Hoi damens, Mijn dochter is 17 dagen oud, ze krijgt flesvoeding 90 cc 3 schepjes.. Wat ik vandaag heb ik gemerkt is dat het lijkt dat ze niet genoeg heeft. Afgelopen dinsdag woog ze 3020 gr. Dus ik moest 90 cc geven met 3 schepjes. Hoeveel ze nu weeg weet ik dus niet. - Als de fles leeg is gaat ze veder met zuigen - Als ik de speentje geef, Zuig ze als een gek. Als ze merkt dat er niets uitkomt begint ze hard te huilen.. Heeft ze misschien Honger? Moet ik de Cc Verhogen? Liefs Hilal
gaat de fles niet te vlug? hoelang doet ze erover? je kunt extra water in de fles doen of verhogen met 10cc. Groetjes, Miranda
Het klinkt inderdaad alsof ze honger heeft. Ik zou gewoon het aantal cc en schepjes een beetje verhogen en kijken wat ze dan doet.
Gewoon proberen met wat meer voeding... als ze niet meer hoeft houdt ze wel op te drinken. maar het lijkt er op dat ze idd nog honger heeft, gewoon proberen iets meer te geven.
Ze doet er maximaal 15 min over.. soms ook 10 min maar 10 min doet ze omdat ze als ze een gek drink.. groetjes
Ik ga het proberen met meer voeding kijken hoe ze gaat reageren.. Bedankt, voor de antwoorden... Liefs Hilal
15 minuten is te kort, je kleintje heeft gewoon nog zuigbehoefte. ik zou een andere speen ook uitproberen 20-30 minuten is het mooist. over de hoeveelheid durf ik niets te zeggen dat is verschillend.
eigenlijk is 15 minuten niet zo kort hoor want je voeding mag eigenlijk niet langer dan een half uur duren, dit werd dadelijk gezegdt op de prematurenafdeling bij ons, de mijne deden erin het begin een uur over maar vooral omdat hun zuigkracht niet zo goed was. de algemene regel is; je baby na 5 dagen meestal 90cc drinkt( in belgie dus bij het verlaten van het zh) dus kan het zeer goed zijn na 2 weken dat je kleintje daar niet mee toe komt. k zou gewoon flessen van 120cc en 4 schepjes maken en zien hoe ze het daarop doet maar ik denk dat ze inderdaad gewoon meer voeding nodig heeft en 120cc is zeker niet teveel op haar leeftijd
@randi: ja klopt max een half uur, maar omdat ze zo snel drinkt zegt ze zelf zou het mooi zijn als ze iets langer er over doet zodat haar zuigbehoefte verdwijnd. volgens mij maakt het niet uit hoe oud een baby is, zodra ze het idee hebben dat hun eten word afgepakt ipv dat het op is dan is het brullllllleeennn haha en het was maar een idee natuurlijk, miss dat ze wel meer mag natuurlijk maar dat kan ze beter aan een xpert vragen
welke fles heb je? ik ben toen overgestapt op dr brown. was een heel verschil hier. onze zoon dronk binnen hooguit 10 min zijn fles leeg. deed er toen 20-30 min over. groetjes, Miranda
Ik was begonnen met avent maar daar deed ze dus heel snel mee 10 min.. nu ben ik overgestapt naar difrax S. Ik doe 120 cc maar ze krijgt het soms niet op.. Ik dwing haar ook niet.. Ze houd meestal 30-50 cc over.. ze doet er 20-30 min over Maar ik zit weer met een vraagteken. Ze wordt na de voeding 1.5-2 uur later huilend wakker. ik doe haar speen terug 2 a 3 keer heen en weer en valt ze in slaap.. Is dit wel normaal? groetjes hilal
Volgens mij is dat wel goed hoor, normaal is drie uur tussen de voedingen dus als ze na de voeding zo'n 1,5 a 2 uur echt slaap is dat best netjes (3 uur-0,5 uur voeden dan blijft er 2,5 uur over). en dan met de speen nog wat langer is toch goed? gaat goed hoor meid, ik twijfelde in het begin ook aan alles.