Help ik weet het even niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door martjemar, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martjemar

martjemar Actief lid

11 mrt 2007
    150
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 16 maanden.Hij komt overal aan daagt graag uit.
    Ik heb al wat spulletjes weggedaan waar hij zich aan pijn aan kan doen.
    Maar hij zoekt steeds iets anders de laadjes,kastjes, in de keuken.Als ik hem streng aan spreek gata hij mara dooor en dooor.
    Ik weet dat erbij hoort.Maar soms ben ik ten einde raad.
    Ik ben heel eerlijk ik geef hem ook een tik op zijn billen.Ik voel me dan erg schuldig omdat hij dna begint te huilen.

Wie heeft er tips voor mij

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Jah dat is lastig op die leeftijd. Gewoon consequent blijven en blijven weghalen. Ik probeerde vaak ook af te leiden anders maken ze er een spelletje van. Dus weghalen en dan een bak speelgoed pakken en even samen spelen en dan hopen dat ze ook nog een poosje blijven spelen. Deed ze op die leeftijd ook nog wel een poosje in de box voor mijn eigen rust en een poos in de kinderstoel met een stapel boekjes dicht bij mij in buurt.
    Mijn dochter weet op deze leeftijd al een hoop al kan ze af en toe nog alle boeken uit de kast halen bijv.. Maar meestal wijst dat erop dat ze moe is of zich verveeld!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Een tik op z`n billen moet je niet doen, jij voelt je er ook niet goed bij en voor hem is het ook niet goed. Zeker niet als hij jou straks zal slaan en jij dan tegen hem zegt dat hij het niet mag.

Ik waarschuw mijn dochter vanaf dat ze een maand of 10 is. 2x streng toe spreken, bij nummer 3 zette ik haar in de box of op de gang.
    Dochter is nu 2 en weet wat het gevolg is als ze bij de 2de waarschuwing nog niet stopt.

Weg halen van spullen heb ik alleen gedaan met dingen die gevaarlijk zijn of waar ik zelf veel waarde aan hecht en het erg zou vinden als het kapot zou gaan. planten staan er ook gewoon.

Dus gewoon zeggen nee niet aan mama`s boeken uit de kast halen, maar je mag wel je eigen boekje lezen. Als ze nog heel klein zijn zou ik een eigen boekje geven en ze op de speelmat zetten. Bij dochter zeg ik alleen dat ze dat niet mag. Zij weet wel wat ze wel en niet mag, soms zoekt ze gewoon de grenzen op.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    O ik herken je verhaal ze erg. Mijn dochter heeft die fase ook heel sterk gehad. En soms dacht ik bij het opstaan al "o jee, dit word weer zo'n dag" Ik was de hele dag politieagent en was blij zodra het bedtijd was. Dood vermoeiend.
    Maar......... het gaat voorbij. Nu sinds een week of 3 merk ik ineens dat ondeugend zijn niet meer interessant is en ze lief speelt.
    Het is gewoon uittesten en ontdekken (hier was het kastjes leeghalen, dvd-speler testen, kattenbrokken door de kamer etc etc) Wat ik je aanraad in consequent blijven (hoe vermoeiend dan ook) uitleggen waarom iets niet mag en afleiden met andere dingen. Heel veel sterkte!

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Herkenbaar hoor! Wij hebben twee ondernemende mannetjes in huis die ook duidelijk hun grenzen aan het verkennen zijn.
    Zoals al eerder werd geschreven denk ik dat het goed is om duidelijk en consequent te zijn. Als ze hier, na een keer of 3 waarschuwen, nog steeds niet doen wat ik wil dan geef ik ze even een 'time-out' in de box. Na een minuutje haal ik ze daar dan weer uit en spreek ze even toe (niet dat ik denk dat dat al aankomt, maar toch...).
    Overigens heb ik alles waar ze niet aan mogen zitten zoveel mogelijk weggehaald. Ik ben echt niet van plan om de hele dag politieagentje te spelen.
    Sterkte!

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    concequent zijn en de box gebruiken na een paar waarschuwingen. eerst zelf goed met je man nadenken over hoe en wat wel of niet mag en hoeveel waarschuwingen je geeft voordat hij "straf" krijgt. zodat er geen onduidelijkheden optreden voor hem en jullie. want die weten ze feilloos te gebruiken. zoals gezegd consequent zijn en een lange adem hebben. veel sterkte en succes.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik bedenk me net dat wij met 9 maanden al begonnen zijn van het eerste moment dat hij buiten de box was nee te zeggen als hij ergens niet aan mocht komen. hij kijkt ons nu aan en doet het vaak toch maar dan zetten we hem ergens anders neer. maar de volgende keer kijkt hij wel eerst en grijnst soms doet hij het niet en soms ook wel. dus iets blijft er wel hangen. na 3 keer zet ik hem in de box.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik herken het verhaal behalve van de tik op de billen.... dat zou ik niet meer doen als ik jou was dat maakt een kind alleen maar bang....

maargoed, mijn dochter deed dit ook heel erg en je moet dan je huis er een beetje op inrichten dat ze zich nergens zeer aan kunnen doen... en verder als ze dit gedrag vertoonde maakte ik duidelijk dat ik dat niet wil hebben.. dan gaat ze natuurlijk door en dan leidde ik haar af met speelgoed... luisterd ze daarna nog niet dan gaat ze de box in.. dat werd natuurlijk huilen... na 1000x dit gedaan te hebben weet ze het heel goed en luisterd vaak ook na de eerste en laatste waarschuwing... verder heb ik de tafellades gevuld met pampers en doekjes en potjes zalf... en die staat ze af en toe leeg te halen en weer vol te stoppen....

