Hoi, Ik heb 3 voedingen afgebouwd van de 6, en ben van 6 naar 5 voedingen gegaan. Dit is mijn schema: 7:30 borst 11:00/12:00 gekolfde melk uit fles, 15:00 kunst, 18:00 kunst en 21:00 borst. Voor ik ga werken kolf ik een flesje melk voor de voeding van 11/12 uur, daarna kolf ik niet meer, omdat ik alleen eerste en laatste voeding wil geven. Alleen aan het einde van de middag zo rond half 5 heb ik enorme stuwing, echt volle borsten dus dan kolf ik op mijn werk nog een beetje de druk er af. Maar eigenlijk wil ik dat niet meer, ik wil echt alleen voor nu de ochtend en avond borstvoeding geven. Moet ik zo door blijven lopen en tot 21:00 niks doen? Of toch de druk er af kolven..? Lijkt mij dat het een keer moet stoppen.. OF: moet ik mijn dochter 's ochtends alleen zelf uit de borst laten drinken en gewoon niet meer kolven daarna of ervoor? En dan nog een vraag, hoe ga je dat doen als je de ochtend of avond voeding wil afbouwen? Dat is een nog veel langere tijd er tussen! Bedankt alvast voor het antwoorden, Liefs, Nienke
Hoi, Ik zou 's ochtends niet meer kolven voor een flesje van 11/12 uur, maar deze ook gaan afbouwen naar KV. Daarnaast zou ik proberen niet meer op je werk te kolven. En als het echt niet gaat qua druk dan alleen de druk eraf te halen en niet meer! Dit kan even duren, maar het gaat je lukken. Op deze manier stimuleer je je borsten overdag het minste, waardoor je hopelijk ook minder druk zal krijgen overdag. Echter houd je je productie o deze manier wel goed voor een ochtend en een avond voeding. Groetjes Saskia
Oké dat ga ik proberen, eerst nog 3 dagen om thuis te oefenen haha! heel erg bedankt voor je reactie! Liefs Nienke