Hallo, Ik heb pas de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles in orde met de kleine. Alleen zag de echoscopiste wel een cyste bij de hersentjes (Plexus choriodeuscyste). Zij vertelde dat ik me hier absoluut geen zorgen over hoef te maken en dat dit meestal rond de 25 weken weer verdwenen is. Zij vertelde ook dat dit ongeveer bij 1 op de 20 zwangere vrouwen voor komt. Zij vondt het ook niet nodig om me door te verwijzen en hier nader onderzoek naar te doen. Ze drukte me nogmaals op het hart dat ik me hier absoluut geen zorgen over hoef te maken. En toch doe ik dat het een beetje natuurlijk. Komt dit idd vaker voor en is dit onschuldig? Ik heb eigenlijk heel veel vertrouwen in de echoscopiste hoor en geloof haar op haar woord, want ze komt heel kundig over en neemt echt de tijd voor je, maar wil toch graag nog even wat (positieve) verhalen horen, als die er zijn.
Ik denk dat jullie mijn vraag over het hoofd gezien hebben, want stond nog onbeantwoord al op pagina 2???
Ik heb nu ik toch bezig ben, nog even een vraagje. Ik dacht ik stel hem hier maar, want anders moet ik er weer een apart onderwerp voor openen. Als je een zakje gesneden en gewassen groente hebt gekocht voor door een gerecht en je verhit het goed (roerbakken, dus niet gekookt) is de eventuele listeria bacterie die in kant en klare groentezakjes wel voor kan komen, dan gedood? Het zakje was houdbaar tot 6 maart en heb het 5 maart opgegeten, maar dus lang en goed verhit.
hoi, we beginnen altijd bij de oudste vraag als we gaan beantwoorden. Als je zelf je vraag aanvult zien wij er een 1 of 2 of 3 achter staan (ipv een 0) en dan zullen we hem juist overlsaan in de veronderstelling dat een collega hem al heeft beantwoord. Soms duurt het even voor je antwoord krijgt, we doen dit in onze vrije tijd.... Die plexus cyste komt inderdaad vaker voor en verdwijnt eigenlijk altijd vanzelf weer. Op een herhalingsecho zul je er wrs niets meer van zien. Over die groenten hoef je je geen zorgen te maken. De kans dat de bacterie erin zit is klein en bij goed verhitten gaat ie inderdaad dood. Mirjam