zie het even niet meer zitten

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik ben sinds 27december bezig met afvallen. Ik moet zo 34.7 kilo afvallen en doe dit op dit moment via het cambridge dieet. Omdat ik het op dit moment nog kan opbrengen om me aan menu;s of wat ook maar te houden. De eerste week ging prima nergens last van, ben 3,5 kilo afgevallen. Maar nu vandaag de eerste dag van week 2 en ik zit echt in een dip!! Me maag knort al sinds gisteravond enorm, zelfs me man werd er wakker van vanacht nou dat zegt al heel wat!! Vanmorgen stond het me dus echt aan om een shake te nemen. Had liever een lekker stuk brood genomen, maar ja dan heb ik alleen maar mezelf te pakken! Ik weet het allemaal even niet meer. Ik ben al meer dan een jaar bezig met afvallen en ik word alleen maar zwaarder en zwaarder! Het gaat er af, maar zit er ook net zo hard weer bij op. Waarom kan ik me nou niet gewoon aan een dieet houden? Ik moet voor me gezondheid echt afvallen, ik wil ook super graag maar het wil me maar niet!!!!

weet niet waarom ik jullie hier mee lastig val maar ik moet het even kwijt omdat ik niemand te praten heb op dit moment en me maag maar blijft rommelen!

(ps ik weet wel dat cambridge een crashdieet is en niet goed is)

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb je al contact gehad met een dietiste? Die kan samen met je kijken naar je eetpatroon en je zo gezonde tips geven. Zonder dieet!

En wat doe je qua bewegen?

Ik moet er ook wat af, maar een dieet is niks voor mij. Daar ga ik me toch niet aan houden.
    Ik doe het door zoveel mogelijk gezond te eten en goed te sporten. Het gaat niet heel hard, maar da;s wel zo gezond.

3. Troelala21

Ik ben al eens bij een dietiste geweest en ik werd bij haar alleen maar zwaarder. Hoe dat weten we beide niet.....

Ik wandel, ik wil graag hardlopen maar me knieeen trekken het niet op dit moment....

Ik wil heel graag afvallen en was ook super gemotiveerd maar ik ben nu echt even de kluts kwijt. Misschien wil ik ook wel teveel te snel. Snel van me kilo's af terwijl het niet mogelijk is. Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik het even niet meer zie zitten!

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Juist met dieten als cambridge is het heel moeilijk om vol te houden, krijg je vreetbuien en vliegen de kilo's plus de extra's er zo weer bij op zodra je stopt.

Je kunt beter gewoon gezonder gaan eten (niet meer snaaien, eventueel invullen op de site van voedingscentrum wat je eet om 't te controleren zeg maar), en misschien wat meer bewegen. Weight watchers werkt ook ontzettend goed, dan mag je gewoon alles eten, maar moet je wel punten tellen, waar je op den duur gek van kunt worden. En anders een dietist?

Heb zelf cambridge gedaan, eerste keer 2 weken volgehouden, maar ik werd 's nachts wakker omdat ik zo'n zin had in brood (terwijl ik bijna nooit brood at). Tweede keer werd ik na 3 dagen al gillend gek. De kilo's vliegen er met een rotgang af, maar grote kans dat ze er ook binnen een paar weken na stoppen weer bij aan zitten, plus dus kilo's die er eerst niet waren. Typische jojo-effect!

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja een open deur ... maar waarom doe je het dan?? Je weet dus dat al je afzien en harde werk later voor niets zijn geweest, als je niet gewoon naar je eetpatroon kijkt en daar acties in onderneemt. Ben je nu honger aan het lijden voor jan-met-de-korte-achternaam.

Je kunt echt beter normaal eten en dan naar Weight Watchers gaan of een dietiste (hoewel die niet meer in je ziektekostenpakket zit).

Ik doe WW, en dat werkt prima (hoewel ik met kerst wel ben aangekomen), ben ik sinds juni vorig jaar 16 kg afgevallen. Langzaam aan, met een pond of een kilootje per week, maar wel dat ik gewoon mag eten ... en vooral mezelf niet afmaken als ik eens een dag heb waarin ik meer dan ik eigenlijk mag eet.

