Samenstelling borstvoeding niet goed? Help?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MySe, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hoi!

Ik hoop dat iemand mij wat kan helpen.
    Mijn vriend is net bij de kinderarts geweest omdat hij reflux heeft, vorige week bijna gestikt is, 3u na de voeding kwam het er via zn neus uit.
    Hij kan al vanaf dat hij 4 weken is niet goed meer poepen, helpen met glycerinezetpil omdat hij e ht pijn heeft, duurt ook n paar dagen, en dan n hele hoop met die zetpil. 1 grote breiige slikmerige massa.
    en ons vermoeden is dus een opstapeling waardoor je refluxkla hten krijgt.
    De kinderarts bevestigde dit.

De kinderarts zei dus dat het waarschijnlijk komt omdat mijn voeding te waterig is oid, waardoor er te weinig vet in zit/overblijft om door de darmen verteerd te kunnen worden.
    Klopt dit en is er iets aan te doen? Ik voel me nu zo schuldig! Zeker omdat hij na n flesje kv wel tevreden was en geen last heeft. (moest omdat ik niet meekon en hij net moest eten)
    Het schoot net al door mn hoofd, misschien maar stoppen dan :(

Hij groeit trouwens wel goed, hij woog vandaag bijna 4100 gr en 51,5 cm tov 3615gr en 49,8 cm op 3 aug

2. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Sorry voor de tikfouten!

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter heeft ook reflux én een jaar borstvoeding gehad. We kregen juist het advies zolang mogelijk met bv door te gaan omdat dit beter is bij reflux..
    Dat je voeding te waterig is lijkt me sterk. Vrijwel altijd is mamamelk goed voor het kindje. Het is er immers voor gemaakt!

Wat je zou kunnen doen (maar ik weet dat de effecten ook verschillend zijn) is een keer een voeding afkolven en hier johannesbroodpitmeel aan toe te voegen. Daarmee dik je de melk wat in waardoor het wellicht beter binnen blijft.

4. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Had t verkeerd begrepen. Te weinig vordingsstoffen waardoor hij niet kan poepen.
    K eet toch echt gevarieerd!
    En voldoende.

Ago bedankt voor de tip, maar van jbpm werd t juist ergerqua verstopping en moeilijker teruggeven.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    zo kreeg ik ooit te horen van een huisarts dat mijn melk te vet was en hij daarom niet goed kon poepen

met bv hoeven ze niet elke dag te poepen....soms kan het langer als ene week duren..

denk je niet dat hij gewoon last heeft van de krampjes die bij het moeten poepen horen?

bij mn jongste weet ik altijd wanneer ie waarschijnlijk binnenkort gaat poepen want dan heeft ie klien btj kramp ( sommige kindjes hebben mss heel erge krampes, wat overigens er ook gewoon bij hoort)

mn oudste had ook reflux maar na medicijnen verdwenen die klachten...

Als ik merk dat mn zoontje moet poepen of er last van heeft, leg ik hem extra aan ...zodat het wat "door smeert"

ik zou je niet schuldig voelen hoor, je melk is juist heel fijn ook voor krampjes !
    Voor de zekerheid zou je een mutlivitamine kunne slikken als je niet zeker bent over je voedingstoffen!

6. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Nou het ging dus inene van 12 spuitluiers (en flinke) naar niks. Wn mij was altijd geleerd het is vroeg maar het kan, mits hij geen last heeft.
    Want het zijn idd krampjes van het moeten poepen, alleen t lukt m echt niet!

Nu is het wel zo dat hij rond 3 weken een kleine week geregelt heeft. Sindsdien deed voeden ineens zeer, moest hij weer opnieuw leren aanhappen. Lk is vrijdag pas geweest (n crime om er 1 te vinden!!)
    Dus mijn vermoeden is eerder dat hij niet voldoende achtermelk binnen kreeg door verkeerde drinktechniek, als ik t zo bekijk klopt de puzzel wel of is dit ook n rare gedachte? Drinken gaat nog niet je van het. Maar de aanhouder wint!

En ik slik mama fit ook :)
    Wat een vak he borstvoeding geven :)

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Welke houdingen geef j bv? Ik bijv standaard Madonna maar tijdens Regeldagen doe ik ook ff rugby lijkt alsof ie dan wet andere melkkliertjes pakt ofzo .. Mss kun j dat nog proberen

Maar j moet j productie wel ff de tijd geven j kindje is nog erg jong toch... Mar zolang hij goed groeit hb j toch echt voedzame melk en die darmen zijn nog volop in ontwikkeling

Is de ontlasting groen dan ? Dat wijst meestal op veel voormelk

8. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Meestal fontein houding of n combi van de madonna en fontein. Sterke tsr kind verzuipt :)

Rugby vind k niet zo makkelijk, maar probeer t vaak wel aan t einde van n voeding.

Ja dat is ook zo hoor, heb je gelijk in nog even en het wordt leuk :)
    Bedankt voor t vertrouwen wbt de melk :) k weet t allemaal wel, maar toch he! Leren vertrouwen ;)

Nee geen groene, van fluorgeel naar okergeel?

Bedankt weer :)

9. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Dat je borstvoeding te weinig voedingsstoffen bevat lijkt me sterk. Wel is het zo dat in de voormelk veel lactose zit, wat tot gasvorming en dus krampjes kan leiden.
    Wat je zou kunnen proberen, is je tsr weg te laten lopen in een hydrofiel. Of voor je kindje wil drinken een beetje afkolven met de hand. Dat heb ik hier ook gedaan in het begin, met name omdat mijn zoontje zich erg verslikte in mijn melkstroom.
    Ook zou je borstcompressie kunnen toepassen en kunnen blokvoeden: als je kindje wil drinken drie uur lang dezelfde borst aanbieden en pas na dit blok overschakelen op je andere borst. De melk die je kindje krijgt is dan ook vetter, wat weer laxerend en krampverminderend werkt.
    Veel succes! En: over een poosje raakt vraag en aanbod vanzelf beter op elkaar afgestemd.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja die kleuren zijn normaal !!

Ohja ik deed dat ook juist in d eerste werkjes moet die melk nog goed afstemmen en ik deed dus de ergste druk in een doek en dan pas aanleggen
    Of tegen de stroom in dus liggen en het hoofdje ondersteunen

Succes !!

Deel Deze Pagina