Baby 8 maanden wil geen pap en geen fles.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Pinkiepink, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

Jun 13, 2011
    318
    0
    0
    -
    Hoi,

Zoals mijn onderwerp al laat zien heb ik een vraagje over mijn dochtertje van 8,5 maand.
    Krijgt ze nu wel genoeg zuivel binnen en eet/drinkt ze wel genoeg?

Sinds een aantal weekjes eet ze 's ochtends en 's avonds pap. Dit omdat ze de fles met melk (eventueel met bambix erin) niet meer pakt. Ze duwde de fles toen weg en draaide haar hoofd weg.
    Dus zijn we overgegaan op de pap met een lepeltje te geven. Dit ging goed, tot dus een weekje terug.
    Nu eet ze maar en paar hapjes pap 's ochtends en 's avonds en de fles van 12:00 pakt ze al helemaal niet meer.

Haar schema is ongeveer:
    8:00 bordje pap van 180 ml+6 schepjes (bakt ze dus erg weinig van)
    10:00 potje fruit
    10:30-11:00 slapen
    12:00-12:30 broodje (brood vindt ze erg lekker en kan makkelijk nog een 1/2 sneetje op) + yoghurtdrink (zelf gemaakt van yoghurt, diksap en water dit drinkt ze goed)
    14:00 korstje brood of een goodie koekje met haar yoghurtdrink of een flesje diksap
    15:30-16:00 slapen
    17:00 potje groenten + bordje yoghurt
    20:00 bordje pap + eventueel wat thee of diksap of yoghurtdrink

Tussendoor krijgt ze ook nog wel 2 wortelchipjes van goodies en de hele dag door krijgt ze haar fles met diksap of yoghurtdrink aangeboden.

Ik heb haar nu yoghurt (en de yoghurtdrink) gegeven, omdat ze naar mijn idee veel te weinig zuivel binnenkrijgt nu ze dus haar pap niet goed meer eet en haar fles van 12:00 niet meer dinkt.

We zijn trouwens pas naar het CB geweest en ze weegt nu 7,9 kg en is 69 cm.

Alvast bedankt.

Groetjes Pinkiepink

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje krijgt nu wel genoeg zuivel binnen, maar de opvolgmelk bevat allemaal toegevoegde vitamines en mineralen die je kindje nog nodig heeft, deze zitten niet in de youghurt die je geeft. Je kindje heeft eigenlijk nog wel minimaal 500 ml opvolgmelk nodig tot de leeftijd van 1 jaar. Misschien is het een idee om de opvolgmelk op smaak te brengen met fruit of diksap.

Groeten Eveline

Share This Page