Magnetron nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MrsBucket, Sep 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Wij hebben geen magnetron. Als ik dat zeg tegen mensen, kijken ze me aan of ik gek ben, maar we gebruiken hem gewoon nooit en missen hem ook niet. Maar ja, nu ben ik zwanger.
    Heb je een magnetron nodig voor je kindje? Flessen verwarmen, eten verwarmen, dat soort dingen. Dat kan ook op een andere manier. Zijn er nog dingen die ik vergeet? Of kunnen we het prima zonder magnetron af straks?

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Magnetronsterilisator? Anders moet je alles uitkoken. Op zich geen probleem, maar hier stond die pan weleens te lang op het vuur omdat ik hem vergat/net met een spuitluier bezig was ;)

3. Suusvw

Suusvw Actief lid

Jun 13, 2014
    163
    0
    0
    Je kunt alles au bain marie opwarmen en ook het steriliseren kun je gewoon doen met kokend water. Borstvoeding mag je volgens mij niet eens in de magnetron opwarmen. Je kunt wel denken aan een flessenwarmer van bijvoorbeeld Avent.

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Uitkoken hoeft tegenwoordig alleen de eerste keer toch begreep ik? Heb wel een magnetron maar wou er geen sterilisator voor kopen eigenlijk.
    Het lijkt mij wel de snelste manier om eten op te warmen op het moment dat je kindje echt heel erg honger heeft ;) Maar als je hem zelf normaal niet gebruikt... zo lang bestaan magnetrons ook nog niet, onze ouders hebben het toch ook prima zonder gered toen wij baby waren ;)

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Was dus niet de enige zonder magnetron. Wij hebben er eentje aangeschaft rn vind het ook onmisbaar! Ik gebruik hem nog steeds praktisch dagelijks. Flessenwarmers vond ik ondingen en alleen handig voor tussendoor opwarmen. Eten warm maken kan au bain Marie maar dan ben je een eeuwigheid bezig en in het begin steriliseren ook. Ben dus erg blij met de aanschaf. Rn nu we hem hebben gebruiken we hem zelf ook nog wel eens.

6. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Hier wel een magnetron maar de instelknop is kapot waardoor ie maar op een stand kan (welke? Geen idee!) dus ik gebruik hem nauwelijks. En beter ook eigenlijk, want vaak wordt eten er zo slap in.. En ik heb ook eens gelezen dat het de moleculen van je eten kapotmaakt.. Dus zal de melk ook geen goed doen (vandaar misschien ook dat moedermelk er niet in opgewarmd mag worden)
    Warm altijd alles op in een pannetje of in de oven, kost iets meer tijd maar smaakt wel veel lekkerder.
    Ik ga het dus lekker zonder doen!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Borstvoeding liever niet opwarmen in de magnetron....flesvoeding kun je gewoon met water uit de kraan aanmaken.
    Alles continu steriliseren hoeft ook niet meer, vaatwasser zou genoeg zijn. En anders uitkoken.
    Kindje kan gewoon groenten met de pot mee eten als je die ff door de blender mikt....evt au bain marie opwarmen.

Ik heb een combi magnetron....gebruik het zelf alleen voor de magnetron sterilisator...vind het zelf wel zo fijn idee met kolf etc.
    en het zeldzame moment dat we popcorn maken :p

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik had er een, maar heb hem weg gedaan en ik ben gastouder, veel kindjes dus in huis. Waarom zou je er eten mee moeten opwarmen? Dat maak je toch gewoon in een pan? En een flesje doe ik altijd met kokend water mengen met koud en bv warm ik op in de flessenwarmer. Ik mis de magnetron echt totaal niet!

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben wel een magnetron, maar maak flesjes gewoon met kraanwater.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik maak de flesjes altijd met gekookt water die ik telkens weer opwarm. Ik gebruik hem wel om babyhapjes mee op te warmen

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Noodzakelijk is het niet, en wordt bij ons zelden gebruikt (vaak niet eens maandelijks). Maar in kolftijden kan ik hem niet missen, met magnetronsterilisator inderdaad. Ik steriliseer alles dagelijks,

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij hadden ook nooit een magnetron tot hilariteit van anderen. Nu toch een nieuwe simpele van 60 eu op de kop getikt. Ik ben er blij mee en gebruik m nu gelijk al meer (terwijl ik hem nog niet gebruik voor babyhapjes etc. Ik vind m nu al onmisbaar!

