Hebben jullie de eind afrekening al binnen?(Nuon)

Discussie in 'De lounge' gestart door Nathalie1973, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn moeder heeft de eind afrekening vorige week al gehad en mijn zusje ook (ze hebben een verschillende energie maatschappij)

Ben echt benieuwd of we wat terug krijgen net als vorig jaar.
    Ik betaal dan ook iedere maand 286 euro per maand

Hoop dat hij aankomende week binnenkomt.
    Hebben jullie hem al binnen?

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nee net de standen doorgegeven en nog geen afrekening binnen dus...

Ik hoop eigenlijk dat we gelijk blijven of terug krijgen...

Ik hoorde nl. dat per 1 juli dit jaar de kosten een stuk lager zouden uitvallen... Toen ik navraag deed bij de energiemaatschappij wisten zij me te vertellen dat dat wel zo was maar in het eerste half jaar zou alles zo duur geweest zijn dat dat wel weer gelijk trok...
    Dus of we echt wat terugkrijgen....?????!!!!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik krijg die eindrekening altijd pas in december...

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    iedereen krijgt de afrekening in een andere maand. Ligt eraan wanneer de meterstanden worden opgenomen. die van ons zijn gisteren opgenomen en dan kan het 6 weken duren voordat je de jaarafrekening hebt.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Het klopt wat Krokus zegt, ligt er helemaal aan wanneer de meterstand is doorgegeven. Ik heb hem een maand geleden al binnengekregen. Ik moest helaas bijna E300,- bijbetalen :(

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Pfff daar word je niet vrolijk van:(
    Hier zijn ze vorige maand langs geweest op de meterstand op te nemen.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    mocht je het niet kunnen betalen kun je altijd een betalingsregeling treffen. Wel je afrekening goed checken. De standen worden nogal vaak geschat en dan kan het zijn dat ze verkeerd schatten en je onterecht veel moet bijbetalen en je voorschotbedrag wordt dan ook verhoogd, onterecht.

Verder kun je zelf ook wel uitrekenen of je moet bijbetalen. Pak je oude jaarafrekening, kijk wat ze daar als geschat jaarverbruik hebben genomen. Bijv. 1800 m3 gas en daar bepalen ze dan een voorschotbedrag voor. Bijv 100 euro. Heb jij nu meer dan 1800 verbruikt dan moet je dus bijbetalen, heb je minder verbruikt krijg je terug. Snap je het nog? Dit kun je hetzelfde doen met elektra. Verder kun je natuurlijk ook je verbruik maal je tarief, maal btw en energiebelasting. Dan weet je het ook.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    en ja, ik werk bij een energieleverancier :D

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier zijn ze eind van de zomer opgenomen, onlangs de afrekening gehad... E 150 bijbetalen. Tja... klopt ook wel dat we veel meer verbruikt hebben, het is precies de periode dat we overstapten op flesvoeding (waterkoker, magnetron), extra wassen gingen draaien ivm tandenluiers van m'n dochter etc. etc.

Zitten ook bij Nuon, maar durf eigenlijk niet over te stappen op een goedkopere maatschappij...

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik zeg: NOOIT overstappen.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ze zijn hier pas van de week geweest voor de standen op te nemen
    dus zal nog wel evne duren voor ik de afrekening krijg
    we moeten hem wel hoger zetten nu betalen we nog 127,26 per maand
    en het lijkt mij erg weinig hi hi
    we wonen er pas sinds juni dus het is voor ons allemaal nieuwe
    we hebben altijd op een camping gewoond hi hi

12. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hihi, werk je bij Nuon of ken je gewoon (net als ik) teveel negatieve verhalen van overstappers?

13. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik zit ook bij de nuon.
    Ze zijn vorige maand geweest kreeg 450 terug was wel ff mooi meegenomen:D

14. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Hier hebben ze een week of twee geleden de metersranden opgenomen. Ik heb de eindafrekening nog niet binnen maar als het goed is krijgen we nog wel wat terug.

15. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik zit ook bij de NUON en we moesten 33 euro bijbetalen. We hebben 2 maanden geleden de prijs voor 2 jaar lasten vastzetten en betalen nu 166 euro per maand. Veel lager wordt het niet en we wonen in een huis met 3 verdiepingen dus al met al valt het mee. Ik maak gebruik van de avond en nachtmeter dus dat scheelt ook al.

Ik stap nooit over want ik heb voor mijn werkzaamheden als schuldhulpverlener veel te maken met energiebedrijven en als ik zie wat een ellende en rompslomp erbij komt kijken...nee bedankt.

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nee ik werk niet bij nuon. :D

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben ooit overgestapt van Essent (zoooo veel administratieve problemen daar) naar Greenchoice...
    En tot op heden zeer tevreden... En dat is nu al een aantal jaren...

Maar ik zou idd niet zomaar even overstappen... Alleen maar om de goedkopigheid ofzo...

Maar als je er goed over nagedacht hebt en het bij de huidige leverancier echt niets is... ja dan maar overstappen...

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben in september al de eindafrekening gehad en kregen een paar honderd euro terug.

19. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij hebben ook onze gas en electra voor 3jr vast laten zetten en betalen nu 195 eu per maand.
    Gisteren de meterstanden door gegeven en nu wachten.
    Hier komt het altijd pas in december ben benieuwd maar denk dat we bij mogen betalen heb ik zo het idee

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben blij dat we het niet vast hebben staan doordat de olieprijzen naar beneden zijn gegaan betalen we 20 euro per maand minder en na de eindafrekening werd het bedrag van gas,water,licht op 94 euro gezet dat hebben we zelf op 120 euro laten zetten.
    En wij zijn niet zuinig met stroom (pc staat bijna dag en nacht aan en een laptop ook (zit altijd in stopcontact is een oud ding)
    Wel hebben we nachtstroom dus wassen doen we 's nachts.
    wij kregen ruim 500 euro terug altijd lekker was in september

Deel Deze Pagina