Hoi Eveline! Ik heb een paar vragen over de voeding van mijn zoontje. Hij eet echt als een dolle, het is niet meer normaal. Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en schakel dus steeds meer over op vaste voeding. Ons schema is nu als volgt: rond 7u: bord pap rond 11u: borstvoeding rond 15u: fruithap (hij eet een flinke appel zonder moeite), daarna nog een beetje borst rond 18u: warm eten (aardappel met flinke schep groente), daarna nog een beetje borst Ik wil graag naar het volgende schema, als de bv is afgebouwd: rond 7u: bord pap rond 10u: beetje yoghurt + beetje drinken (tussendoortje) rond 12u: broodmaaltijd + opvolgmelk rond 15u: fruit + beetje drinken (tussendoortje) rond 18u: warme hap met als toetje iets van fruit ofzo en iets te drinken Is dat een goed schema? Hoeveel vocht moet mijn ventje ongeveer binnenkrijgen? En hoeveel zuivel? Is er een maximum aan brood, fruit en groente wat hij mag eten? Zijn hoeveelheden bouw ik nu rustig op, maar ik zou bij wijze van spreke ook 2x zoveel kunnen geven, dat lust ie ook makkelijk (heb 'n veelvraatje...). Maar ik wil hem natuurlijk ook niet overvoeren! Kun je me helpen? Dankjewel! Liefs, MamaMarije
Hallo, Je kindje mag per dag nog wel 700 ml opvolgmelk drinken. Hij heeft per dag ongeveer 120 ml per kg lichaamsgewicht aan vocht nodig. 1-2 sneetjes brood zijn voldoende. Daarnaast 1 stuks fruit, 2-3 eetlepels groente, 1-2 eetlepels aardappelen, rijst of pasta en 1 eetlepel vlees of vis en een toetje. Groeten eveline