Hallo, Iemand die dit weet?: Omdat ik een onregelmatige cyclus heb met daarbij rustig uitschieters tot 40 dagen ben ik afgelopen maand begonnen met ovulatietesten. Ik ben begonnen op dag 14 en heb tot nu toe geen positieve test in handen gehad (zit vandaag op dag 33). Nu kreeg ik van sommige meiden op dit forum de tip om in mijn volgende cyclus met temperaturen te beginnen. Maar bij mijn weten heeft dit toch geen zin bij een onregelmatige cyclus? Als ik nl. via mijn temperatuur zie dat ik een eisprong heb ben ik toch al te laat? En het is dan niet zo dat ik dan weet wanneer ik in de volgende cyclus mn eisprong heb want dan heb ik nl. weer een andere cyclus. Die is nl. iedere maand verschillend/onregelmatig. Dus dan heb ik er toch niets aan? Of zie ik dat nou verkeerd?
Ik had ook een onregelmatige cyclus (varierend van 27 tot 85 dagen). En hoewel het idd zo is dat als je aan je temp ziet dat je een eisprong hebt gehad, ben je te laat met klussen. Maar als je gewoon al vrij regelmatig klust (3-4x per week), is de kans groot dat je het op het goede moment hebt gedaan. Voordelen van tempen is dat je aan je temp (achteraf) kan zien óf en wanneer je je ei hebt gehad, en het kost niks. Als je een erg onregelmatige cyclus hebt kost het een kapitaal om dan ovutestjes te gebruiken.
TS het gaat er juist om om te kijken of er een patroon inzit.... misschien heb je wel een hele diepe dip VOOR je ei.... en zie je dat de volgende cyclus verschijnen, ben je mooi optijd met klussen... Wellicht in combinatie met het cervixslijm.... temperaturen met een regelmatige cyclus heeft eigenlijk geen nut... Waarom niet? Waarom temperaturen als je al precies weet wanneer je ei is..... ? Dat is alleen ter bevestiging.... dus ik denk juist dat het voor vrouwen met onregelmatige cyclus veel belangrijker is....