Hallo allemaal, De reden dat ik dit topic hier plaats is omdat hier waarschijnlijk de meeste ervaringen zijn. Ik gebruik al ruim 3 jaar de nuvaring zonder enige problemen, maar sinds januari heb ik last van Doorbraakbloedingen, die gelijk staan aan een flinke menstruatie, deze houden 3 a 5 dagen aan. Heb hier vorige maand primolut voor gekregen om de bloeding te stoppen en zou hier een heftige menstruatie van krijgen maar aan het einde van de kuur alleen 3 dagen wat bloed bij afvegen gehad. Nu heb ik sinds woensdag weer een heftige doorbraakbloeding en ben teruggegaan naar de huisarts en die heeft mij doorverwezen naar gynocologie voor een echo onderzoek om te kijken waar de bloedingen vandaan komen, ook omdat er endometriose en onvruchtbaarheid in mijn familie zit. Iemand hier ervaringen mee? Wat kan ik verwachten van de echo? iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Endometriose kunnen ze niet zien d.m.v. een echo. Eigenlijk is de enige optie een kijkoperatie. De laatste keer dat ik doorbraakbloedingen had was ik stukje jonger. Ik zat aan de pil vanaf mijn 14de en na een paar jaar moest ik aan een zwaardere. Erna kwam het het er weer doorheen en wilde ik weer aan een zwaardere, maar de HA vond dat niet een goed idee. Zwaarder was de Diane en die kwam steeds meer verkeerd in het daglicht Afijn, gestopt met de pil op mijn 25ste. Mijn menstruatie was voor ik aan de pil ging iedere maand vreselijk. Ik kwam lijkwit, kotsmisselijk tot aan spugens aan toe, met heftige buikkrampen, thuis van school. Voor mijn dochter was het ook wel een paar uur even vervelend en zonder aspirine kwam ik niet weg. Sinds mijn dochter heb ik wel minder heftig. Uhm tja mijn scenario is niet zo hoopgevend, want hier zijn we eindelijk op het punt dat wordt erkend dat ik endometriose heb Mijn menstruaties nu duren zeker 6 dagen. Ik heb een zeer gevoelig cyclus. Mijn eisprong is gevoelig of mijn menstruatie is erg naar. Misschien herken je er wat van. Hoop het niet voor je!
Bedankt voor je reactie Ik heb wel last van krampen in m'n buik en rugpijn maar gelukkig zijn ze met ibuprofen dragelijk. Nou gebruik ik nu natuurlijk nog anticonceptiec dus weet niet hoe heftig mijn "echte" menstruatie is. heb van m'n 15e tot m'n 18e aan de pil gezeten, toen een koperspiraal gehad en nu sinds ruim 3 jaar dus de nuvaring. Ik hoop dat ze me naast de echo dan nog verder gaan onderzoeken. Wie weet is het niks en ben ik gewoon hormonaal aan het veranderen waardoor ik Doorbraakbloedingen heb, maar de arts vond het toch nodig om me verder te laten onderzoeken. Wat vervelend trouwens dat het bij jou zo lang geduurt heeft tot ze het uiteindelijk wisten dat het endometriose was