Dag, Mijn dochter wordt over 2 maanden 3 jaar. Maar haar haar groeit zó langzaam. Er kan nu met moeite een schuifspeldje in, al is het nog niet nodig. Staartjes kunnen nog lang niet. Pas nu is haar hoofd een beetje fatsoenlijk bedekt met haar, maar meer dan dat is het ook niet... Pfff ik vind het zo lang duren... Maar nu vraag ik mij af of het dan bij het tweede kindje (vaak) ook zo is? Mijn zoontje had bij de geboorte ook veel haartjes, die inmiddels eruit zijn. Hij heeft nu heel weinig en licht haar. Ik hoop zo dat het bij hem wel iets sneller terug komt dan bij haar. Het is natuurlijk geen ramp, maar als ik meisjes jonger dan haar zie met mooie staarten en vlechten, ben ik wel eens een beetje jaloers
Bij onze oudste ging het inderdaad heel langzaam. Groeit nog steeds vreselijk traag. Laatst had ze zelf een kam in haar haar gekregen moest eruit geknipt worden.. Was eindelijk de pluk haar dit ze 2(!!) jaar daarvoor geknipt had net weer bij de rest, nu dit. Bij de middelste groeit het wel flink. Niet zo hard als ik bij sommige andere kindjes die ik weleens zie met echt een giga bos haar, maar wel gewoon vlotjes. Voor het jaar een klein staartje of speldje was echt wel nodig. Nu is de lengte tot halverwege haar rug. Ook een stuk dikker haar trouwens. Bij de jongste zit het er een beetje tussenin. Ook van dat dunne blonde haar als de oudste, maar het groeit wel wat harder. Lang niet zo hard als bij de middelste, maar er kunnen nu heel prima twee staartjes in bijv en valt tot net boven haar schouders. Doordat het zo dun en blond is lijkt het ook wel veel minder is me nu pas opgevallen. Het kastanjebruine haar van de middelste oogde al snel als veel meer
Mijn oudste kind had juist heel veel en dik haar.Hij is nu 11 jaar en heeft een goede kop haar. Mijn middelste dochter had wel veel haren maar echt heel dun. Bij haar keek je echt bovenop de hoofdhuid. Bij de kapper vroegen ze zelfs weleens of ze verbrand was op haar hoofdhuid?? Hier waren staartjes ook vaak lastig omdat ze dan gewoon een soort van kaal was bovenop haar hoofd. Ik kan je vertellen dat ze nu 9 jaar is en ze heeft me een kop met haar waar je U tegen zegt haha. Ze heeft heel veel en best dik haar en het is ook best lang en we kunnen er echt alles mee. Invlechten,knotjes,staarten en noem maar op. Komt echt wel goed met die haartjes.De kapper zei destijds al dat rond 7 jarige leeftijd het haar zijn definitieve vorm gaat aannemen.Hier is dat echt wel het geval. Onze jongste van 2 jaar heeft een bos met krullen maar het zou zomaar kunnen dat ze die ook kwijt gaat raken rond die leeftijd.
Mijn zoon heeft ook geen haartjes vond het eerst niet erg nu wel jammer, vroeg mij af of kindjes die met weinig haar ook weinig haar hebben en met een volle bos geboren zijn veel haartjes hebben? Mijn zoontje was kaal bij de geboorte beetje zwart haar, mijn man en ik hebben juist veel haar ook op deze leeftijd
Vrienden van ons meisje bijna kaal met de geboorte nu 2,5 jaar en nog niks met het haar te doen. Het is nu een kort kapsel zeg maar. Het is ook heel dun en fijn haar.
Geboren klein beetje haar met 3 maanden maal Met 2 jaar 1cm haar denk haha nu bijna 3 en enorme lange blinde golvende krullen Maar grappig idd 2e is 4 maanden. Met 3 maanden viel er veel uit en nu zie je al heel veel nieuwe blonde haren
Onze oudste is ook tot 2 jaar zo goed als kaal geweest en nu heeft ze een hele mooie bos haar... Komt echt goed! Onze 2de dochter heeft wat meer haar en dat groeit ook echt (is ook heel blond net als de oudste)
Onze dochter is met 21 maanden pas voor de eerste keer geknipt. Had tot een jaar een dun laagje, daarna groeide het iets harder. Staartje kan net nu.