Hoi allemaal Even een vraagje. Ik dronk voor mijn zwangerschap veel koffie, maar sinds ik zwanger ben smaakt dit voor geen meter meer (gelukkig, want is niet zo goed voor beeb). Nu vallen alle vruchtensappen en dubbel fris en dergelijke voor geen meter en is het enige wat lekker drinkt: Thee...maar ook dit is niet al te geweldig voor de kleine. Nu had mijn verloskundige het erover dat kruiden thee enzo wel goed is, dus drink ik nu kaneel thee, maar op het doosje las ik dat daar ook gewoon zwarte thee in zit (oftewel ook theïne). Weet iemand wat voor thee ik wel kan drinken of heeft iemand nog andere tips qua drinken dat ik eens kan proberen? Beetje rare vraag misschien, maar aangezien drinken al niet mijn sterkste punt is en het toch belangrijk is dat ik dit genoeg doe dacht ik: Ik vraag het hier eens. Bedankt alvast!
er is hier pas een heel topic geweest over thee. dat werd een eindeloze discussie over slechte moeders die thee dronken en weet ik wat. dus als je meer wilt weten moet je ff dat topic opzoeken.
idd beter thee zonder theeïne, en met kaneel zou ik ook opletten tijdens zwangerschap. Kamillethee, muntthee, rooibos is denk ik veilig. maar zou er ook allemaal geen liters van drinken. ik hou het bij 1-2 kopjes per dag en verder veel water of af en toe eens sap. Evt eens roosvicee of iets anders bij je water doen?
dat was dus de hele discussie in dat ander topic. aan de ene kant moeder die beweren dat het net zo slecht is als een kop koffie en aan de andere kant de moeders die gewoon (alle) thee drinken. heel vermoeiend.
Mijn schoonzusje, 38 weken nu, drinkt alleen maar thee. Gewone thee, met theïne dus. Omdat ze bij de gyn loopt en ik ook dacht dat thee niet goed was heeft ze t nagevraagd. Antwoord van haar gyn: als je niet meer dan 20 koppen per dag drinkt is er niets aan de hand hoor!! Ik drink overigen gewoon nog koffie hoor, wel beperkt tot 3 bakjes per dag...
Ik gebruik de rooibosthee van de tuinen, hier zit geen cafeïne en nagenoeg geen tannine in. Heb 2 andere smaakjes (met vanille en earl grey) om de varieeren.
Vaak staat het op de doos als het cafeïne vrij is. Teveel kaneel schijnt idd niet goed te zijn, maar af en toe een kopje kan echt geen kwaad hoor. Ben je nu ook al een slechte moeder als je thee drinkt? Dan zal ik wel een waardeloze moeder zijn, drink koffie EN thee! Maar ik let heus wel op cafeïne inname. Zolang je het maar niet overdrijft...
Rooibosthee is erg goed. Het bevat geen cafeine en heel veel antioxidanten wat dan weer goed zou zijn voor de baby. Het is te krijgen in allerlei verschillende smaakjes. Ikzelf vind rooibos-honing erg lekker maar je kunt rustig uitproberen. Ik drink 's ochtends altijd een kopje earl grey (dus met cafeine) en in de middag een kopje koffie, ook met cafeine. Ik weet dat helemaal geen cafeine beter zou zijn maar Babymuis doet het hier ook erg goed op Cafeine is overigens hetzelfde als theine, maar dat terzijde.
Vind je wat aanmaaklimonade niet lekker? Slimpie sinaasappelframboos smaakt best heel lekker. Soms krijg je wat lauw drinken makkelijker weg dan koud drinken..
Zonnatura heeft veel theïne vrije thee, je vind het in de supermarkten, meestal bij de suikervrije afdeling. Zelf ben ik vooral aan de melk, heerlijk! Dronk ik anders nauwelijks. Voor koffie, gewone thee en cola geldt: met mate. Van sap krijg ik veel last van maagzuur, maar dat verschilt per persoon.
Ik ben een echte theeleut en heb het toen ook aan mijn verloskundige gevraagd en die heeft mij duidelijk gezegd dat je prima elke dag een keer thee, koffie en cola mag drinken, maar niet teveel. Wat wel gewoon mag zonder problemen is groene thee. Ik drink alleen maar groene thee, die heb je tegenwoordig ook met smaakjes en het gaat allemaal heel prima hier hoor.
Bij de tuinen verkopen ze groene thee zonder cafeïne, daar verkopen ze ook andere natuurlijke theetjes zoals rooibosthee etc. Sommige kruidenthee is niet goed tijdens de zwangerschap ik denk dat ze je bij de tuinen wel kunnen adviseren.
Ik loop trouwens in het buitenland voor mijn behandeling en tijdens mijn zwangerschap (helaas mk) zei mijn gyn dat ik in de ochtend geen thee mocht, maar 1 "gewone" groene thee per dag. En groene thee zonder cafeïne wel vaker. En geen koffie maar als t echt moest 1 per dag. Zo zie je maar hoeveel de richtlijnen per land kunnen verschillen. Ik vond warm water met Een schijfje citroen ook wel lekker.
Je kan bij de AH ook kruidenthee van Celestion Seasons kopen.. Dit zijn allerlei kruiden theeën zonder cafeïne en smaken nog beter dan Pickwick En Spa rood? En ik heb laatste Bar le Duc met citroen gevonden, erg lekker
Wat ik graag doe als het warm is is een net citroenen uitpersen en het sap invriezen in een ijsblokjeshouder. Als het dan warm is buiten doe ik een of twee blokjes in een karafje water. Heerlijk verfrissend en enorm gezond.
Thee mag gewoon hoor. Als je er maar met mate doet. Bepaalde kruiden zijn minder goed voor je maar bijvoorbeeld kaneel is alléén schadelijk als je er minstens 3 volle eetlepels van per dag zou eten! Dit alles aldus mijn gyna
een glas ijskoude elk met nesquick smaakt mij wel en melk is goed.verse muntthee is ook gezond maar smaakt mij nu helemaal niet.water met schijfjes citroen in(ijskoud)is ook lekker en dat kan je ook warm drinken.warm water met citroen en suiker.