13. Kathl1

Kathl1 Actief lid

Jan 10, 2014
    224
    0
    0
    Hangt er ook van af wat je zelf wilt. Hier al 2 jaar een ongebruikte magnetron mocht hem niet wegdoen van ml omdat we hem wel gingen gebruiken zodra zoontje er was. Ik geef nu borstvoeding en zoontje drinkt gekolfde melk op kamertemperatuur of beetje verwarmd onder lauwe kraan. Ik kook alles dagelijks uit met een pot water staat gewoon mee op het vuur tijdens het koken. En wat betreft voeding straks, we willen rapley proberen dus dan is het ook vrij simpel. Ik denk niet dat ik hem straks ga gebruiken dus. Je kan ook nog altijd kijken naar de diverse babycooks die warmen ook op en sommige kunnen ook gewoon flesjes en potjes verwarmen.

14. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Ik lees hier, tot nu toe, geen overtuigende argumenten voor een magnetron :) . Inderdaad, vroeger ging ook alles zonder. Ik denk dat het wel goed komt, zo zonder. Bedankt voor alle meningen.

15. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    De flesverwarmer van Nuby kan je ook gebruiken om te steriliseren en om voeding op te warmen.
    Maar echt? Leven zonder magnetron?! Vind het wel knap hoor! Maar ik zou het zelf dus niet kunnen...

16. Astre

Astre Niet meer actief

Wij hebben al jaren geen magnetron en ook met kleine kinderen nooit gemist. Mijn kolfspullen steriliseerde ik in het begin in een pannetje heet water en later ook regelmatig in de vaatwasser, opwarmen borstvoeding in een pannetje en ze eten gewoon met de pot mee volgens de rapleymethode. Ik hoef niet zo lelijk sta-in-de-weg-geval in mijn keuken.

Het schijnt trouwens wel heel vreemd te zijn dat we er geen één hebben. Hoe vaak we er wel geen lollige opmerkingen over krijgen ;).

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja gek he, wij dus ook. Terwijl er nog letterlijk geen moment is geweest dat ik dacht goh, nu zou het handig zijn. Wij hadden een irritant combi geval met mini oven. Ik ben 1000 keer blijer met mijn grote oven die er voor in de plaats is gekomen haha. En hier ook rapley gedaan dus dan ook niet nodig, maar eten maken voor gastkindjes die niet rapleyen ook altijd gewoon gekookt en als ik hapje uit de vriezer deed gewoon even opgewarmd in pannetje.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij hebben wel een magnetron en ik zou hem met een baby zeker niet willen missen. het kan makkelijk zonder, maar zo is het makkelijker en sneller.
    al ik bij mn oma een flesje of hapje warm moest maken deed ik het altijd in een pannetje met heet water of bij de fles het heet water met koud water mengen tot de goede temperatuur en dan de poeder erbij.
    het uitkoken kan heel makkelijk in een grote pan, alleen moet je extra opletten dat het niet droog kookt want dan moet je nieuwe flesjes en spenen.
    als ik ff snel een nieuwe speen moest uitkoken dan kookte ik water in de waterkoker en dan de speen 5minuten (geloof ik) ik een bakje met kokend water.

als je ruimte hebt kan je misschien een hele simpele kopen als je denkt dat je zonder lastig vind. heb je geen ruimte is het ook prima te doen zonder. (niks moet)

19. Blie

Blie Actief lid

Jun 24, 2014
    281
    0
    0
    Ook flesvoeding mag bij mijn weten niet in de magnetron opgewarmd? Als je m nu niet mist zou ik m niet aanschaffen. Mocht je m alsnog gaan missen kan dat altijd nog.

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Maar vriezen jullie dan bijvoorbeeld geen restjes eten in? Hier gaat alles waar genoeg van over is in de diepvries en warmen we later op. Vind dat in de pan echt niet handig, dan wordt het zo'n prutje.

Share This Page