Heeft zoon wormpjes?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lelie84, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Onze zoon van 7 ging gister naar de wc om te poepen. Toen ik boven kwam om te douchen vertelde hij dat hij witte wormpjes had gezien in zijn poep. Ik kon niks ontdekken, poep lag onderwater in de wc pot. Ook met afvegen niks gezien. Hij heeft geen jeuk.

Wat extra informatie: hij heeft adhd, en als prikkelverwerking zit hij regelmatig met zijn vingers in of rond zijn mond tijdens tv kijken of concentreren. Bijtketting geprobeerd, maar vindt hij meestal niet fijn. Hij speelt graag buiten, en moet ook altijd goed zijn handen wassen als hij buiten is geweest.

Zal ik voor de zekerheid anti wormen kuur halen bij drogist? En moeten wij dan ook behandeld?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou met de volgende poep beurt eerst eens een zak in het toilet hangen, zodat je de ontlasting op kunt vangen en bekijken.

Zie je wormpjes dan een kuurtje voor hem. Zie je geen wormpjes dan bij geen klachten eerst nog eens opvangen en nog eens kijken.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik weet niet of ik gelijk een kuur zou doen. Snachts verder geen klachten maar weet ook niet of hij niet een mega vaste slaper is en dat niet voelt.

Normaal raden ze aan om het gehele gezin doen maar ik zou denk ik alleen voor hem dan doen. In deze tijd was je denk ik zelf ook zoveel je handen dat de kans wel erg klein is.(volgens mij,)

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Mijn dochter is wat jonger maar zei laatst ook dat ze wormpjes had (in paniek). Even laten bukken en in haar anus kijken was de enige oplossing aangezien ze het al had doorgespoeld. En idd er kroop er 1 naar buiten toe (gatverdamme).

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou eigenlijk gewoon meteen zo’n tablet geven en 2 wkn later nog 1. Soms zijn die wormpjes zo nieuw, dat ze nog geen jeuk geven, maar dat gaan ze uiteindelijk wel doen... Die tabletjes stellen weinig voor. Als hij denkt ze gezien te hebben, is dat voor mij genoeg reden die tabletjes te geven.

ikke24 vindt dit leuk.
  6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kan als hij slaapt vanavond even tussen zijn billen kijken. Wormpjes komen 's nachts naar buiten kruipen om eitjes te leggen (vandaar de jeuk). Je kunt dit ook proberen te voorkomen door een flinke dot vaseline over de anus te smeren. Dit helpt ook tegen jeuk. En inderdaad proberen ontlasting te bekijken, maar hou er rekening mee dat als er nu niks te zien is het niet betekent dat hij geen wormpjes kan hebben. Mijn dochter heeft meerdere malen wormpjes gehad en ze zaten niet dagelijks in de ontlasting. Ene dag wel, andere dag niet. Hangt er denk ik ook vanaf hoeveel wormpjes ze hebben.

7. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik zou gewoon voor de zekerheid een kuurtje geven.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik zou hem absoluut een kuurtje geven!
    De wormpjes in de ontlasting zijn als het ware maar het topje van de ijsberg. Pas als de darmen vol met wormpjes zitten komen deze met de ontlasting mee naar buiten.

Het is trouwens wel belangrijk dat iedereen in het gezin een kuurtje krijgt. Daarnaast is het handig om zn nagels goed kort te knippen.

9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik zou ook een kuur doen, voor de zekerheid.
    Ik moet wel zeggen dat mijn dochter toen echt heel veel jeuk had, het was echt heel zielig.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou er gewoon een pilletje voor geven en na twee weken nog een keer. Aangezien ze adviseren iedereen in t gezIn preventief ook te geven zullen de pilletjes echt geen kwaad kunnen als je hem dus wel geeft terwijl het loos alarm is.
    Het advies is inderdaad het hele gezin. Maar eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan en het is altijd bij mij jongste dochter gebleven zonder dat een ander gezinslid last kreeg. Jongste dochter heeft echt geregeld wormpjes gehad. Ze speelde veel buiten met haar handen in het zand en raapte veel op etc. Vergat altijd haar handen te wassen uit zichzelf en at altijd met haar handen, oftewel vaak de sigaar :roflmao:.
    Nooit een gezinslid behandeld en die hebben er ook nooit last van gehad :).

11. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    We hebben hem en ons zelf behandeld voor de zekerheid.
    Daarna begon hij wel ineens te klagen over jeuk, en vraagt nu elke dag wanneer hij de andere pil mag. Dus is wel goed geweest.
    Sowieso elke dag schoon ondergoed aan, schone handdoek en veel handen wassen (deden we al).
    En zijn nagels hoef ik nooit te knippen, want hij bijt nagels ☹️

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Nagelbijters zijn juist ook degene die ze weleens krijgen ;). Mijn dochter deed dat ook. Ze zitten dan toch vrij veel met de handen in de mond. Handen wassen deed mijn dochter wel omdat we het zeiden maar uit zichzelf vergat ze het vaak. Daarbij ook nog veel buiten spelen met zand, takjes, steentjes, etc dan ben je natuurlijk wel een kanshebber :roflmao:.

13. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Ja klopt!! Hij bijt al heel lang nagels, dus was zeker te verwachten! En uit zichzelf handen wassen vergeet hij ook snel. Moeten hem wel helpen herinneren.

Net nog de dokter gebeld. Hij begint nu steeds meer jeuk te krijgen, en daar kon ik nergens iets over vinden of dat erbij hoort. Maar dat schijnt juist goed te zijn, raakt hij ze dus kwijt. Wij hebben zelf totaal nergens last van gelukkig.

Deel Deze Pagina