Wat is dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chu, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chu

Chu Lid

16 okt 2007
    19
    0
    0
    Willemstad
    Hallo dames,

ik ben effe in de war graag als iemand mij wat duidelijkheid kan bieden.

ik ben op 16 Okt gestopt met de pil ( midden in de strip).
    19 Okt was ik ong geworden dit duurde 4 dagen ( normaal kleur bloed, veel pijn). Nu na 30 dagen als ik het goed tel, ben ik weer ongesteld geworden (18 nov) maar deze bloeding heeft maar 2 1/2 dag geduurd! Is dit normaal, ben ik ongesteld geworden of is het wat anders? Erg donker bloed, 1e dag heel veel gevloeid, weinig krampjes. Herkent iemand dit?

Helppppp :(

Groetjes Chu

2. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Je bent kort geleden gestopt met de pil. Jouw lichaam moet nu alles zelf gaan regelen. Hierdoor kan je cyclus behoorlijk van slag zijn. Als je wat meer geduld hebt, zul je zien dat je lichaam steeds meer een eigen ritme krijgt. Ik denk ontpillen, en dat is bij iedereen anders...

3. Chu

Chu Lid

16 okt 2007
    19
    0
    0
    Willemstad
    Ja daar dacht ik eerst ook aan, had stiekem de wens dat mijn lichaam dat niet nodig had en ik al meteen aan de slag kon. :rolleyes:
    Bedankt voor je reactie!

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Je kan ook al gewoon meteen 'aan de slag', hoor :)

Ik denk dat je gewoon ongesteld bent geworden na 30 dagen, ook al was het wat korter dan je verwachtte. Maar dat hoeft geen probleem te zijn, toch?!

Ik zou als ik jou was je nieuwe cyclus gewoon tellen vanaf 18 november en er een gezellige tijd van maken thuis :)

5. Chu

Chu Lid

16 okt 2007
    19
    0
    0
    Willemstad
    Bedankt voor je reactie Chantico, ik voel me nu al wat rustiger. maar gister was er niets en nu opeens heb ik weer wat gevlekt :rolleyes:
    Maar nog een vraagje, heeft het nut om nu ook te klussen, of is het alleen raak wanneer ik me eisprong heb?

Alvast bedankt 8)

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het heeft nut om te vrijen in de week voor de eisprong (in een 'ideale cyclus' op dag 14, maar dat is heel persoonlijk en kan erg verschillen), omdat de zaadjes langere tijd in het vrouwelijk lichaam kunnen overleven en het eitje zelf maar kort levensvatbaar is.
    Maar omdat je vaak niet weet wanneer je precies je eisprong hebt, kun je natuurlijk wat eerder beginnen (los van dat je het ook voor de lol kunt doen :D )
    Kijk anders eens bij het topic over SMEPpen, daar staat een plan voor 'gericht vrijen', dat begint volgens mij op dag 8 van de cyclus.

Deel Deze Pagina