hallo dames hier een gefrustreerde moeder mijn dochter eet vanaf de zomervakantie behoorlijk slecht tot een paar dagen terug kon ik haar voor bumba nog wel eten geven en gingen zo de hapjes er toch in maar sinds maandag eet me dochter en geen brood en de warme maaltijd niet meer nou komt ze dus snachts weer dat ze honger heeft(denk ik) afgelopen nacht was het kwart voor 4 en wou echt niet meer gaan slapen mijn schoonmoeder heeft toen maar een papfles gegeven die gaan er namelijk wel in dat is het enige wat er op het moment in gaat ook koekjes laat ze voor de helft staan ik ben nu ten einde raad Het cb zegt dat ze zelf weer gaat eten maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen me dochter lijkt ook niet in haar vel te zitten ik weet echt niet wat er met haar is en ik zit op het moment ook niet in me vel vanwege me bekkeninstabiliteit ik kan zo weinig hebben van haar kan om alles wel huilen wie heeft er mssn wat tips of advies die mij er weer een beetje door heen helpen ???
me dochter is nu 14 maanden haar gebitje is nog niet compleet maar naar mij doen heeft ze er niet veel last van haar eerste tandjes gingen echt gepaard met krijsen veel poepluiers en dat heeft ze nu niet
Kun je haar niet weer een fles gaan geven voor het slapen gaan zodat ze de nacht in ieder geval goed doorkomt? Want terug gaan naar nachtflessen is denk ik niet zo handig... Daar worden de nachten weer zo rommelig van. En verder kun je denk ik niet zo heel veel doen. Waarschijnlijk gaat het vanzelf weer over... Wat geef je haar te eten? Geef je haar vers of potjes? Stukken of meer geprakt/gepureerd? Eet ze ook geen fruit? Heb je al eens aan de huisarts of CB arts gevraagd of er een medische oorzaak zou kunnen zijn?
we hebben al van alles geprobeerd verse groente tot gewoon haar eigen potjes haar negeren met eten tot er een strijd van maken samen eten of apart eten het maakt allemaal niks uit fruit eets ze soms druiven vind ze erg lekker maar die heb ik gister gehaald en nou moet ze het ook weer niet op het cb vertelde ze me wel dat ze allemaal bulten in haar kaak heeft maar alle lekkere dingen wilt ze wel zitten wij patat te eten wil ze het ook ik heb haar dinsdag avond een papfles geven voor dat we naar bed gingen dat was rond 12 uur en ze was om kwart voor 5 klaar wakker bij ons in bed heeft ze toch een paar uurtjes nog geslapen
Zou een combi kunnen zijn van toch tandjes en een beginnende dwarse dreumes...? Merijns advies lijkt me momenteel het beste. Je kunt het eten moeilijk naar binnen duwen, en ik zou er maar niet teveel strijd van maken. Daarmee bereik je alleen maar dat ze leert dat eten een machtsmiddel is, en kweek je problemen voor de toekomst. Tijdens maaltijdmomenten niet iets anders aanbieden, en voor de nacht een papfles. Ze gaat vanzelf dan wel weer eten met de pot mee Overigens: soms kan een paradoxale aanpak werken: Jij en je partner mogen dan eten wat jij kookt, dochterlief mag dat dan niet, (bij wijze van dan he?). Is niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar kan werken om je dochter zoiets te laten hebben van: Mag niet, mag niet? Nou, dan pak ik het juist!
Een kind kopieert zijn/haar ouders. Zien eten doet eten. Voor een kind is vaak "lekker" wat de ouders "lekker" vinden. Eten moet normaal zijn, dus niet "lekker" of "vies". Eten jullie vaak "lekker", dus patat of pizza ofzo en vind je dat zij groenten en fruit moet eten? Mijn advies zou zijn: ga met het gezin aan tafel en eet dezelfde groenten als haar en doe er niet moeilijk over. Ze gaan vanzelf eten als ze honger hebben (tenzij er echt iets medisch aan de hand is). Terug naar papflessen voor een kind van 14 maanden zou ik persoonlijk niet doen.