werkverleden en duur ww uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door kiki1986, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Hallo ik heb even een vraag. Ik heb nu een ww uitkering en als ik inlog op de site van het uwv staat er bij mijn werkverleden 7 jaar. Echter zegt het uwv dat ik maar recht heb op 3 maanden ww kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe dit zit?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

[FONT=&quot]Beste Kiki1986,[/FONT]

[FONT=&quot]Je hebt een werkverleden van 7 jaar en vraagt je af waarom je maar recht hebt op een WW-uitkering van 3 maanden.[/FONT]

[FONT=&quot]Je komt in aanmerking voor een basis WW-uitkering van [/FONT][FONT=&quot]3[/FONT][FONT=&quot] maanden als je van de laatste 36 weken minimaal 26 weken hebt gewerkt. [/FONT]

[FONT=&quot]Heb je de laatste 5 kalenderjaren voordat je werkloos werd [/FONT][FONT=&quot]minimaal[/FONT][FONT=&quot] 4 kalenderjaren gewerkt?
    [/FONT]
    [FONT=&quot]En heb je deze jaren voldoende gewerkt om ze mee te mogen tellen voor je arbeidsverleden?[/FONT]
    [FONT=&quot]Je voldoet dan aan de jareneis[/FONT][FONT=&quot] en hebt recht op een verlengde uitkering.[/FONT]
    [FONT=&quot]De duur van de WW-uitkering duurt dan in maanden even lang als je arbeidsverleden in jaren. [/FONT][FONT=&quot]In jouw geval zou dit 7 maanden zijn. [/FONT]

[FONT=&quot]Wanneer telt een jaar mee? [/FONT]
    [FONT=&quot]In de jaren voor 2012 wordt er dan gekeken of je minimaal 52 dagen loon hebt ontvangen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Na 2013 telt een jaar mee als je in dat jaar minimaal 208 uur [/FONT][FONT=&quot]aan[/FONT][FONT=&quot] loon[/FONT][FONT=&quot] hebt ontvangen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Het jaar waarin de WW-uitkering begint, telt niet mee. [/FONT]

[FONT=&quot]Ben je van mening dat je voldoet aan de jareneis? [/FONT][FONT=&quot]Of [/FONT][FONT=&quot]denk je dat de gegevens op MijnUWV niet correct zijn? [/FONT]
    [FONT=&quot]Neem dan even contact op met UWV, 0900-9294 om na te laten kijken of de duur van [/FONT][FONT=&quot]jouw[/FONT][FONT=&quot] W[/FONT][FONT=&quot]W-uitkering wel goed is berekend.[/FONT]

[FONT=&quot]Met vriendelijke groet,[/FONT]

[FONT=&quot]René[/FONT]
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team

[/FONT]

Deel Deze Pagina