Over een paar weken gaan we op wintersport, ons mannetje is dan precies zes maanden oud. Nu heb ik al een skipakje en zonnebril, maar vraag me ineens af welke zonnebrand in welke factor ik mee zal nemen. Z'n velletje heeft natuurlijk nog nooit zon gezien en dan nu ineens die scherpe zon in de bergen met weerkaatsende sneeuw.... Iemand ervaring/ tips?
Vichy heeft een zonnebrand speciaal voor kindjes. Deze heeft een hoge beschermingsfactor. Vichy is alleen bij de apotheek verkrijgbaar.
Wij hebben zwitsal in het zonnetje gebruikt. Ging heel goed, en we hebben veel zon gehad afgelopen week. En gewoon een beetje opletten dat ie niet te veel in de felle zon komt. Wij hadden de maxi cosi op het kinderwagen-onderstel en daar zit een zonnekap op. En als we hem in de draagzak hadden deed ik hem toch met het gezicht naar me toe, en kreeg hij ook niet veel zon. Veel plezier!
Hoi, wij gaan ook over 4 weken dus lees graag mee. Heeft er misschien iemand tips voor wat aan de voetjes aan te trekken. Ben op zoek naar warme slofjes maar kan niets vinden. Wat nemen jullie allemaal mee op wintersport? Liefs, Bab
Let er op dat je geen "zomerspul" gebruikt! Daar zit water in en op wintersport heb je kans op bevriezing. Je kunt o.a. bij Etos speciale wintersport zonnebrand voor kids kopen. Factor 50 ofzo.
Ik heb via marktplaats een enorm leuk skipakje gekocht (maat 74), waaraan slofjes en wantjes van hetzelfde warme materiaal zitten! Ook heb ik bij de H&M een soort sloffen in laarsvorm gekocht, lekker warm gevoerd met een bontje. Verder staat er gelukkig een campingbedje, dat scheelt een boel sjouwwerk. Wel nemen we z'n eigen matrasje (steviger dan zo'n standaardding van een campingbedje) en z'n lakens en dekens mee, een lekkere warme pyjama voor onder de slaapzak, veel melk en luiers, potjes, wipstoeltje, speelkleed, speeltjes, buggy mee. Daarnaast ook nog z'n gewone jas (in z'n wandelwagen heeft hij natuurlijk niet een heel skipak nodig, met die warme zak erover), een draagzak (hiervoor is het skipakje), een goede zonnebril (ook via marktplaats, van Baby Banz) én dus zonnebrand. Volgens mij zijn we er dan. O ja, ook nog z'n nachtlampje en de babyfoon. Zo zeg, dat wordt een afgeladen auto samen met onze skispullen . Veel plezier!