babytaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

gezien bij oprah winfrey:

pricilla dunston heeft onderzoek gedaan naar de geluiden die babys maken. en wta blijkt? babys communiceren met 5 woorden. alle babys hebben deze 5 wooredn als een soort reflexen meegekregen bij hun geboorte. als volwassen er niet goed naar luisteren , nemen deze reflexen na een maand of 3 af en uiteindelikj verdwijnen ze.

de 5 woorden zijn:

Neh: dat betekent ik heb honger en gaat meestal gepaard met zuigen en sabbelen.

Ohw: betekent ik ben moe

Heh: betekent ik voel me ongemakkelijk. je baby kan het dan mischien te warm of te koud hebben of een vuize luier hebben.

Eair: betekent: dit herkennen de meeste ouders vaak als " ik doe een drukje". de baby hefet lastvan krampjes dit geluid gaat meestal gepaard mte het optrekken van de beentjes

Eh betekent: ik moet een boertje.

Dames jullie kunnen me voor gek verklaren maar het is toch echt zo allemaal, ik ging es heel goed luisteren naar mn kindje en proberen de geluidjes van elkaar te onderscheiden en kijken of het echt allemaal zo was en geloof het of niet het was echt zo.

het geluidje dat ik hoorde was Eh dus een boertje laten en de Ohw van ik heb slaap.
    ik zou zeggen probeer het eens.. het is wel een beetje lastig om de geluidjes te herkennen maar luiser goed en je hoort het echt.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    lijkt me zeer interessant. maar jamie is nu al bijna 10 maanden dus die uit zich al op andere manieren! jammer dat ik die 9 maanden geleden niet wist :)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

grappig he? ik wist dit al, heb de aflevering ook gezien en veel klopt inderdaad wel, het schijnt ook zo te zijn dat als je er niet naar luisterd dat ze het dan op een gegeven moment niet meer doen, het zijn dus echt instinctieve geluidjes waar ze mee geboren worden zodra er geen resultaat uit te behalen valt gaan ze andere geluidjes maken, eigen geluidjes :)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, de meeste mensen herkennen de huiltjes en geluidjes wel dacht ik, maar of elk kindje nou dezelfde geluidjes maakt, dat vraag ik me af. Want mijn buurmeisje is iets ouder dan sterre en maakt hele andere geluiden. Dat elk kindje bepaalde geluidjes maakt geloof ik wel maar niet dat die bepaalde klanken voor alle kindjes gelijk zijn.

5. firegirl

firegirl Niet meer actief

Heb er ook wel geprobeerd naar te luisteren, maar op een gegeven moment gaat het niet meer op. En ik vond het errug lastig om de verschillende geluidjes te onderscheiden. Ach, ook wij hebben het overleefd haha.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Grappig... toch eens op letten :) (bij de volgende dan)
    Zo om me heen kijkend heb ik namelijk al een aantal keren geroepen dat baby's een heleboel dingen toch allemaal hetzelfde doen :)

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Als mijn baby huilt lijkt het net alsof hij nee zegt. Haha andere geluidjes herken ik nog niet bij hem.

8. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Nee betekent dus honger!

De geluidjes waren bij ons heel duidelijk herkenbaar en we waren blij dat we erover hoorden want het is gerwoon een stuk makkelijker als je meteen weet dat er een boertje dwarszit bijv. ipv dat je eerst melk aanbiedt, de luier verschoont, 'm in slaap probeert te krijgen etc etc....

De 'woordjes' verdwijnen vanzelf ergens in de vierde maand (helaas).

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

klopt dat nee geluidje is mama ik heb hongerrrrrrrr.

heeel handig hoor alsje die geluidjes herkent. ben er heel erg mee bezig geweest en bij maddox zijn de geluidjes heel goed te horen en is alles nu een stuk makkelijker. heeerlijkkk die pratende babys

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier wordt het nu de hele dag lekker brabbelen, hihi: wawawawaw :D kan je niks meer van maken maar in het begin was het NEH geluidje echt heel duidelijk.

Deel Deze Pagina