Hallo ik heb even een vraag. Ik heb nu een ww uitkering en als ik inlog op de site van het uwv staat er bij mijn werkverleden 7 jaar. Echter zegt het uwv dat ik maar recht heb op 3 maanden ww kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe dit zit?
[FONT="]Beste Kiki1986,[/FONT] [FONT="]Je hebt een werkverleden van 7 jaar en vraagt je af waarom je maar recht hebt op een WW-uitkering van 3 maanden.[/FONT] [FONT="]Je komt in aanmerking voor een basis WW-uitkering van [/FONT][FONT="]3[/FONT][FONT="] maanden als je van de laatste 36 weken minimaal 26 weken hebt gewerkt. [/FONT] [FONT="]Heb je de laatste 5 kalenderjaren voordat je werkloos werd [/FONT][FONT="]minimaal[/FONT][FONT="] 4 kalenderjaren gewerkt? [/FONT][FONT="]En heb je deze jaren voldoende gewerkt om ze mee te mogen tellen voor je arbeidsverleden?[/FONT] [FONT="]Je voldoet dan aan de jareneis[/FONT][FONT="] en hebt recht op een verlengde uitkering.[/FONT] [FONT="]De duur van de WW-uitkering duurt dan in maanden even lang als je arbeidsverleden in jaren. [/FONT][FONT="]In jouw geval zou dit 7 maanden zijn. [/FONT] [FONT="]Wanneer telt een jaar mee? [/FONT] [FONT="]In de jaren voor 2012 wordt er dan gekeken of je minimaal 52 dagen loon hebt ontvangen. [/FONT] [FONT="]Na 2013 telt een jaar mee als je in dat jaar minimaal 208 uur [/FONT][FONT="]aan[/FONT][FONT="] loon[/FONT][FONT="] hebt ontvangen. [/FONT] [FONT="]Het jaar waarin de WW-uitkering begint, telt niet mee. [/FONT] [FONT="]Ben je van mening dat je voldoet aan de jareneis? [/FONT][FONT="]Of [/FONT][FONT="]denk je dat de gegevens op MijnUWV niet correct zijn? [/FONT] [FONT="]Neem dan even contact op met UWV, 0900-9294 om na te laten kijken of de duur van [/FONT][FONT="]jouw[/FONT][FONT="] W[/FONT][FONT="]W-uitkering wel goed is berekend.[/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="]René[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team [/FONT]