Vanaf hoeveel weken voelde jullie je kindje bewegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Set, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ben heel benieuwd vanaf hoeveel weken voelde jullie je kindje bewegen?
    Heb wel eens gehoord dat het eerst als een soort gekriebel voelt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik voelde met 16/17 weken een soort scheetjes of luchtbelletjes knappen in mijn buik. Het kriebelt een beetje. Fantastisch gevoel omdat je bij de tweede meteen weet... dit is de kleine! Dus wellicht heb je al iets gevoeld, maar link je het nog niet aan de kleine? Bij de tweede was het ook rond 16 weken, maar ik lees wel vaker dat meiden het al eerder voelen. Bij mij ligt de placenta achter, dus als je dat ook hebt, heb je op zich goede kans om het 'eerder' te voelen.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik las op internet dat het pas rond de 20 weken was. Vond dat al vrij laat omdat het kindje dan al best ''groot'' is.
    Kan niet wachten tot ik het kan voelen want dan heb je denk ik iets minder de onzekerheid of het vanbinnen allemaal goed gaat;)

4. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het zelf zo rond de 16e week. En op de een of andere manier herkende ik ook direct wat ik voelde! Velen omschrijven het als "plopjes", daar lijkt het denk ik nog wel het meest op.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.789
    7.374
    113
    Bij de 1e met 19 weken
    Bij de 2e met 14 weken
    bij de 3e met vermoedelijk 9 weken al, dacht dat dat echt niet kon, maar met de echo met 11 weken en 6 dagen wist ik het zeker, ik zag ukkie draaien op het scherm en voelde het in mijn buik. Het is niet dagelijks, maar eerder wekelijks dat ik het voel. Het echte dagelijkse bewegen zal nog wel even duren.

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Het ligt eraan waar je placenta ligt. Bij de eerste zat hij bij mn buik en voelde ik het pas met 22/23 weken. Bij de tweede lag de placenta zij/achter en voelde ik het met 15/16 weken.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Eerste met exact 22 weken placenta voor.
    Tweede met 16/17 weken en weer de placenta voor.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier de eerste met 17 weken, met een placenta voor.
    Nu de tweede dacht ik met 10 wkn al heel licht iets helemaal onderin mijn buik te voelen. Twijfelde wel, want nog erg vroeg. VOoral omdat iedereen eigenlijk zegt dat het niet kan. Maar zou toch zweren dat een beebje was.

9. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    18 weken was ik er me voor het eerst bewust van, eerste kindje, placenta achter.

Nu met 22 weken beweegt mijn buik van het dansen!

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Eerste 22 weken, placenta voor.
    Tweede 17 weken.

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Met 17 weken, placenta achter
    VL voelde de baby met 19 weken

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    De eerste voelde ik rond 17 weken, de tweede eerder, 14/15 weken al. Vroeg dus. Placenta ligt ook achter. Nu met 21 weken voel ik hem echt heel goed en best hard schoppen.

13. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Vanaf 17 weken, twijfelde toen wel of wat 'k voelde echt m'n kindje was, maar na een paar weken wist ik het zeker.

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Eind 16e week gekriebel, eind 18e week schopjes en manlief komt met eind 19 weken ook voor het eerst wat voelen.
    Ben wel slank en heb placenta achter, dat scheelt blijkbaar ook

15. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik pas in week 20, placenta zit aan de voorkant. Ik had toen zo vaak last van mijn darmen, dat ik soms wel twijfelde. Maar deze keer was 's nachts toen ik op mijn buik lag en je voelde het gelijk aan de buitenkant, dus kon mijn vriend het ook gelijk voelen. Heel bijzonder moment was dat :)

16. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb met 12 weken al gevoeld. placenta achter.
    lag op mijn zij in bed met mn hand tegen mijn buik toen ik ineens een soort draaibeweging voelde vanbinnen.
    af en toe denk ik wat te voelen, maar ik twijfel ook best veel of het echt is, het lijkt erg vroeg. maar ik hoor wel van steeds meer mensen dat ze met 11 of 12 weken al voelden.

ik ben veel afgevallen door veel overgeven, als je erg slank bent kan je het blijkbaar ook eerder voelen.

17. Ilse88

Ilse88 Actief lid

14 mei 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanaf 18 weken

18. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

18 weken (eerste kindje) :) Het voelde als een soort trillend spiertje.

19. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    16 weken bij de eerste, placenta voor. Kriebeling toen ik op mn rug lag en me uitstrekte.

Nu nog ff geduld ;)

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Deze zwangerschap al bij 13 en een halve week! Placenta ligt wel achter, dat is gunstig. En het is mijn tweede kindje, dat scheelt ook.
    In het begin alleen licht gekriebel en gefladder, nu de laatste dagen ook echte schopjes. Maar het kan wel zo zijn dat ik de ene dag het kindje veel voel, en dan ook weer twee dagen niet of nauwelijks.
    Mijn eerste voelde ik met 17 weken, placenta lag toen voor.

Deel Deze Pagina