Heeft regelmatig zwangerschapstest doen zin?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of het zin heeft om met regelmaat (een keer per week ofzo?) een zwangerschapstest te doen om te zien of de hcg nog toeneemt? Zodat je zeg maar wat zekerheid hebt dat het in ieder geval op dat moment nog wel goed gaat :(

Of is dat onzin, en maak je jezelf dan alleen maar gek?

Het streepje zou steeds donkerder moeten worden, maar wat als het de maximale donkerheid heeft bereikt, heeft het dan nog wel zin? Of misschien zo'n digitale die aangeeft hoe lang je zwanger bent. Maar zijn die betrouwbaar? Ik dacht namelijk dat het per vrouw nogal verschilt hoeveel hcg je aanmaakt. Dus hoe kan zo'n test dan bepalen of ik op 3 weken of op 4 weken zit :(

Tja, ik vind het moeilijk om rustig te blijven en me niet te veel zorgen te maken. Ik loop echt niet de hele dag in paniek rond ofzo, maar het gaat wel de hele dag door mijn hoofd en blijf maar steeds in de gaten houden of ik nog wel zwangerschapssymptomen heb enzo.... Als ik op deze manier wat rust zou kunnen vinden, zou ik daar wel baat bij hebben ;)

Maar als jullie allemaal gaan zeggen dat het complete onzin is, en ik daar niet aan moet gaan beginnen, dan doe ik dat :D

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hey meid! Voor mij is dit complete onzin. Ik heb een MA gehad wat dus betekent dat je lichaam het zelf niet door heeft dat het vruchtje niet meer leeft. Het vruchtzakje groeit gewoon door en je hcg blijft stijgen. Ik had dus prachtige testen maar toch zat het uiteindelijk niet goed. Het enige wat je kunt doen is vertrouwen hebben in je eigen lichaam, maar ik weet hoe moeilijk dit is! In ieder geval van harte gefeliciteerd!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is echt onzin idd :p

Wat schiet je ermee op? Een digitale gaat maar tot 5+
    En als t streepje van een gewone test op zn donkerst is gebeurt er ook niks meer

En buiten dat is het geen garantie dat het wel of niet goed gaat

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Het is geen onzin. Kijk, een knaltest sluit geen MA uit, maar een test die niet donker(der) wordt, zegt wél wat. Op die manier heb ik regelmatig een mk zien aankomen. Zorg wel dat je stopt als je een knaltest hebt, want donkerder dan knal zullen ze niet worden, vanaf dan is het wachten op de eerste echo.

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het een beetje persoonsgebonden is.
    Zie hier ook dat sommigen er tig testen tegen aan gooien en sommigen juist niet.
    Ga je ongerust worden als een test eens een keertje iets lichter uitvalt?
    Geeft het je zekerheid als de test er hetzelfde uitziet als de dag ervoor?

Persoonlijk zou ik helemaal gek van de spanning worden.
    Ik heb getest 4 dagen na NOD en de eerst volgende test die ik deed was de MvM test.
    Ook al heb ik eerder een vmk gehad, juist daarom wilde ik mij niet nog meer gaan focussen op dingen die eventueel konden aanduiden dat het wel of niet goed zou gaan.
    Maar ik kan mij ook voorstellen dat je door veel te testen juist meer "grip" hebt voor je gevoel.
    Het is dus maar net waar jij je op dat moment prettig bij voelt.

In elk geval gefeliciteerd!

6. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    afhankelijk van de termijn is het niet persé onzin! ik heb op die manier ook mijn miskramen aan zien komen. Testte om de 2 dagen en zag ze duidelijk lichter worden. Testen die donker blijven betekenen niet automatisch dat het goed gaat, dus in die zin geeft het een vals gevoel van zekerheid, maar testen die lichter worden, terwijl ze eerst wel knalden geven toch echt aan dat het niet goed gaat! Overigens stopten mijn testen bij deze zwangerschap ook met knallen rond de 7 weken, maar bleven daarna wel stabiel op ongeveer dezelfde sterkte.

7. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ja en neen volgens mij.
    Als je testen lichter worden dan is het natuurlijk foute boel.
    Maar een knaltest geeft dan mss weer een vals gevoel van veiligheid. Ik had echt knallers maar had wel een ma. Mijn lichaam had het dus zelf niet door dat het fout zat.
    Ik zal het wellicht de volgende keer na deze ma heel moeilijk hebben maar ik hoop niet meer zoveel te testen. Uiteindelijk zegt het weinig...

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    maak niets uit.. ben nu 9 week en nog wat dagen "zwanger" van een vruchtje dat met 6 wk 1 dag is gestopt met groeien.. met 7 week knaltest van MvM maar helaas..tot de dag van vandaag ook misselijk 2 dagen nu een poging om met de abortuspil de zwangerschap te stoppen..maar mn lijf denk er anders over.

geen enkel nut dus. gewoon genieten en hopen dat jij bij het percentage hoort waarbij het goed gaat!!

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    als ik nu pies heb ik echt een knaltest.. nog duidelijker dan toen ik net zwanger was. zolang er nog iets zit maak je hormonen aan tot je lichaam je baarmoeder schoonmaakt. helaas weet ik dit....

Deel Deze Pagina