Heel bang voor morgen, als ik de miskraam moet opwekken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Elleke, 21 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Dag meiden,

    Nooit gedacht dat ik het zou typen in dit forum, maar ik ben zo bang. Ik ben misselijk van zenuwen, gisteravond de eerste orale pil ingenomen als voorbereiding op mijn miskraam, morgenvroeg de vaginale pillen.. Ben overal bang voor; bang dat ik ze niet goed in breng, bang voor al het bloedverlies, bang voor alle pijn en vooral bang dat het niet gaat werken en ik alsnog gecurreteerd moet worden!
    Heeft iemand een bemoedigend woordje voor mij, kan ik nu even zo goed gebruiken!
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Sterkte en knuffel! Zorg voor goeie pijnstillers wat lekkers in huis en goed drinken maak je zelf zo fijn mogelijk en laat het over je heen komen
     
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Lieve Elleke, wat verdrietig dat je zwangerschap niet goed is verlopen en je een miskraam moet opwekken. Heel veel sterkte! Hoe ver was je?

    Ik had een leeg vruchtzakje met 7.4 en ik heb weinig bloedverlies gehad, geen vruchtzakje kunnen herkennen. Ik heb de pillen in de ochtend ingebracht en pas in de avond kreeg ik buikpijn, vergelijkbaar met lichte weeën, uiteindelijk pas anderhalve dag later dus licht bloedverlies en volgens mij moest ik toen ook nog een tweede dosis inbrengen. Ik heb maar een dag of 3 a 4 bloed verloren en het was bij mij minder dan een menstruatie. Omdat ik zo weinig bloed verloor maakte ik me erge zorgen of het wel weg was en heb ik vervroegd een echo gekregen. Ze zagen toen nog een klein restje wat er met de volgende menstruatie waarschijnlijk uit zou komen en dat is ook gebeurd. Het kan dus echt meevallen! Ik hoop dat het voor jou ook zo zal verlopen, als je het niet vertrouwt dan mag je altijd laagdrempelig contact opnemen met het ziekenhuis. Ze hebben mij gelukkig erg serieus genomen en goed geholpen. Veel sterkte nogmaals.
     
  4. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Bedankt voor je reactie!
    Ja, we zijn zo verdrietig! Eindelijk na ruim een jaar wachten die positieve test en nu dit.. Durf ook helemaal niet aan een nieuwe zwangerschap te denken, moet er niet aan denken dit nog een keer mee te moeten maken.. Tegelijk doet het zo pijn, al die zwangere vrouwen. Zo had ik ook kunnen lopen, denk ik dan..

    Ik was zelf 8 weken, ook leeg vruchtzakje, maar bij de gynecoloog werd toch een vruchtje van 5 weken gezien, dat gestopt is met groeien.
    Morgenvroeg de pillen inbrengen, ik hoop dat het net zo mag verlopen als bij jou. Sta bekend met tussentijds bloedverlies en hele heftige menstruaties, dat maakt dit extra spannend!

    Nogmaals dank voor je reactie!
     
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.817
    7.146
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig dat je dit moet meemaken.

    Bij mijn tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 7+1 weken. Was een vruchtje te zien van 6 weken met een trage hartslag. Week erna was het hartje gestopt met kloppen. Uiteindelijk ook opgewekt met medicatie.
    Het viel mij echt reuze mee. Na de orale pillen kreeg ik al licht bloedverlies. De eerste vaginale pillen 's ochtends vroeg ingebracht en toen nog 2 uur geslapen. Werd wakker met krampen en toen ik naar de wc ging best veel bloedverlies. Bloedverlies werd al best snel minder. Krampen waren ook best snel voorbij, erna alleen wat lichte buikpijn. Uiteindelijk heb ik in totaal zo'n 8 dagen bloedverlies gehad. Maar minder dan een menstruatie. Ook geen stolsels verloren. Gynaecoloog dacht daarom eerst dat mijn baarmoeder niet schoon zou zijn, maar bij de controle echo was toch alles schoon. Bij mijn eerste miskraam maar 3 dagen gebloed zonder stolsels en ook toen schoon. Ik moest trouwens 2x 4 pillen vaginaal inbrengen met een bepaalde tijd ertussen.

    Heel veel sterkte ❤️
     
  6. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Heel veel sterkte! Ik heb het nu 3 x meegemaakt en was net zo bang. Uiteindelijk gaat het in de meeste gevallen gewoon goed. Het gaat je niet in de koude kleren zitten, maar vertrouw op je lichaam.

    Laat het rustig op je afkomen en het is ook wel fijn als je niet alleen thuis bent, voor de steun.
    Binnen een paar uurtjes zal het achter de rug zijn. Schrik ook niet van het bloed dat tijdelijk iets meer zal worden ten tijde van de uitdrijving... en er kunnen ook best grote stolsels meekomen. Op die manier wordt je baarmoeder weer schoon.

    Nogmaals, veel sterkte! :(
     
  7. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ontzettend lief jullie reacties, dank jullie wel! Ik ben doodmoe van deze afgelopen week, vanaf het nieuws tot nu..
    Heb volgens mij heel internet afgepluist, na alle verhalen. Dat kun je beter niet doen, tis het merendeel horror.. Waarom ik het doe, geen idee..
    En nu, nu sta ik er morgen zelf voor!
    Jullie stellen me in elk geval wel wat gerust!
     
