ik stond net op de weegschaal en zag tot mijn grote verbazing dat ik 4kg ben afgevallen binnen 2 weken. en nu ben ik net naar de huisarts geweest en zij zie dat het niet zo heel erg was. En ze wilde me ook geen emfasene voorschrijven tegen het overgeven. Maar ik hou dus echt niks binnen, elfs geen druppel water. Wat moet ik nu doen? Ik krijg niet echt het idee dat mijn huisarts meewerkt aan mijn kwaaltjes.
Hoi Batchie, Het afvallen in het begin is geen probleem. De foetus neemt wel van jouw, het belangrijkste is wel dat je het niet bewust doet. En dat doe je niet want de hormonen spelen erg goed op. Emesafena, dit is een middel voor de misselijkheid. Het is bekend dat niet iedere huisarts het geeft, de grootste reden hiervoor is omdat er op lange termijn niet veel bekend is. Ook vind de huisarts het middel niet altijd geschrikt voor de kwaal of in verband met jouw voorgeschiedenis. Niks binnen houden. Mocht je echt niet aan 1 liter vocht komen, dan zou ik of opnieuw contact opnemen met je huisarts of een verloskundige uit de regio. Het belangrijkste voor jouw lichaam is, dat je niet uitdroogt. Een dag minder of geen vocht is niet zo erg maar meerdere dagen minder of geen vocht is wel reden om te kijken of je niet uitdroogt. De huisarts of verloskundige (niet elke) kan dit controleren door te kijken naar je urine, huid en slijmvliezen. Mocht je echt gaan uitdrogen dan kan je zelfs opgenomen worden. Je krijgt dan een infuus en bedrust. Verder staat op het voedingscentrum nog elke tips bij zwangerschapsmisselijkheid. Sterkte, groetjes, Japke