Hoi allemaal, Ik heb deze week vakantiedagen opgenomen en vanaf volgende week gaat officieel mn verlof in. Ik weet nog bij mn vorige zwangerschap dat ik ergens in mei een brief kreeg van het UWV over mn zwangerschapsuitkering etc. en ik was toen begin juli uitgerekend. Nu ben ik dus half maart uitgerekend, maar heb nog steeds niks van het UWV gehoord. Weten jullie hoelang je van tevoren ongeveer bericht krijgt? Vind het wel prettig om te weten dat alles goed geregeld is zeg maar, volgens mn werkgever is dat zo, maar je weet maar nooit. Groetjes!
Oh ik zie nu pas dat we hier op 't forum een UWV webcare Team hebben, misschien kan ik mn vraag beter daar stellen..
Volgens mij was onze kleine al lang en breed geboren voordat ik een brief kreeg van het UWV. Maar wanneer je een werkgever hebt, dan loopt de betaling in principe ook via je werk.... dus hoef je je geen zorgen te maken hoor.
ik heb bericht van hen gekregen drie weken na mijn eerste dag zwangerschapsverlof. maar ik schrok over hoe weinig ik van hen kreeg. echt 2 derde van wat ik eerst kreeg van mijn brutop loon. dus zonder overuren of wat dan ook. dat is dus even afwachten maar wat het werkelijk gaat worden.
100 procent moet je krijgen toch? wel zonder overuren natuurlijk..lijkt me ook wel logisch dat ze dat niet uitbetalen want daar werk je niet meer voor..
ja dat weet ik, maar ik krijg nu maar 2 derde van me gewone loon. das echt heel weinig. maar ik wacht af.