heeft ze koorts of niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo
    mijn dochtertje was niet helemaal fit vandaag ,
    enorm verkouden en huilerig en vanmiddag niet geslapen ...
    heb ze meteen na t eten in bad gedaan met ecaluptus spul en daarna ingesmeert met luuf . ik dacht ik zal es ff tempen en ze had 38,4 heb ze eigenlijk meteen een zetpil gegeven en even daarna naar bed gedaan om 18.00 ze slaapt nu wel goed .

maar had ze eigenlijk wel koorts ?? komt t niet van t warme bad ??
    en wat als ze morgen ook koorts heeft moet ik eigenlijk naar de HA als ze gewoon lekker speelt ?? ze heeft voor de middag eigenlijk wel lekker gespeeld ....

2. happymama

wel was ze straks met t eten even aan t kokhalzen en volgens mij omdat ze weinig lucht kreeg ook al ze huilt komt er bijna geen geluid meer uit

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mijn weten is het pas koorts bij hoger dan 38,5. Daaronder is het verhoging.
    Kan goed zijn dat het door het badje wat hoger was dan echt, maar dat merk je vanzelf.
    Bij koorts hoef je in principe niet langs de huisarts: pas als hoge koorts, (dus boven 38,5) langer dan 3 dagen aanhoudt, is overleg met je huisarts even handig, (maar zou dus ook telefonisch kunnen).
    Je moet wel eerder naar de huisarts, als je kleintje geen plasluiers (meer) heeft, zo suf wordt dat je je kindje bijna niet wakker krijgt, of andere verontrustende signalen.

Verder is het bij koorts het beste om dat niet te onderdrukken met paracetamol: koorts is juist teken dat het lijf aan het werk is de ziekte eruit te jagen. Zolang je kleintje zo ook wel slaapt, geef je geen paracetamol.
    Ik lees in jouw pot dat slapen niet lukte en dan is een paracetamol geven dus wel weer even handig, want slaap is broodnodig om weer beter te worden :)

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    In zo'n geval zou ik een zetpil geven, je geeft al aan dat ze zo verkouden is.

Ik zou zeker niet na een dokter gaan, de koorts is niet hoog of zorgwekkend. Dokter doet in zo'n geval niet erg veel.

Mijn mannetjes zijn ook weer stront verkouden, het heerst om het moment.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben het met Rozemarijke eens, met koorts/verhoging hoef je echt niet direct naar de huisarts.

6. happymama

bedankt dames .
    ja ik moet woe weer werken dus dacht kan t beter ff vragen en evt morgen gaan maar als ze do nog koorts of verhoging heeft bel ik wel gewoon eventjes .

vind ze alleen wel erg benauwd overkomen zoals ik al zei , maar kijk wel weer hoe ze morgen is

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Goedemorgen Happymama,

Hoe gaat het nu met je dochter? Heeft ze een beetje geslapen.

8. happymama

op de paraceta mol heeft ze goed geslapen , af en toe een beetje huilen maar ben er niet te snel heen gegaan want dan wil ze er meteen uit . vanmorgen ook meteen huilen , heb al luuf gesmeert en dadelijk nog even tempen als we gaan aankleden ...
    als ze nog steeds hoog is kan ik dan wel gewoon naar buiten ?? moet bodschappen doen en neusspray halen env

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

38,4 is verhoging maar ik kijk naast de temp. ook gewoon naar hoe mijn zoontje erbij is en als ik het idee krijg dat hij echt niet lekker is dan krijgt hij gewoon een zetpil.

het tempen moet je eingelijk doen voordat je kindje in bad gaat. na het badje is de temp. weer lager/hoger. je hoeft nog niet naar de ha. maar hou het wel in de gaten. als de temp. hoger wordt niet te warm aankleden, hoofdje koel houden veel laten drinken regelmatig tempen.

heel erg veel succes en beterschap!!!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt gewoon naar buiten. Goed inpakken, dan komt dat helemaal goed :)

11. happymama

net even getempt maar op t moment geen koorts

12. happymama

heb ze in bed gelegd zonder paracetamol , ze had wel verhoging . en ze is nu 1x wakker geweest . hoop wel dat ze lekker doorslaapt moet morgen werken .
    maar t zal wel goed gaan verwacht ik

Deel Deze Pagina