Succes meid, het is ook niet makkelijk, maar crash dieeten gaan daar zeker niet bij helpen.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Oh, en trek er geen tijd voor uit. Niet denken over 3 maanden wil ik het er af hebben. Je bent minimaal een jaar bezig.. Als ik klaar ben met borstvoeding geven kan ik ook weer beginnen, maar hier moet er nog meer dan 30kg af ;)

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit is iid ook niet onbelangrijk, je verwachtingspatroon wel reeel houden. Je moet niet verwachten dat je binnen 2 weken 15 kg kwijt bent (bij wijze van spreken dan). Als je jezelf doelen stelt die je al bij voorbaat niet gaat halen of heel moeilijk, is je motivatie ook ver te zoeken. Leuk dat je 3,5 kg per week afvalt hoor (vooral in de eerste week), maar dat is vooral vocht ...

8. Troelala21

Ik ben cambridge gedaan omdat ik gewoon bang voor me gezondheid ben, ben gewoon zo enorm zwaar. En mensen in me omgeving zijn in een korte tijd enorm afgevallen met cambridge en nog steeds niet aangekomen. Aangezien ik het zelf niet meer kon dacht ik dat dit wel een oplossing zou zijn voor al me kilo's. Om ze op een snelle manier kwijt te raken zonder er veel voor hoeven te doen. Lekker naief ik weet het....ik heb geen geduld denk ik.......het moet snel gaan anders staat he me niet aan?? Misschien moet ik toch maar eens na WW kijken alleen ben zo bang dat punten tellen me op het laatst gaat irriteren. Net als calorieeen tellen....

Dank je!

9. Troelala21

Ja nu ik het nalees klink ik ook wel heel naief! Ik moet reeel wezen maar het lukt me niet argggg!! ik wil het zo graag kwijt het kan me niet snel genoeg gaan maar ja het is niet reeel....

10. Troelala21

Ja ik moet er ook wel 34.7 tot 37.7 kilo af. Kan me niet snel genoeg gaan maar ja dat is niet reeel he.....ik moet geduld hebben maar dat heb ik niet...wat kan ik daar aan doen??

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja... je schrijft het zelf al.
    Afvallen en op lange termijn op gewicht blijven lukt je meestal alleen door verandering van je levensstijl. Ik heb in 2011 de Benfit methode gevolgd, onder begeleiding sporten (3x per week) en 12 weken begeleiding van een diëtiste. Ik ben 23 kg afgevallen (streven was 15-20kg). Door het blijven sporten en anders eten (en dat is dus geen dieet, maar gewoon 6x per dag NORMAAL!! eten) blijf ik nog steeds afvallen en heb ik een heel ander en mooier figuur gekregen.
    Sterkte... maar ik denk niet dat je dit gaan volhouden, het spijt me. Ik geloof nou eenmaal niet in dieten en al helemaal niet in crashdieten. Als je meer wilt weten mag je me altijd pb-en.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dus omdat je bang bent voor je gezondheid ga je een ongezond dieet doen ... beetje raar toch, vind je niet? ;)

je moet niet naar anderen kijken! Je moet naar jezelf kijken. En die kilo's zijn erook niet in 1 week aangekomen he. Dan moe tje dus ook niet verwachten dat het er met 1 week weer af gaat. Snel afvallen bestaat niet (of wel eigenlijk, maar dan ga je je dus in slechte crash dieeten storten die a) veel geld kosten en b) niet het gewenste resultaat.

Het zal best vervelend zijn dat tellen (voornamelijk confronterend eigenlijk ...), maar je zult dan toch iets moeten doen lijkt me. Overigens tel ik niet meer echt via het systeem, doe ik het nu eigenlijk meer in mijn hoofd. Ik weet wat alles zo'n beetje kost en dan weet ik ongeveer wat ik op een dag eet.

13. Troelala21

Jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik weet het dondersgoed dat ik me levensstijl moet aanpassen en dat ik het allemaal zelf moet doen en met een crashdieet ik het probleem niet oplos toch krijg ik het maar niet aan me verstand om het ook zelf daadwerkelijk te gaan doen grrrrrr...

14. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt echt beter stoppen met dit dieet.
    Ga liever iets aan je levensstijl doen. Ga meer bewegen en bewuster eten.
    Het probleem met zo'n crashdieet is dat je er heel veel van afvalt, maar het er daarna weer 2 x zo hard aan hebt.
    Je kunt beter een jaar bezig zijn en maar 1 kilo of minder per week afvallen, maar uiteindelijk hou je dat beter vol en is ook gezonder. Alleen diëten heeft geen zin, je moet echt iets aan je levensstijl doen anders blijf je de rest van je leven aan het jojoën.
    Probeer toch het geduld hiervoor op te brengen. is moeilijk, maar uiteindelijk boek je meer en langduriger resultaat en voel je je ook veel beter.