9. martjemar

martjemar Actief lid

11 mrt 2007
    150
    0
    0
    Brabant
    Heel erg bedankt voor de reacties.
    GEEFT MIJ ENORME STEUN DANKJE WEL.
    Ik ga ook zker geen tik meer op de billen geven

10. martjemar

martjemar Actief lid

11 mrt 2007
    150
    0
    0
    Brabant
    Nog even iets anders.Ik gebruik gene box meer. Heb deze weggezet.Omdat ik over 2 maanden uitgerekentt ben van mijn tweede kindje dus dan kan hij ook niet meer in de box.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Zou de box ook niet als strafplek gebruiken. Zou zowieso niet "straffen" Richt je huis inderdaad zo in dat er ook plekjes zijn waar ze wel aan mogen komen. Hier hebben we idd ook een la met luiers, slabbers etc en die mag ze gerust leeg halen. Een 1 keukenkastje met plastic bakjes ed mag ze ook. Inmiddels weet ze dat heel goed.
    Probeer te bedenken dat je gewoon uitgetest word en dat de aanhouder wint uiteindelijk al is dit heel erg moeilijk

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi wat betreft de box. ik heb de box ook nog staan en heb hem zelfs op de laagste stand nog. als ik jongste ga voeden dan zet ik de oudste er altijd in. heerlijk rustig voor beide, de oudste weet het nu ook precies en vind het ook niet erg om daar even te spelen. de jongste heb ik de eerste weken als ze beneden was even in de wipstoel gelegd, nu ze wat ouder is speelt ze gewoon in de box maar dan op de laagste stand. gaat perfect!

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier testen ze ons ook flink uit. Net als Jipper krijgen ze hier 3x een waarschuwing en dan gaan ze de eetstoel in en die zet ik op de gang. Op de gang zetten moet hier wel anders gaan ze gek doen in de stoel dus daarom worden ze even uit het zicht gezet. Vaak helpt dit prima, en worden ze ook even rustig. Je moet echt heel strikt blijven over je regels. Het lijkt soms op deze leeftijd dat ze het niet snappen, maar ze hebben meer door dan je denkt.

Die tik op de billen vind ik echt belachelijk omdat je kind nog maar 16 maanden is. Ben absoluut geen voorstander van een tik op de billen of handen. ( maar goed die discussie is hier laatst al geweest)

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou dan heel snel de box weer opzetten. en per direct gaan gebruiken weer. je hebt hem straks toch weer nodig voor je andere kleintje. al was het maar als je even je handen vrij moet hebben. om hem op de gang te zetten is hij denk ik nog te klein. dat snapt hij denk ik nog niet helemaal.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat verhaal van de kinderstoel op de gang klinkt aannemelijk maar is gevaarlijk. je mag een kind in een kinderstoel nooit alleen laten zeker niet als het zo'n houten is. het zal de eerste niet zijn die omkieperd. die plastic stoelen zijn iets stabieler maar alleen wegzetten ergens, nee dat lijkt me gevaarlijk. het staat er ook op trouwens.

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier ook iemand met een ontzettende ondeugd!
    Overal aanzitten en kijken of ik t zie, niet luisteren...en als ik 1,2,3 tel me uitlachen
    Ik weet hoe het voelt en hoe radeloos het soms maakt!
    Mijn 2e kindje wordt ook bijna geboren, maar wij hebben echt de box laten staan en hem ook echt nodig. Als hij niet luisteren wil zetten we hem erin (en gebruiken de box ook als rust moment ah einde vd dag als hij naar het KDV is geweest, want dan is ie hyper)
    De baby gaat straks -zoals iemand al schreef- voorlopig gewoon in de wipper en dan zien we wel weer verder.
    Zou me geen raadt weten zonder! Dus: Als ik jou was: Snel weer opzetten dat ding!

Mirre

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Snap hoe je het bedoeld. Maar er staat hier nog een hele grote buitenbox in de gang en eigenlijk staat de stoel wel redelijk 'klem'tussen de deur en die box

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

* Heeeel consequent blijven, maar ook rustig en duidelijk. Niet boos worden, niet slaan, niet schreeuwen of stemverheffen. Als hij niet luistert op 'nee' haal je hem weg. Blijft hij maar gaan, leidt dan af (blijkbaar wil hij even je volle aandacht?). Helpt ook dat niet of blijft hij zeuren, zet je hem eventjes in de box evt, (in 2 maanden tijd zou hij nog een hoop moeten kunnen leren, dus ik zou de box weer terugzetten!!! Je hebt hem straks voor je kleintje toch snel weer nodig :)).
    * Zorgen dat je max 3-4 dingen hebt waar je echt consequent nee op zegt, de rest zorg je dat hij niet bij kan, (anders loop je de hele dag nee te roepen).
    * Bedenken dat het vooral nog leuk voor hem is dat hij iets in gang zet, en dat dat de grootste reden is dat hij keer op keer aan dingen zit waar hij niet aan mag, (helpt om niet boos te worden en er de lol van in te zien, scheelt voor jezelf een eind :))

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    ligt ook een beetje aan je kind hoor. Hier gaat meisje ook gerust voor de tv in de kinderstoel terwijl ik kook of de was ophang. Maar die blijft hartstikke stil zitten in de stoel.

20. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Geen ervaring hier... maar ik zou zeggen: in de hoek zetten? Laat maar weten dat het niet mag en gaat hij toch door, dan maar even helemaal nergens meer naar kijken. En hij mag pas uit de hoek komen wanneer jij dat zegt. Ook consequent blijven doen. Begin met een minuutje of twee en voor elke herhaalde poging dat hij hetzelfde weer doet komt er 30 seconde tot een minuut bij.

Deel Deze Pagina