Heel bang voor morgen, als ik de miskraam moet opwekken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Elleke, 21 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.472
    1.213
    113
    Dat kan, kunnen ook grote stolsels zijn , dat had ik ook de eerste dag
     
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ja, kan inderdaad vruchtzakje of een stolsel zijn geweest. Hoe gaat het nu?
     
  3. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ik blijf wee-achtige pijn houden, verlies stolsels en donker bloed, met name als ik op de wc zit..
     
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Hopelijk ben je er gauw vanaf, is het bloedverlies wel te doen of is het extreem? Als het teveel is echt het ziekenhuis bellen hoor, sterkte.
     
  5. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Nee, is goed te doen! Alleen die pijn blijft maar, kan dat erbij horen?
     
  6. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.472
    1.213
    113
    Zo te horen is het flink aan het rommelen dat is een goed teken.
     
  7. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Als ik volgens de VK genoeg verloren was, hoefde ik geen 2e dosis in te brengen, de VK adviseerde van wel.. Wat hebben jullie gedaan?
    Mij lijkt het beter van wel, zodat ik weet dat alles misschien echt weg is?
     
  8. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.472
    1.213
    113
    De gynaecoloog zei van niet?

    Ik zou het zowieso doen!
     
  9. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Nee, geen extra echo, geen 2e dosis, als ik volgens haar genoeg bloed was verloren.. Maar hoor en lees dat vrijwel iedereen het doet..
    Ik heb nu steeds nog echt weeën, maar weinig bloed nog, is dat wel goed?
     
  10. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.472
    1.213
    113
    Jaa ik denk dat alles goed behalve extreme pijn en extreem bloedverlies etc.
    Ik zou het gewoon innemen morgenochtend.
     
  11. Bam1981

    Bam1981 Actief lid

    26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Ik moest het wel van de gynecoloog. Ik was het vruchtzakje al verloren met de pillen om alles voor te bereiden, maar moest alsnog alles nemen..ook ivm restweefsels.
    Sterkte meis!
     
  12. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ik ga het ook zeker doen morgen..
    Heb nu vanaf 15 uur om de paar minuten weeën.. Had echt verwacht dat ik het vanmiddag al was verloren, maar zo te voelen is alles er nog lang niet uit..
    Of je na de tijd nog soort van naweeën hebben?
     
  13. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wee-achtige pijn duurde hier een paar uur, daarna nog wel wat krampen. En ik zou ook zeker de 2e dosis nemen.
     
  14. Bam1981

    Bam1981 Actief lid

    26 apr 2022
    371
    290
    63
    Vrouw
    Ik had nog een beetje kramp na die tijd, maar geen heftige naweeën o.i.d.
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Hoe gaat het nu? Ik zou een echo ‘eisen’ over 2 weken om te controleren of alles schoon is. Ik heb 2-3 maanden door gerommeld omdat het niet schoon bleek te zijn, was echt vreselijk.

    Veel sterkte toegewenst!
     
  16. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ik heb vreselijk veel bloed en stolsels verloren, veel pijn gehad. Vanmiddag is me wat los gekomen, wat leek op de vruchtzak, volgens de VK leek dit er ook op. Bloedverlies is een stuk minder sindsdien, alleen de buikpijn blijft. Kan het niet zonder paracetamol af. Kan dit erbij horen, soort van na-weeën?
     
  17. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Normaal stopt de buikpijn zodra het vruchtzakje eruit is gekomen, is mijn ervaring... Dat was in elk geval in alle gevallen zo, na mijn mk.

    Heb je contact gehad met je vk hierover?

    Overigens had ik enkele dagen later al even een controle-echo omdat ik zo ongerust was. Mijn vk heeft hier geen problemen mee, en zag al dat het er goed uitzag op wat bloedvlekjes na die er nog uit zouden komen. Veel sterkte!
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    Vind dit een heel raar advies. Bloedverlies kan bij iedereen verschillend zijn. De gynaecoloog dacht bij mij ook dat niet alles eruit zou zijn omdat ik niet veel bloedverlies had, maar toch was alles eruit. Zou ook zeker om een controle echo vragen over +/- 2 weken om te kijken of alles eruit is.
     
  19. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ja, de VK zei dat ook.. Bloedverlies is ook echt aanzienlijk minder..
    Maandag belt de VK om een afspraak te plannen voor de echo, ik mag bij hun komen..
    Moest even afwachten hoe het ging, 2e dosis nu erbij trek ik echt niet qua bloedverlies.. Maar wil ook niet dat ik straks niet schoon ben..
    Was bij jullie ook echt de buikpijn meteen weg, dus jullie voelden niets meer?
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Allicht niet te vergelijken maar met M werd ik met 15 weken ingeleid, daarvoor kreeg ik wel antiprogesteron (maandags) en woensdags met de cytotec al snel weeën. Na de plop van de geboorte (is natuurlijk aanzienlijk groter) eigenlijk geen wee meer opgemerkt.

    Wel een menstruatiekrampje. Vloeien was rijkelijk aanwezig maar een normale menstruatie is ook een slagveld, dus voor mij een "normaal" pittige menstruatie. Gelukkig daarna gelijk schoon, placenta moest bij mij ook helemaal loskomen, dat is wat tricky met die termijn van 15 weken. Dit was in t ziekenhuis overigens ivm >11 weken en afwijking bij de kleine (t21 met zware orgaanschade. Bij de intake op maandag had ik m die nacht al niet meer gevoeld, waren we voor gewaarschuwd.

    Met de mk daarna 8wkn hartje gestopt, is t natuurlijk gegaan. Ook wat gerommel en een plop en daarna niks meer wat ik anders dan een menstruatie zou vinden. Belletje de volgende dag naar de vk en pas toen t vloeien gestopt was controle echo.

    Daarna nog een zvmk, werkelijk niks gemerkt, had ik niet getest was t een late menstruatie. VK niet eens gehaald, was wel bekend en als ik me zorgen maakte moest ik even aan de bel trekken.

    Daarna kwam R. tot onze grote verbazing want "zo'n vaart zou t wel niet lopen", die is nu bijna 7 mnd en ligt content te slapen in zn bedje.

    Ook na meerdere keren mis, kan het tij keren. Wij hebben nooit laten testen WAAROM het mis ging overigens. Bij M wisten we dat wel omdat de echo bizar slecht was en we doorgezet werden voor een vlokkentest, dat was gewoon pure pech.

    G. kregen we na 3,5 jaar zonder ook maar een idee te hebben dat er ooit raak geschoten was, al die tijd geen + gezien.

    Het doet je verdriet nu geen goed, maar ik hoop dat dit hoofdstuk weldra wordt opgevolgd voor een nieuwe en veel mooiere.
     

Deel Deze Pagina