Gravitamon

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door NikkiF, 26 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb even een vraagje. Ik ben begonnen met het slikken van Gravitamon (waar o.a. 400 ug foliumzuur per pil in zit) toen ik mijn Mirena heb laten weghalen. Ik slik het nu nog steeds en ik ben bijna 18 weken zwanger. Op de echo van 10,5 weken was de ruggengraat van het kindje al duidelijk te zien en die zag er volgens de verloskundige goed uit.

Vandaag hoorde ik van een vrouw die in Duitsland woont dat haar gynaecoloog had gezegd dat 400 ug foliumzuur per pil te weinig zou zijn, dat dat zeker 800 ug zou moeten zijn. Ook in Belgiƫ zouden ze die hoeveelheid per dag aanraden. Dat zou betekenen dat er te weinig foliumzuur in Gravitamon zou zitten.

Ik heb de bijsluiter gelezen en daar staat in dat het wel voldoende is. Ik maak me niet echt heel veel zorgen omdat de ruggewervel er goed uit zag, maar zou toch graag uw mening willen weten.

Alvast bedankt !

Groetjes,
    Nikki

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Nikki,

Wat in de gravitamon zit, is voldoende! Het foliumzuur hoef je tot 10 weken in de zwangerschap te gebruiken in de dosering van 0,4 of 0,5 microgram. Dit verlaagd dan de kans op een kindje met afwijkingen aan het ruggenwerf.
    Het foliumzuur wat je nu gebruikt kan geen kwaad, het is juist een aanbeveling om dit te blijven gebruiken in verband met een betere ijzeropname in het lichaam. En gravitamon, ook al maak ik liever geen reclame is perfect. Niet te veel of te weinig, alles in de juiste dosering.

Groetjes,
    Japke

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Japke !

Hartelijk bedankt voor je antwoord. Eigenlijk had ik wel zo'n gevoel dat het allemaal goed zat, maar je weet wel, zwangeren onder elkaar :( en dan ben je weer onzeker over dingen. Fijn om te weten dat het goed is ! :D

Groetjes en bedankt !

Nikki F

Deel Deze Pagina