teunisbloem tabletten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door manuela6, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

    Ik heb al best veel mensen gehoord over teunisbloem tabletten maar weet iemand wat het nou precies doet en is?
    En wanneer ga je dat gebruiken?

    Groetjes
     
  2. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    sorry, echt geen idee
     
  3. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    kzou je ook niet kunnen helpen sorry
     
  4. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    geeft niet ik was gewoon benieuwd..
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Sorry dat ik het zeg dames, maar dit soort antwoorden zijn niet nodig. als we toch met opruimen bezig zijn ;)
    Als je het niet weet, hoef je dat niet te melden hoor hihihihi :D
    Liever de antwoorden waar iemand wat aan heeft.
     
  6. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik weet wel dat teunisbloem ook werkt voor wat rustiger te worden en de hormonen in evenwicht houdt (pms e.d)..maar of het meewerkt om zwanger te worden ...humz dat weet ik niet
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik las inderdaad dat die pillen (of olie) je pre-menstrueel ondersteunt en verzacht de buikpijn. meer kan ik er niet over vinden helaas.
     
  8. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik dacht dat het misschien zinvol was als ik heel lang niet ongi word na het stoppen van de pil.. denk je dat dat misschien wel zou helpen?
     
  9. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Wat ik er wel eens over gelezen heb, is dat het helpt tegen menstruatieklachten. Ook zou het je cyclus wat korter kunnen maken. Er is ook zoiets met monnikspeper, geloof ik
    Ik heb het zelf nooit gebruikt, dus heb er persoonlijk geen ervaring mee.
    Dus misschien helpt het je inderdaad wel? Succes!
     
  10. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga het misschien wel eens proberen..

    Dank je wel voor de reactie
     
  11. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik ben momenteel begonnen met slikken van Shatavari is een natuurlijk soort asperge (capsules) Vrouwenginseng , verjongend tonicum, evenwichtige cyclus, libidio versterkend en verhoogt de vruchtbaarheid.
    Heb niet echt klachten, maar kwam het zo vaak tegen dat ik dacht laten we dat eens proberen.
     
  12. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Baat het niet dan schaadt het niet toch?!

    Succes!!
     
  13. milou

    milou Niet meer actief

    hier wat info:

    "Teunisbloemolie is rijk aan meervoudig onverzadigde vetzuren (MOV'enn), waaronder linolzuur en gamma-linoleenzuur (GLA), en bevat weinig verzadigde vetzuren. Linolzuur komt rijkelijk voor in veel plantaardige oliën, maar voor GLA is teunisbloemolie een van de weinige rijke bronnen.

    Het lichaam gebruikt de MOV'en voor de groei van celmembranen, maar ook voor omzetting in prostaglandines. Prostaglandines zijn fysiologisch actieve hormoonachtige stoffen die vele lichaamsprocessen beheersen en reguleren. Linolzuur moet eerst worden omgezet in GLA, voordat het lichaam het kan gebruiken voor de vorming van prostaglandines. Soms is deze omzetting langzaam en gedeeltelijk geblokkeerd, en een directe voedingsbron van GLA kan dan heel nuttig zijn.

    GLA is de voorloper van een bijzonder belangrijke prostaglandine, genaamd PGE1, die een rol vervult bij de regulering van het zenuwstelsel, het hart- en vaatstelsel, het voortplantingssysteem, de toestand van de huid en andere biologische functies.

    Teunisbloemolie is niet alleen nuttig voor de vorming van prostaglandines, maar ook voor de groei van celmembranen.

    Ook van het gebruik van hoeveelheden teunisbloemolie die (veel) hoger zijn dan de richtlijndosering zijn geen schadelijke gevolgen bekend."

    en de link:

    http://www.orthos.nl/aovlabel/teunis1000.htm

    het heeft dus invloed op je hormoonhuishouding en daardoor op je cyclus.
     
  14. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey wat goed zeg!!

    Dank je wel.
     
  15. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik slik multivitamines voor vrouwen, met onder andere teunisbloemolie.

    De ingrediënten:
    mineralen, gelatine, vitamines, teunisbloemolie, lecitine, water, Q10, glycerine, monnikspeper.

    De beschrijving:
    Speciaal ontwikkelde en uitgebreide multi voor vrouwen die fit en actief willen blijven. Naast alle benodigde vitamines en mineralen, bevatten de softgels een rijke mix van kruiden. Deze geeft extra energie en ondersteunt specifieke processen die zich in het lichaam van de vrouw afspelen.

    Er staat dus nergens iets over de cyclus, maar ik kan me wel herinneren dat toen ik ze kocht, de vrouw van de drogist me hier iets over heeft verteld.
     
  16. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja over die monnikspeper heb ik ook weleens wat gehoord..

    En het zijn gewoon vitamines dus ik kan het altijd proberen..

    Dank je wel!!
     
  17. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zag vandaag bij de etos (wel een groter filiaal) dat die tegenwoordig ook teunisbloemcapsules verkopen en daarnaast een multivitamine complex speciaal voor als je zwanger probeert te worden..

    Chrizzzy
     

Deel Deze Pagina