    Krv vindt dit leuk.
  8. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Wat erg, 3 keer? Heel veel sterkte!
    Was jij alle keren ook schoon? En alle 3 de keren zo goed gereageerd op de tabletten?
    Welke pijnstilling nam jij trouwens in?
     
  9. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dankjewel, ik ben uiteindelijk weer blijvend zwanger geraakt. Ik heb de eerste keer de tabletten genomen. Dat ging op zich goed, hoewel het iets heftiger was als de 2e en 3e x zonder. (Ik heb toen het maximale afgewacht zodat mijn lichaam uiteindelijk zelf begon). Alle 3 de keren was ik helemaal schoon erna. Het kan dus zeker ook gewoon goed gaan, zoals in veel gevallen. Ga zeker niet meteen van het ergste uit, hoewel ik je angst heel goed begrijp. :( Ik was net zo bang en nerveus, alle keren.

    Ik nam 2 paracetamol in als pijnstilling. Je kan zo'n wee-achtige buikpijn krijgen net voor de uitdrijving van het vruchtje. Dat duurt gelukkig niet erg lang. Net daarvoor kreeg ik de buikpijn pas, als je lichaam het echt gaat afstoten.

    Ik had de vk erna gevraagd of ik enkele dagen erna langs mocht komen voor een echo, voor mijn eigen gemoedsrust om te zien of alles ook echt weg was. Misschien vind je dat ook wel fijn. Dan kun je het een plekje geven en zien dat het ook echt oké is, achteraf.
     
  10. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Wat fijn dat je blijvend zwanger mag zijn. Ik zou dat ook zo graag willen, maar hoe zet je je over die angst heen dat dit opnieuw kan gebeuren?
    De gynecoloog zei dat ik alleen een bel afspraak krijg na de tijd, dit idee vindt ik niet fijn. De VK belde daarom dat ik bij hun wel een echo mag, alleen moet het bloeden dan wel helemaal weg zijn volgens haar..
     
  11. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar allemaal, bij mij is het alweer 1,5 jaar geleden en helaas nog steeds niet opnieuw zwanger maar dat komt omdat ik in een traject zit en heel lang verplicht pauze heb moeten nemen. Daarna een operatie en daar nu weer van herstellen. Wij hopen over een paar maanden weer een terugplaatsing te mogen krijgen. En ik ben er nu al bang voor om weer een miskraam of bbz mee te moeten maken. Het is hier veel vaker fout dan goed gegaan maar ik blijf hoop houden en gun jou dat ook. Neem alle tijd die je nodig hebt! ❤️ Hier overigens ook heftige menstruaties en lang bloedverlies na menstruatie maar het opwekken van de miskraam viel dus toch mee. En op internet lees je vaak de horrorverhalen maar het gaat gelukkig vaker goed dan fout. Zet ‘m op morgen, ik zal aan je denken. Knuffel!
     
  12. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ontzettend lief je bericht, dankjewel!

    Jullie alle kracht toegewenst waar nodig, gezien jullie onderschrift! Wat heftig allemaal!
     
    Krv vindt dit leuk.
  13. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Lieve Elleke,

    Wat verschrikkelijk kl#te dat je zwangerschap is misgelopen en je dit moet ondergaan.
    Geen ervaring met MA's maar wel met spontane miskramen.
    Ik denk aan je en wil je wil je veeel sterkte wensen.

    Het is denk ik al eerder genoemd maar goede pijnstilling is wel een must.
    En verder goed voor je laten zorgen hoor, het is allemaal intens en vermoeiend.

    Heel veel succes ♡
     
  14. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Hoe weet ik of ik de pillen ver genoeg heb ingebracht? Ik voel ze nog zitten, 1.5 uur later na het inbrengen.. Is dat normaal?
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Zo ver als je kunt, het doet z’n werk wel als het goed is. Sterkte!!
     
  16. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Heb ze net alle 4 uitgeplast!
    Nu flink 'harde buiken gevoel' en lage rugpijn, maar geen kramp. Wel al paar stukken weefsel en inmiddels bloed verlies.. Maar waar blijven de krampen? Dit kan het toch niet zijn?
     
  17. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.472
    1.213
    113
    Ik heb ook geen krampen gehad , ik had ook teveel gelezen op internet.
    Krampen kreeg ik alleen toen het vruchtzak losser kwam en een dag erna toen het eruit kwam. Sommige merken het niet eens als het gebeurd.
    Ieder lichaam is anders, ik zou even afleiding zoeken. Sterkte!
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.438
    4.342
    113
    Vrouw
    Het zou kunnen dat dit het is hoor! ❤️
     
  19. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ook al dat je zo snel dat Cytotec uitplast? Ik ben knetter onzeker, want ik verlies voor mijn doen ook weinig bloed
     
  20. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Toen ik net naar de wc ging voelde ik ineens een harde 'plop' in mn buik, ik kon net op tijd gaan zitten en flats, er viel een plons in de wc..
    Ik werd duizelig en kon helaas niet meer zien wat het was.. Zou het de vruchtzak kunnen zijn geweest?
     

Deel Deze Pagina