Ons zoontje van 11 maanden heeft de slag helemaal te pakken; sinds een paar dagen trekt hij zich overal aan op en gaat staan. Hij staat nog wel heel wankel (op de teentjes) en heeft nog geen balans, maar hij denkt dan vervolgens dat hij zn handjes los kan laten en van alles kan gaan doen, hij probeert dan natuurlijk meteen dingen te pakken en hij denkt ook dat hij zo weg kan lopen. En ik vind het echt eng! We hebben een siergrindvloer en ik ben steeds bang dat hij valt....dus kom ik iedere keer hard aanrennen als hij zich weer heeft opgetrokken om erachter te gaan staan/zitten zodat als hij valt, ik hem kan opvangen... Maarja, mama moet ook wel eens wat dingen doen natuurlijk! zo kom ik nergens meer aan toe! Hoe doen jullie dat? Ik kan hem toch moeilijk iedere keer laten stuiteren?...
Ik heb Luca gewoon laten gaan. Wel opgelet natuurlijk dat er geen gevaar in de buurt was van bijv. tafelpunten oid. Ik vond het ook doodeng, maar als hij genoeg zelfvertrouwen had om te gaan staan moest ik dat ook maar hebben. Door vallen en opstaan leren ze
ik heb esmee ook gewoon laten gaan, tja en ze vallen nou eenmaal wel is, straks als ze buiten spelen kunnen ze ook vallen en die tegels komen ook hard aan.
Hahaha, meid sorry dat ik moet lachen, maar ik voel je 8). Ik heb het ook meegemaakt. Wij hebben tegels, toen onze dochter begon, viel ze ook regelmatig. Tjeetje, soms dacht ik echt die heeft haar schedel kapot. Wat ik toen heb gedaan, is rondom de salontafel (daar hing ze vaak ) en de plekken waar ze naartoe kroop, heel wat kussens gelegd. Bij de meeste, enge valpartijen had ze het geluk dat er toevallig een 'zachte ondergrond' lag. En kon ik opgelucht ademhalen, want tja ze moet toch wel oefenen. Ik moet wel zeggen met de kussens zo overal verspreid gaf het wel een rommelig gezicht, maar het was wel een oplossing voor mij .
Tsja, idd zacht laten vallen (bijv kussens) of zelf een beetje in de buurt blijven en opvangen. Toen Thomas nog echt heel wankel stond bleef ik gewoon in de buurt en dan krijg je idd weinig gedaan op zo'n dag.... nu staat hij steviger en weet hij ook hoe hij terug op zijn knietjes moet , dus als ik wegloop kan hij achter me aan (en dat doet ie dus ook de hele tijd; zwaan-kleef-aan periode geloof ik... )
Ja, vind het echt eng, hoor. Net is hij weer gevallen. En nog wel in de slaapkamer waar we vloerbedekking hebben. Valt ie precies met zn hoofdje tegen het nachtkastje aan...ei op zn hoofd...dacht ik dat het daar niet zoveel kwaad kon, precies tegen het kastje!
mijn dochter is net 8 maanden en die staat al stevig op haar hele voetjes. ze trok zich met 7,5 maand op aan alles wat los en vast zit en begint nu ook langzaam te stappen langs de tafel. afgelopen maandag heeft ze ook een flinke smak gemaakt zo met haar hoofdje kei en keihard tegen de grond op. zo een buil op haar koppie. we hadden een kleed achter haar gelegd omdat ze nog wel eens omvalt maar ze viel zijwaards en kwam precies naast t kleed terrecht. wij hebben een laminaat vloer. meteen be-cool pleister op haar koppie en afkoelen met koud water en mevr voelde zich weer prima en begon weer vrolijk verder te klouteren. ik zou ze toch een beetje t vertrouwen geven en gewoon opletten dat als ff blijkt dat ie wankel begint te worden erheen gaan zodat je m eventueel op kan vangen. je moet wat he. of inderdaad overal kussens neerleggen dan valt ie lekker zacht, haha. groetjes susanne
lekker laten doen hoor,kan je niet tegenhouden jurre stapt alleen sinds deze week,en mijn hart slaat nu constant over
Mijn zoontje gaat ook zelf staan sinds 2 weken, ik vind dit ook best eng, bang dat hij valt. maar als hij in de box zit en ik ben in de keuken bezig laat ik hem nu, tot nu toe is hij nog weinig gevallen... dus het gaat goed. En zonder vallen en opstaan worden ze niet groot he maar ik vond het ook eng...
Hier toen sasha ging staan en lopen, ben ik er eerst telkens bijgebleven. Ik durfde op een gegeven moment niet eens zonder haar naar het toilet Ondanks dat, is ze toch een paar keer goed gevallen. Ze kijkt nu wel uit. Al gaat het vanaf wiebelig naar stevig staan toch best snel, althans hier. Na 1,5 week stond ze stevig en nu laat ik dr gewoon overal langslopen.