ongerust, "verboden" voedsel gegeten en gedronken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eriva, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hoi meiden, ik moet echt even mijn hart luchten.

Wij waren (nog) niet bezig met zwanger worden. We wilden er over een half jaar weer voor gaan. Voor onze dochter zijn we 10 maanden bezig geweest. Ik voel altijd wel mijn eisprong, dus deden het het die dagen daarom heen niet. Maar goed was vandaag al een week overtijd, dus dacht vanochtend, laat ik voor de zekerheid een testje doen. En ja hoor... raak... zou nu precies 5 weken zijn. Maar ik maak me nogal ongerust want:
    Geen foliumzuur ingenomen
    Veel koffie gedronken
    Brie en filet american gegeten
    Alcohol gedronken met kerst, oud en nieuw en af en toe tussendoor, de ergste dagen hooguit 4 glazen
    Niet elke dag groenten en fruit gegeten

Ik had echt geen idee dat ik zwanger zou kunnen zijn, ook geen symptomen. Cyclus is in het verleden niet altijd regelmatig geweest, dus etc.

En nu, voel ik mijzelf zo ontzettend slecht, dat ik al deze dingen gedaan heb en ben bang voor de consequenties.

Ik kan het trouwens echt nog niet geloven, dat we weer zwanger zijn. Het is niet gepland, maar absoluut welkom!
    Meiden hier soortgelijke ervaringen?

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zou nu wel gaan beginnen met foliumzuur of een andere zwangerschapsvitamine.. De alcohol en rauwe dingen.. Tsja, daar kan je nu niks meer aan veranderen.. Geloof dat ej tot een bepaalde week nog geen bloedband hebt met je kindje dus die zal er waarschijnlijk niet veel van mee hebben gehad..

En natuurlijk, gefeliciteerd!

3. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Nee hoeft je niet zo'n zorgen te maken hoe. Placenta is nog niet in werking, jullie vruchtje heeft zijn eigen voedingszakje. Moeder natuur heeft dat prefect geregeld
    Nu een pot foliumzuur/multi vitamines gaan halen en beetje opletten met wat je eet/drinkt, dan ben je prima bezig ;)

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft verkeerd eten niet maar ben op koningsdag wel een beetje erg aangeschoten geweest. Ik bleek op dat moment al zwanger, nog maar net zwanger hoor maar toch.
    En ik rookte op dat moment ook gewoon.
    Ben intussen al 36,6 dagen zwanger en alles ziet er goed uit.
    Na de positieve test natuurlijk alle slechte dingen de deur uit gedaan.
    Dus ga je geen zorgen zitten maken, ik heb wel eens gelezen dat het de eerste 8 weken ook nog niet uitmaakt voor kindje omdat er op dat moment nog geen navelstreng is. Mischien dat iemand anders daar meer van weet??

5. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het antwoord is intussen al gegeven zie ik .
    Gefeliciteerd trouwens.

6. Eriva

Eriva Niet meer actief

Bedankt voor de reacties en felicitaties meiden, ben weer wat gerustgesteld! En vanaf vandaag natuurlijk super gezond doen!

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben via de Mmm zwanger geraakt en mij werd steeds in het zkh verteld dat je gewoon mocht eten en drinken wat je gewend was tot je een positieve test hebt, omdat je op dat moment indd nog band heb met het vruchtje. Roken was natuurlijk al wel slim om daar van tevoren mee te stoppen, maar ik rookte al niet.
    Voor ik wist dat ik zwanger was heb ik dus ook zalm en rode biefstuk gegeten, alcohol gehad en in de sauna geweest., en alles is goed gekomen. :)

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik heb nog een heeeeel gezellig vrijgezellenfeest gehad toen ik 2 weken zwanger bleek te zijn. Echt heel veel alcohol gehad en een heerlijke medium biefstuk. Gelukkig ook niets aan overgehouden. Zolang je vanaf nu maar gezond gaat leven en je vitamines binnenkrijgt, zal het wel loslopen:D geniet ervan!

9. Eriva

Eriva Niet meer actief

Jullie ook bedankt voor de positieve berichten jolie86 en missmara :)

10. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik heb ook nog flink doorgehaald toen ik al zwanger was, dat wist ik toen natuurlijk niet, maar goed, de eerste paar weken maakt dat niet zoveel uit hoor, gewoon vanaf nu extra gezond doen ;)

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook eentje, wij waren op vakantie in Italiƫ, heeeeeerlijk elke avond met z'n 2 een flesje wijn en ik teer nu nog op dat laatste stukje onbezorgde gerookte zalm ;)
    (ik ben zo eentje die niemand vertrouwt dus die vishandelaar kan wel zeggen dat die zalm niet vacuum is verpakt geweest maar hij wil gewoon zijn spullen verkopen!)

In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!!

12. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    ik zou zo ie zo beginnen met vitamines innemen.

Maar ik heb dat ook gehad hoor. Ik heb de dag voor wij gingen testen nog energy drink gehad en leverworst en heel veel andere dingen op een verjaardag gehad omdat ik dus ook totaal niet door had dat ik zwanger bleek. Het was dat het mijn vriend opviel dat ik heel erg veel begon te eten :)

De eerste paar weken hindert het nog niet heel erg veel. Maar heb het wel gelijk na de test omgeschakeld dat ik gezond eet en drink. En ik heb gelijk die mama vitamines van Gravitamon gehaald, Daar zit alles in.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Niemand weet de eerste 4 weken dat ie zwanger is....
    Ik neem niet aan dat niemand nooit meer "foute"dingen eet tot ze zwanger is.....

Je lijf is er op gemaakt dat wanneer jij het weet rond 4/5 weken het vroeg genoeg is om gezonder te gaan doen!

Deel Deze Pagina