haar bedje (mama gooit hem:)) Moet ze altijd om lachen. Knuffels horen in bed, dan raak je ze ook niet kwijt.

16. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Hier ook een favoknuffeltje. Die heb ik hem bewust gegeven toen hij wat kleiner was. Hij sliep vaak slecht en ik dacht dat dat knuffeltje wat troost kon geven. Geen idee of het geholpen heeft hoor, maar hij is er ondertussen wel gehecht aan. Hij taalt verder totaal niet naar knuffels, alleen dat ene knuffellapje (beertje van happyhorse). We hebben hem Harrie gedoopt en als hij hem ziet roept hij gelijk "Ha-ie!" Superschattig. Hij slaapt er ook echt mee, hij legt hem tegen/over zijn gezichtje, heeft hij altijd al gedaan.
    Ik heb er laatst een bij gekocht omdat ik hem ook mee neem naar opa/oma als hij daar slaapt. Ik probeer hem zoveel mogelijk in bed te houden maar soms mag hij hem wel eens mee naar de huiskamer brengen. Hij gaat overigens niet mee naar buiten.

17. matje

matje Niet meer actief

hier ook een favoriet en helaas eentje die je niet snel even opnieuw kan kopen...
    we hebben dus afgesproken dat hij deze alleen in bed mag, want als ie zoek raakt hebben we een probleem,
    het is de rode kater van jans jans en de kinderen!
    die noemt ie poes!
    soms mag poes mee naar beneden maar ook niet mee naar buiten.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier 3 knuffels/tut-doekje die hij helemaal geweldig vind. Ik heb expres een tut-doekje voor in bed en die blijft daar. opa en oma hebben zelfde gekocht die ook daar in het bedje blijft. dus als hij die krijgt dan weet hij dat hij moet gaan slapen en het bedtijd is. Het is een doekje met woezel kop eraan. Hij slaapt regelmatig bij opa en oma en dat scheelt weer zijn slaap doekje mee te slepen heen en weer. dus daar ligt er ook 1.

En voor beneden als hij lekker aan het spelen is, dan heeft hij zn Teigertje knuffel die hij gekregen heeft op eerste vakantie in Mallorca toen hij 7weken oud was. Deze knuffel kan ik ook gerust thuis laten als we even weg gaan, maakt hem niks uit (als er maar een speen mee is voor als hij moe word) en dan nog een 3de knuffel, klein raar bollig knuffeltje van difrax, en dat is zijn aller eerste knuffel die hij van ons kreeg en daar sabbelt hij regelmatig op. en ook die kan ik gerust thuis laten als we even weg gegaan.

Als hij huilt, en dat is gelukkig niet vaak, dan vind hij zn troost bij mama/papa of zn teigertje

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn zoontje houdt helemaal niet van knuffels.

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    #40 Nynke31, 27 jun 2010
    Laatst bewerkt: 27 jun 2010
    Mijn zoontje van 3.5 heeft Bumba als knuffel. Hij nam hem overal mee naar toe is echt zijn vriendje. Nu vergeet hij hem regelmatig, dus langzaamis hij er zelf aan toe om hem los te laten. Was al bang dat hij tot zijn 18e met bumba zou lopen :)
    Ik heb er wel 3 en was ze iedere week.

Mijn meisje van 1 heeft bumbalu en is net zo dol op haar knuffel als haar broer is. Ik besef nu wel dat ik het zelf schuld ben dat ze zo aan de knuffels hangen omdat ze altijd meemogen. Maar ik zie er verder geen kwaad in.

Zelfs als mijn zoontje pijn heeft, roept hij eerst om bumba om te troosten.

Deel Deze Pagina