Heeft onze zoon nou echt zo'n zeldzame naam?

Discussion in 'De lounge' started by Lynnami, Nov 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Lynnami: Volgens SVB zijn er 12 Elians geboren in 2008 in Nederland. Zit de mijne niet bij, die is in Stockholm geboren ;) maar het is idd geen veel voorkomende naam.

Vriendin van mij komt uit Brazilie en die herkende de naam wel.

Eliot is hier in Zweden best popie op het moment trouwens maar dan schrijven ze het b.v. Elliott of Elliot. Elian vinden ze soms best moeilijk om uit te spreken... Dan ligt de klemtoon verkeerd of maken ze er Alien of Elion ofzo van... :D Zijn tweede naam is Alvin en dat is vrij normaal hier dus mocht hij echt super erg vinden kan hij nog voor die naam gaan.

Ik vind Ryker trouwens wel een stoere naam! Zeker ook omdat je in een Engelstalig land woont. In Nederland zelf vind ik Engelstalige namen niet altijd even mooi.
    (Moet ik trouwens zelf nodig zeggen met mijn Spaanse Elian in het koude Zweuduh :D)

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Haha,grappig!:)

Ik was helemaal vergeten te zeggen dat ik Ryker ook een hele leuke aparte naam vind!;)

3. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

apparte naam Ryker:)

Mijn dochter haar naam Marlinda ben ik ook nog niet tegengekomen hier op het forum;)

4. Female

Female Niet meer actief

Ik ben de namen van onze kinderen ook nog niet tegengekomen, nou ja, van mijn dochter wel maar van de oudste zeker niet

Onze zoon heet Kynan, ons dochtertje Celeste ;)

5. Female

Female Niet meer actief

Leuke namen hoor, allebei! :)

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ryker is super! Lekker origineel, daar hou ik wel van, origineel maar niet raar geschreven, ook voor hemzelf simpel om te leren.

Jinthe is ook erg mooi!!! Als wij er ooit nog een derde meid bij mogen krijgen krijgt ze op 2 letters na dezelfde naam.... (ligt nog niet helemaal vast, maar we zijn nu helemaal gek op die naam. Kan zijn dat we tussendoor een nóg mooiere naam tegenkomen maar lijkt me stug op dit moment)

Namen van onze meiden zijn niet erg origineel maar toch kom ik ze niet erg veel tegen.

Elise (Mieke Louise, naar onze moeders)word ook erg vaak met een "z" geschreven (ook wel eens lastig als juffen op psz dat doen... vind ik niet zo leuk maar goed er zijn ergere dingen om je druk over te maken natuurlijk)

Mila (Anne Marileen, naar onze "echte" -dus niet schoon- zussen) was toen ik 'm voor het eerst hoorde redelijk onbekend maar voor ons was het gelijk duidelijk, toen ze eenmaal geboren werd was de naam al een stuk bekender... tja dat kan gebeuren als je al tijden van tevoren de naam tegenkomt.... (Haar tweede doopnaam is wel wat onbekend, ben m nog niet tegengekomen, is ook een samengevoegde naam, van Mariëlle en Heleen en om het compleet te maken Anne is van Lianne)

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Over Yael: ik persoonlijk vind de uitspraak zoals jij bedoelt minder... Ya-el (dus zonder de j ertussen) zou ik mooier vinden, maar uiteraard smaken verschillen. Geen aanval dus ofzo hoor! ;)

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik kan de naam van mijn dochter hier niet noemen ivm herkenning, maar die is zo apart blijkbaar, dat wanneer ik deze naam google, ik maar 1 vrouw tegenkom die ook zo heet. Die woont in Amerika overigens... verder blijkt haar naam ook de naam van een inieminidorp in Amerika te zijn...Dat zijn dus de enige resultaten die ik krijg.

Toch komt de naam gewoon uit een namenboek....:(

Ryker vind ik heel bijzonder!

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ryker is echt een stoere naam!

Zelf heet ik Roxanne (van het nummer van The Police, altijd leuk op verjaardagen...) en die hoor ik zelf ook niet zo vaak.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    In de omgeving waar ik ben opgegroeid wel hoor. Ik ken zeker 6 Roxanne's!

Angelina: Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe je dochtertje heet haha

11. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Yael leuk! Hij stond ook bij ons op het lijstje maar dan als Jael.
    Is het uiteindelijk niet geworden, maar toen wij een aantal weken na de geboorte van Jada een brief voor haar kregen van de belasting stond er J.A.E.L .... Hadden we helemaal niet doorgehad dat de eerste letters van al haar namen bij elkaar idd Jael zijn!
    Ons dochtertje heet voluit: Jada Adriana Erena-mia Lién.

Mooie naam trouwens Ryker, heel stoer!

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wij wonen in een klein dorpje waar je zowat iedereen wel kent, dus met de meeste meisjesnamen had ik dat ik wel een kindje kende dat al zo heette. Mijn man had toen de naam Isa-Beau gevonden en die horen we hier in ieder geval nergens!

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Leuke en apparte namen komen hier voorbij!

Ryker, heb ik nog nooit gehoord ;)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik hou niet zo van apart, maar ik vind Novalie en Isa-Beau wel heeel mooi! (Die laatste staat hier ook op 't lijstje voor als er ooit een meisje mocht komen).

15. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Yael is trouwens een hebreeuwse naam voor zover ik begrijp. Maar dat werd op internet over Ryker ook gezegd dat die naam Nederlands is, dus ik houd mijn bedenkingen ;)

Nettie- ik weet wel dat dat niet aanvallend bedoeld is hoor.

Female- Kynan heb ik ook nog nooit van gehoord.

16. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Leuk toch een zeldzame naam:D
    Onze zoon heet Kièro ( spreekt uit als kiejero ).
    Deze is 1 keer als tweede naam gegeven.
    Best zeldzaam dus ook:D

Groetjes MB2005.

17. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Hebben jullie wel eens gehoord van de naam Brecht voor een jongen? Ik vind het heel apart. Vrienden van ons hebben net kindje gekregen met die naam. Tsja.

18. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Yep ik heb al eens van een brecht gehoord.

19. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Edit- Dubbel gepost

20. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ryker hele stoere naam !! Kende hem nog niet. En ik werk in het onderwijs dus kom best veel niet bekende namen tegen

Jelina en Novalie vind ik trouwens ook erg mooi

Share This Page