Hallo, Ik heb op 8 juni een miskraam gehad. sindsdien blijf ik met symptomen rondlopen, aders op mn borsten en tepelhoven en gevoelige borsten. Ik heb de huisarts gebeld, zijn volgens haar hormonen en zij zei me dat het met een maand of 3-4 wel over zou moeten zijn. Nu zit ik 2 dagen voor mn NOD en heb al 1,5 week last van verergerde symptomen. Zo heb ik erg zere borsten en een branderig gevoel in mn tepels, zijn de aders duidelijker aanwezig en lopen ook over mn tepelhoven heen (dat is nieuw ook). Met vlagen ben ik misselijk, vooral 'sochtends het gevoel dat ik moet spugen, maar er komt niks.... Zijn dit nu nog steeds de hormonen? Heeft iemand enig idee hoelang dit nig gaat duren? Is er wat voor te krijgen? Oftewel HELP! Liefs Vera
Zwangerschapshormonen doen hetzelfde als de hormonen die bij je ongi vrijkomen. Niet voor niets zeggen ze dat de PMS verschijnselen dezelfde zijn als zwangerschapsverschijnselen. Het zou nauurlijk ook kunnen dat je nu weer zwanger bent en je daarom zo sterk alles voelt. Na elke zwangerschap kan een cyclus en de gevoelens veranderen. Wellicht ervaar jij het dus nu elke maand sterker dan voor je zwangerschap. Wel vroeg ik me even af of je er altijd last van hebt, of alleen vlak voor NOD. Als je het echt elke dag van de cyclus hebt dan lijkt me er wat anders aan de hand. Hopelijk heb je iets aan mijn reactie.
Hallo Esprit, Zou het inderdaad niet kunnen zijn dat je weer opnieuw zwanger bent? Wat natuurlijk geweldig zou zijn. Mocht dat niet het geval zijn, zou ik me in ieder geval niet door m'n huisarts aan het lijntje houden, maar eens om een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen. Ik weet wel, dat je na een MK sommige dingen lang na kunt blijven voelen, maar of het normaal is dat je al die symptomen al hebt sinds juni zou ik je niet durven zeggen. Hoe dan ook, veel sterkte.
Na mn menstruatie lijken de smptomen minder te worden...maar al heel vlot zijn ze weer terug( binnen een paar dagen) Ik had me er bij neergelegd dat het dus gewoon hormonen zijn, maar ze zijn nu sterker aanwezig dan ooit tevoren.....Dat is ook de verwarring! Maar ik kan dus gewoon een verwijskaart aanvragen voor de gynecoloog? Liefs Vera
vraagje heb je in de tussentijd nog eens een zwangerschapstest gedaan? Zo ja en die was nega dan weet je zeker dat je nu weer opnieuw zwanger kunt zijn. Zo nee dan zou ik die doen op je noddag en kijken wat er uitkomt en zou die positief zijn dan vraag je een verwijskaart voor de gyn, voor een termijnecho. heel veel succes. xxx Joyce
Ja, ik heb tussendoor een paar testen gedaan, wat wil je ook met al die symptomen....1 was positief (was toen 4 dagen over tijd), maar werd wel gewoon ongesteld. Voor deze positieve test ook een paar keer negatief getest.....
helaas zo'n verwijskaart krijg je niet zo snel en bovendien denkik dat de gyn hier weinig aan kan doen. Ik vrees dat ze je naar huis sturen met de opmerking dat het met de tijd wel minder zal worden.
maar na die positieve test heb je geen test meer gedaan? en wanneer was die positieve dan? Want dan zou je nu idd gewoon zwanger kunnen zijn, xxx Joyce
Die positieve test was in augustus en was toen 4 dagen over tijd en werd dus ongesteld, heb begin september ook redelijk volgens regelmaat weer een menstratie gehad, al was die wederom niet zoals ik gewend ben (veelal oud bloed)...... En mn menstruatie leek na de MK weer goed te verlopen, dat is ook het verwarrende aan alles...op zich redelijk regelmaat, maar die symptonen he.....
Nou, toch weer ongi geworden gister...ben bij de huisarts geweest en mag naar de gyneacoloog...om de symptomen die blijven en omdat we nu ruim een jaar bezig zijn...ben benieuwd.....