Leeg maken voor de bevalling...

Discussion in 'De bevalling' started by Gentle, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Je hoort wel eens dat mensen zeggen zich helemaal leeg gepoept / gekotst hebben voor de bevalling begon. Dat je lichaam zich als het ware zelf leeg maakt voor dat de bevalling begint.

Is dit een fabeltje of kan dit echt waar zijn??

Ik heb namelijk al de halve nacht op de wc gezeten met onwijze diarree (echt niet normaal meer...) en kotsneigingen (gelukkig binnen kunnen houden). Ik voel me nu echt onwijs leeg en slap, maar ik heb het idee dat al mijn eten er direct weer uit komt. Kan dit betekenen dat de bevalling er aan zit te komen, of moet ik niet te veel hopen?

2. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
  3. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Ik had geen last van diarree, maar wel van braakweeën. Wat inderdaad inhield dat ik tijdens m'n weeen over moest geven.. Dit was maar 3 of 4 keer hoor.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Bij mij het wel zo... ik had diaree en tegelijk waren mijn vliezen gebroken...
    Ik ben niet misselijk geweest gelukkig...

Maar volgens mij is het wel zo dat als je dat hebt, dat de bevalling ook echt begint..dus niet nog een dag wachten ofzo

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier was het tijdens de bevalling..
    De weeen begonnen rond 4 uur, echt regelmatig vanaf 6, vliezen om 7 uur geknapt. En die diarree begon ook ergens tussen 6 en 7.. Dus dat was lekker zuchten en puffen op de wc.
    Ik geloof dat het ook maar zo'n 2 uur heeft geduurd. Daarna was ik ook echt wel leeg. En mijn bevalling echt in volle gang..

6. Saartje1

Saartje1 Actief lid

Aug 12, 2009
    199
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik had dan geen diarree maar wel onwijs veel ontlasting zo'n 10 a 12 uur voor de bevalling. Ik stond verbaasd van de hoeveelheid, want zoveel had ik niet gegeten. Waarschijnlijk was mijn lichaam zich dus ook aan het leegmaken. Daarna heb ik eigenlijk niets meer gegeten, en tegen de tijd dat ik moest gaan persen was ik zo hongerig en slap, haha.

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Ik had ook geen diarree maar moest wel onwijs veel poepen de dag dat ik bevallen ben:)
    Dus ja, ik was wel leeg:D

8. Natas85

Natas85 Actief lid

Mar 23, 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    De dagen voor de bevalling moest ik wel enorm veel naar de wc, met soms enorme diarree.
    Overgeven heb ik alleen tijdens de bevalling gehad, de verpleegkundige heeft 3 keer het bed kunnen verschonen.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hier geen diarree van tevoren. Tijdens de bevalling wel regelmatig overgegeven en weinig/niks gegeten. (lang leve dextro).
    Ontlasting die er nog in zat kwam tijdens de ruggenprik.... dan kan je niks meer ophouden.

10. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ik was net het een en ander aan het op zoeken hierover. Sinds gisteren ontzettend misselijk en ik woon op het toilet! Moet zo vaak ontlasten, terwijl ik amper nog wat eet ivm de misselijkheid en overgeven.

Zou het dan kunnen dat het eraan zit te komen? Heb ook last van krampen, vooral in de avond laat en snachts. Die krampen zijn soms ook heel pijnlijk.

Ohja, en heb ineens maagzuur. Heb ik de hele zwangerschap nog niet gehad?

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Heel gek, ik had juist het tegenovergestelde: na acht uur had ik enorme honger gekregen en heb ik tussen de weeën door een flink ontbijt verorberd...

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik weet het niet, ik heb iig nergens last van gehad!

ik weet trouwens ook niet of ik wel of niet gepoept heb tijdens de bevalling. is niks over gezegd en heb zelf niks gemerkt!

13. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Toen de weeen begonnen waren, kreeg ik diarree. Na één toiletbezoek kwam ik in een weeenstorm terecht en binnen niet al te lange tijd is onze meid geboren. Dus hier was het zeker een voorteken!

14. Ik ben nadat mn vliezen waren gebroken volgens mij wel 5 keer wezen poepen ;)

Ik heb ook overgegeven, en toen ik daar op die wc zat zei de verpleging constant 'Rustig maar meisje, dit hoort gewoon bij je bevalling, het hoort er gewoon bij'

Dus het zal er vast wel bij horen :p

Share This Page