Ik wil het bij mijn dochter gaan proberen, 2 maanden eerder al geprobeerd, maar dat was geen succes. Ze krijgt om half 7 nog een klein beetje water en dat is haar laatste drinken van de dag, toen maakte ik haar wakker als wij naar bed gingen(tussen half 10 en half 11)om te plassen, maar ze hield het niet droog, zou het anders nog te vroeg zijn?
Ligt eraan of het te vroeg is, je geeft niet aan hoe oud ze is. Mijn dochtertje was met 2 jaar en 9 mnd helemaal zindelijk overdag, en we hebben haar met 3 jaar en 9 maanden nachtzindelijk hemaakt. Dan kunnen ze het lichamelijk ook wel aan. Haar nachtluiers bleven nat omdat ze het gewoon 's ochtends vroeg in de schemerslaap liet lopen We hebben er toen een waterdichte molton van de Hema onde rgelegd en haar uitgelegd dat ze een grote meid is die wel zonder luier naar bed kan. Eerste nacht heeft ze echt heel veel geplast, we konden de molton zo optillen en in de wc legen Dat werd al heel snel minder en nar een week geen ongelukjes meer. Nu zegt ze heel af en toe nog wel dat ze een natte broek heeft, maar dan zit er gewoon 1 druppeltje in. Ze wordt ook wakker en roept ons als ze moet plassen dus we halen haar niet meer extra uit bed om te plassen als wij gaan slapen.
is maar net wat je vreg vind, mijn dochter was met 3 dag en nacht zindelijk. toen ze ongeveer 2 maanden overdag zindelijk was werd ze het snachts ook, dit kwam van zelf. we hebben haar nooit wakker gemaakt om te plassen, had namelijk ergens gelezen dat je ze beter niet wakker kan maken want dan worden ze zelf niet wakker als ze plassen moeten. ze heeft wel een potje bij dr bed staan (en nog steeds) voor als ze snachts moet plassen want anders moet ze naar beneden.
Mijn dochter was 2 1/2 en wilde na 2 dagen op het potje geplast te hebben geen luier in de nacht meer. Die heb ik toen ook uit gelaten en het is nooit mis gegaan in de nacht.
Hoe oud is ze? Het is normaal als ze voor hun 6e ook nachtzindelijk zijn. Het is een ander proces dan dagzindelijkheid. Het is een hormoon in hun hersens dat aangemaakt moet worden, en bij de ene is dat eerder dan de ander.. Dat proces kun je ook verstoren door ze 's avonds weer wakker te maken.. Dus bij nachtzindelijkheid is het veel meer een kwestie van afwachten..
Mijn zoon is in januari 6 geworden en is sinds een week snachts droog.. Ik moet hem wel laten plassen om 11 uur anders red hij het niet en mijn dochter is nu 3,5 jaar en die is ook sinds een week snachts droog.. Ik heb er eigenlijk niks aan gedaan.. Ze vertelde me steeds hoe vaak ze als ze sliep in haar luier had geplast en toen heb ik haar gevraagd of ze die plasjes misschien op het potje wou doen en sindsdien gaat het goed...
Dat is niet bewezen hoor.. dit is een heel oude aanname. Nachtzindelijk zijn is van heel veel factoren afhankelijk. Drinkgedrag, slaapgedrag etc.Het is ook niet echt aan te leren (en ook niet af) maar je kunt het wel in de gaten houden en hierin je kind goed volgen. Bewust zijn is namelijk het allerbelangrijkste en dat ontbreekt tijdens de slaap
Ik denk ook dat je je kind dit niet kunt leren, het slaapt immers! Hier wordt zoon de laatste tijd na een klein uur wakker omdat hij moet plassen en dan volgt een grote plas, terwijl hij voor het douchen ook altijd goed plast. De luier is eigenlijk altijd droog, maar nog nooit een week achter elkaar.
Misschien is je kindje er nog niet aan toe. Tja en hoe wil je ze dat leren. Geen idee eigenlijk, lijkt me lastig een slapend kind iets te leren. Dochter was met 2 jaar overdag zindelijk. En met 3 jaar zei ze uit zichzelf dat ze geen luier meer aanwilde 's nachts, want luiers zijn immers voor babies (volgens haar). En voilà ze was gelijk droog 's nachts.
nou; sommige kinderen plassen wel bewust in de luier snachts(of tegen de ochtend)je kunt dus wel zeggen dat hij de plasjes in de po moet doen. je kunt ook een beloning beloven.meer kun je niet doen vr nacht zindelijkheid.
Je kan alleen bewust iets doen als je wakker bent. Mijn kind slaapt in de nacht en plast alleen in zijn luier als hij te moe is om er wakker van te worden. Als kindjes in de vroege ochtend express in de luier plassen omdat ze het bijv. eng vinden om op de wc te gaan of alleen over de gang te lopen naar de wc is een ander verhaal. Je kan alleen iets trainen en dus ook belonen als een kind bewust iets doet. In je slaap ben je niet bij bewustzijn.
ja inderdaad, ik bedoel inderdaad dat sommige kinderen wel dus wakker worden wanneer de blaas vol is en een wek singnaal af geeft terwijl het kindje niet denkt(of durven/of te lui etc) dat plasje op po moet ipv in luier. dus even plassen en zo weer door gaan met slapen. zindelijk worden in alle gevallen een trainings kwestie.maar er zijn voorwaarden om daarmee te beginnen. het kind moet het zelf ook willen en zijn lichaam er klaar voor moet zijn. dat is wanneer t kind van volle blaas automatisch wakker wordt zonder dat blaas leeg loopt.
Mijn zoontje krijgt sinds deze week geen luier meer s´nachts, wel al veel langer zindelijk overdag hoor. Ik heb gewoon afgewacht wanneer hij er aan toe was. Hij was al een paar weken droog s´ochtends en hij gaf zelf aan dat hij echt geen luier meer wilde. Ik kreeg trouwens als tip van een vriendin om een onderbroek onder de luier aan te doen.