heeft zwangerschapsgymnastiek geholpen bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door setje, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik zit nog te twijfelen of ik me ervoor opgeef... (de tijd begint nu wel te dringen...)

Voor degene die het wel hebben gedaan, heeft het je geholpen, en was je tijdens de bevalling relaxter of er op voorbereid door wat je geleerd hebt?

groetjes Setje

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb er voor gekozen om het niet te doen ik wil gaan zwemmen, dit is dan wel ggen curcus maar een aanvulling op.
    Ik zie het niet zitten om 8 keer daar naar toe te gaan ik werk alleen in de nacht en dan moet ik eerst naar gym toe en daarna gaan werken terwijl ik lekker wil bank hangen, en bij zwemmen geeft het niet als je een keer mist en je krijgt daar ook ontspannings oefeningen. en in afrika worden er toch ook een hoop kinderen geboren zonder gym.
    mijn vk zei en de natuur helpt je wel en mocht je echt ontsporen tijdens de bevalling kunnen wij dit opvangen en je ondersteunen.
    er zijn er ook die hebben gyp gevolgd en konden er vervolgens niks mee tijdens de bevalling.
    ik weet nu en na de gym toch nog niet wat ik moet verwachten met bevallen en weeen.
    Cynthia

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb er echt heel veel aan gehad! en ik heb de laatste 2 keer nog wel gemist omdat ik in het ziekenhuis lag...
    Ik had zelf niet verwacht dat het z'n vruchten af zou werpen! ik kon me ontzettend goed concentreren op de ademhalingstechniek. Kreeg daar later zelf complimenten over van de verloskundige :confused: :) !
    Dus ik kan zeker een cursus aanraden!

4. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb bij de eerste zwangerschapsgym gehad.
    Heb er helemaal niets aan gehad, alleen het geklaag van die andere meiden aan moeten horen. Verschrikkelijk!
    We hebben allemaal wel wat in de zwangerschap!
    Heb waarschijnlijk ook net pech gehad met de groep, hoor.

Bij de de tweede heb ik zwangerschapsyoga gedaan.
    Daar heb ik echt wat aan gehad tijdens de bevalling.
    Kon veel beter ontspannen door de technieken die je leert bij de yoga.

Ik zou je Yoga aanraden.

Ook zwemmen als aanvulling is daar fijn bij.
    Je bent dan lekker gewicht-loos.

Gina ;)

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb de vorige keer en nu ook geen cursus gevolgt..
    Is me ook zonder prima afgegaan!

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb zowel bij de eerste als de tweede de cursus gedaan en dat is goed bevallen.
    Van de eerste heb ik het meer gevolgd om contacten op te doen, wat helaas niet blijvende contacten zijn geworden. En bij de tweede heb ik me ook weer opgegeven, omwille van de contacten, terwijl ik wist dat ik niet natuurlijk zou bevallen. Uit deze groep heb ik tot nu toe 2 leuke contacten.

Ik heb erg veel gehad aan de ademhalingsoefeningen, ook buiten de zwangerschap om komt het goed van pas.

groet van Kiki

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb geen gym gedaan en kreeg complimenten van de gyn dat ik zo goed deed ademen... Denk dat t ook de een voor de ander is!

8. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    nou ik heb de gym wel gedaan maar ik heb er echt niks aan gehad (kreeg een keizersnee) en de na gym ben ik ook maar 2 keer geweest vondt er ook niet echt veel aan
    en je moet er nog best wel wat voor betalen dus als ik weer zwanger zou zijn dan doe ik het lekker niet meer

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zit niet op gym, zwemmen of wat dan ook. Zou niet weten hoe ik moet ademen of puffen..maar dat merk ik dan wel hoor...hier in turkije gaat niemand naar zwangerschapsgym.

10. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik denk dat je op het moment van bevallen instinctief toch wel het juiste doet.
    Ik vond alleen bij de yoga de ontspanning zo fijn.
    Het feit dat je meer meegaat in de weeën i.p.v. je tegen de pijn te verzetten.
    Gina

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb er wel wat aan gehad, al gingen wij maar 10 min oefenen en de rest van tijd werden er dingen besproken.
    Ik had wel wat meer oefeningen willen doen.

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Betalen???
    Is dat per verzekering anders? Voor mij was het gratis, anders was ik er waarschijnlijk niet eens aan begonnen.... :rolleyes:

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ik heb ook ge gymd via de thuis zorg en dat was heeel leuk en leerzaam. veel puf technieken en houdingen voor tijdens de weeen geleerd en ook echt toegepast in mijn bevalling.
    denk ook dat je het moet treffen met je gym groep. wij waren met zn 6en
    en dat was heeeel gezellig.
    ik ga ook na gymen in oktober met deze meiden, heb er nu al zin in!

je kunt t altijd gaan doen en als t niets is kun je toch stoppen?!

Deel Deze Pagina