Ik heb trouwens heel makkelijk praten, want ik heb nog nooit op m'n gewicht hoeven letten, maar ik zie het bij mijn vriend en anderen in mijn omgeving. Ik geloof echt dat het heel moeilijk is, maar zo'n crashdieet lijkt me nog veel moeilijker!

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, maar met zo'n instelling gaat het ook 100% NIET lukken (sorry dat ik het zeg). Als je maar vaak genoeg tegen jezelf zegt dat je het toch niet kan, ga je het ook idd niet kunnen.

Je bent nu een goeie week aan het Cambridgen ... en nu al heb je een probleem (die ik begrijp hoor, ik zou echt niet tegen zo'n dieet kunnen). Je kunt ook je levensstijl aanpassen, daarbij de leuke, lekkere dingen niet de deur uit doen, en langzaam (en gezond) afvallen. Ja, dat duurt wat langer, maar je moet naar de lange termijn kijken en niet naar de korte termijn.

16. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb kennissen die met behulp van dit programma goed op gewicht zijn gekomen. De Hormoonfactor

17. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is en blijft ook ontzettend moeilijk om af te vallen.

Een dieet als cambridge is ontzettend moeilijk om vol te houden. Als ik overdag te weinig calorieën eet, dan heb ik overdag geen honger maar krijg 's avonds zin om te snaaien omdat ik op de dag te weinig binnen heb gekregen.

Zelf ben ik afgelopen jaar 22 kilo afgevallen door gewoon goed op mijn voeding te letten en gezond te eten. Ik mocht van mezelf gewoon alles eten, maar dan in mate. Nu moet ik zeggen dat dit voor mij werkt omdat ik gerust een bakje chips kan pakken en daarna de zak wegdoen. Op doordeweekse dagen let ik goed op wat ik eet en eet ik gezond en probeer niet te snoepen. In het weekend neem ik gewoon chocopasta of hagelslag (of ander zoet beleg wat je graag hebt) op mijn brood, geen 4 sneden uiteraard ;) Maar gewoon 1 boterham of 2 volkoren beschuitjes. In het weekend mag ik op Zaterdag en Zondag 's avonds een klein bakje chips en op Zondag avond mag ik eten waar ik zin in heb en zoveel als ik wil. Als ik trek heb in chocolade neem ik 1 kinder maxi reepjes, daar zitten in verhouding niet ontzettend veel calorieën in maar voor mij was het genoeg de ergste trek weg te halen.

Succes ermee, ik weet dat het niet mee valt meid.

18. Alita

Alita Niet meer actief

en waarom niet sporten eigenlijk?
    Alleen dieeten is het niet .... je zult ook moeten bewegen....je kan ook wat vaker gaan wandelen...fietsen enz....

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar bij ww krijg je toch ook begeleiding? Dus een soort van stok achter de deur ? Dat helpt misschien wel met het volhouden. En medestanders die je in het echt ziet en spreekt en misschien wel iemand die met je wil gaan sporten (fietsen, wandelen etc) ?

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Waarom wil je nu zo snel afvallen? Ik mag aannemen dat die 3,5 kilo er ook niet in een week is aangekomen?

Ik heb jaren geleden 8 kilo kwijt moeten raken voor een operatie. Ik had daarvoor een jaar de tijd. En ik ben gewoon gaan opletten met wat ik at. D.w.z. Niet meer snoepen!! Gewoon ontbijt, lunch en avondeten en dan 3x een tussendoortje. Als tussendoortje nam ik Fruit en s'middags wat komkommer en tomaat. Als ik aan het werk was een liga. Uiteindelijk heb ik een jaar gedaan over 12 kilo. ZONDER HONGER!! Ik nam zelf als er een verjaardag was een stukje taart en wat chippies. Ik at dan bij de lunch een boterham minder en natuurlijk geen tussendoortje (chips is dan het tussendoortje) Ik noemde het ook geen dieet maar gewoon letten op wat ik eet. De diëtiste zei zelfs dat ze helemaal niks voor me kon betekenen wan t ik deed het geweldig.

Ook ben ik langere wandelingen met de honden gaan maken en lekker stevig doorlopen.

Meid doe jezelf een plezier en stop met die crashdieten. Je schiet er helemaal niks mee op. Ja dat je erna weer dubbel en net zo hard aankomt. Je hoeft geen honger te lijden, alleen een beetje zelfdiscipline, en ook dat is niet zo moeilijk zo lang je dat maar tegen jezelf zegt. i.p.v. Ik kan het niet.

Deel Deze Pagina