ik moet vanavond naar de eerste ouderavond van onze oudste dochter. ze zit nu vanaf 1 februari op school dus nog niet zolang. wat wordt er zoal gezegd op zon gesprekje? hoe ze het doet in de klas gewoon?( ik bedoel wat kan er nu besproken worden in 10 minuten?) ik kan natuurlijk gewoon afwachten maar ben te nieuwsgierig
Idd hoe ze het doet in de klas, hoe ze omgaat met de juf, de andere kinderen, eventuele werkjes, of ze luistert of juist niet... Dat soort dingen
Idd, gewoon hoe het gaat in de klas, wat je zelf opvalt.. Dat soort dingen, ook als je vragen hebt kun je die stellen. Wij hebben pas de uitslagen van de Cito toets (?, in groep 1) gehad....
hihihi of ze luistert of niet ben ik wel heel benieuwd naar. thuis iig voor geen meter op het moment hahaha
Wat er besproken kan worden in 10 minuten voor een kind wat nu 8 weken op school zit? hahaha naja zoals bovenstaand denk ik.
Hier adhv een lijst gesproken over zowel sociale vaardigheden/ontwikkeling als het leren, (taal, 'rekenen'). Er werd gekeken hoe ze het doet ten opzichte van gemiddelden en hoe daar verder op afgestemd kon worden.
Wij kregen van de juffen te horen hoe onze dochter in de klas was en of wij haar daarin herkennen. Klopte helemaal. We waren daarna snel uitgepraat, want ze deed het gewoon goed op school.
Bij ons lopen ze het "lijstje" door van het leerlingvolgsysteem. Dat kun je dan meekijken op de computer en dan kun je ook goed zien hoe je kind het doet ten opzichte van leeftijdgenootjes. We moeten ook altijd een handtekening voor ok zetten. Verder idd hoe het kind in de groep ligt, of er aandachtspunten zijn of niet en of je zelf nog vragen hebt. Meestal is 10 minuten genoeg om alles door te spreken, maar dan nog zou ik het ook wel wat langer willen... Maar ja, sowieso al 30 kindjes x 10 minuten.... Dan word het voor de juf ook veel te veel...
Mja als er echt wat aan de hand is plannen ze dat niet in een 10minufen gesprek.. Dus je kunt met een gerust hart gaan Wij hebben die van ons morgen. Oa de cito-uitslagen en we mogen het rapport vast in zien. E omdat het bij ons niet helemaal lekker gaat hebben duurt het een half uur.. Maar ik verwacht weinig schokkends. Zelfs wij zijn voor het eerst in 1,5 jaar eigenlijk best blij
ik moet om kwart voor 9. ik wacht het maar af wat juf zegt. ben wel erg benieuwd hoe ze het doet. of ze vriendjes maakt. op het moment is ze heel erg dik met een bepaald jongetje. zijn volgens mij heel de dag samen en lopen hand in hand de school uit. op zich niets mis mee maar dit ventje gaat na de zomer naar groep 2 dus ik hoop dat ze ook nog met wat andere kindjes optrekt.
Hier gaat het ook adhv een lijstje, wat ik overigens erg saai vind! Juf is dat ook met mij eens, maar helaas moet ze zich aan het beleid houden. Veel succes met je eerste 10-minuten gesprekje !
Hoe was je gesprek? Hier vanochtend gehad. Ben er blij mee in ieder geval. Voor het eerst in anderhalf jaar heeft dochter het naar d'r zin op school. Veren van mij in de billen van de juf dus. En de juf had zelfs ook nog een grote veer voor in mijn billen. Eindelijk eens een echt fijn gesprek!
ze doet hetgoed. is wel erg faalangstig maar dat was geen nieuws haha. misschien krijgt ze wat extra begeleiding. dar wordt over gesproken vanmiddag. was een goed gesprekje
Verschilt per school, maar scholen moeten tegenwoordig wel een begintoets doen en dus de eindtoets, (nu nog vrije keuze, straks mogelijk verplicht cito), om verantwoording over resultaten af te leggen, (doen ze het goed genoeg als school?).
Wij doen ook de cito in groep 1 en 2, ze moeten dan een plaatje aan wijzen nav en vraag van de juf. Erg handig voor ons omdat we dan weten waar kinderen sterk en zwak in zijn.
Cito in de kleuterklas is een leerlingvolgsysteem, er zijn - voor zo ver ik weet - ook scholen die een ander leerlingvolgsysteem hebben dan Cito, maar Cito is de meest gebruikte. Heet zo omdat het, net als de eindtoets, is ontwikkeld door het Cito (een bedrijf). Saskia, fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad! Hopelijk TS ook!
Cito is idd een leerlingvolgsysteem, maar het zijn ook toetsen. Wij gebruiken de toetsen van het cito maar een ander leerlingvolgsysteem. Door alle toetsen van alle jaren in te voeren en analyseren, krijg je een duidelijk beeld van de (cognitieve) ontwikkeling van een lln