Hallo, a.s. Zaterdag ben ik 11 weekjes zwanger,maar vanaf het moment dat ik positief testte ben ik zo onzeker. Vorige week Woensdag heb ik nog een goede echo gehad,en gister heb ik met een doppler zelf het hartje kunnen horen.Ik ben dan natuurlijk hartstikke blij maar aan de andere kant denk ik dan van jah dat zegt nu nog allemaal niks.Ik heb het ook nog steeds aan niemand verteld dat ik zwanger ben. Soms (heel vaak) zie ik leuke baby spulletjes in de winkel,maar heb dan zo iets van dat mag ik nu toch nog niet kopen. Ik vind die 12 weken grens zooow spannend,en ben zo bang dat het mis gaat. Weet eigenlijk ook niet wat ik met dit verhaal wil,moest het even kwijt.Kan het met niemand anders (behalve mijn man dan) over mijn zwangerschap hebben.
Ik kon vanaf de 20 weken echt genieten daarvoor was ik alleen maar bang en onzeker of het allemaal wel goed bleef gaan. Vanaf week 19 voel ik de beeb dagelijks en dat is ook wel heel erg fijn.
Ik ben ook heel onzeker, hoor. Ik denk dat dat er gewoon bij hoort, helaas. Ik moet as maandag voor de 3mnd echo, hopelijk kan ik vanaf dan wat ontspannen... Sterkte, je bent toch al best ver!
Ik denk dat er altijd wel iets van onzekerheid blijft. Nu of je de 12 weken grens makkelijk overgaat, dalijk of alles met de 20 weken echo wel goed is en dan natuurlijk of de bevalling wel goed zal gaan. Mijn kraamhulp zei: je weet pas zeker dat alles goed is gegaan als je kind op zijn/haar 18e het huis uitgaat als een gezonde stabiele leuke jong volwassene en ik denk dat ze gelijk heeft, er is altijd iets waar je je zorgen om maakt. Mij hielp het erg goed om te bedenken dat er duizenden zwangerschappen goed gaan waarom zou die van mij dan niet goed gaan? veel succes en nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
Als je rond de 10 weken een goede echo hebt gehad, dan ben je in principe al de miskramengrens voorbij. Misschien helpt dat idee je ook om het wat los te laten . Verder heeft het zo weinig zin om zo onzeker te zijn. Het klinkt zo makkelijk, maar als er iets niet goed gaat heb je daar toch geen enkele invloed op. Mijn redenatie is dat ik daarom maar beter ervan kan gaan genieten. Ik probeer gewoon elke dag stil te staan bij het feit dat er een klein dapper kindje in mijn groeit wat keihard zijn best doet om groot en sterk te worden. Juist door er zo bewust van te zijn, word ik rustiger. Mij helpt het en ik hoop dat het jou ook wat kan helpen. Liefs Trees ps Misschien moet jezelf naar de babywinkel sleuren en eens fijn wegdromen. Je kan jezelf best toestaan om al iets kleins te kopen. Werkt ook goed voor de gemoedstoestand
Die onzekerheid blijft altijd, bij mij dan. De eerste echo 9+5 weken goede echo, 12 weken grens, voel je m wel bewegen voor de 20 weken (hoeft niet altijd zo te zijn!!) 20 weken echo, 28 + 30 weken levensvatbare fase (vroeg geboorte), en voel je m elke dag wel 10 keer bewegen en dan als het geboren is of het allemaal gezond is. Ik zeg altijd je maakt je al zorgen om je kindje op het moment dat het al gemaakt is en dat zal heel zijn/haar leven zijn. Ik had het de eerste 12 weken erg moeilijk, was ook super chagrijnig voor de eerste echo en 12 weken. Ik snap je helemaal..
allereerst proficiat!! pfff ken er alles van! nu al!.. ik heb deze week posi getest en nu gaan al alle onzekerheden door mijn hoofd en lijf gieren, ik denk dat het een beetje erbij hoort.. kweet het ooknie, maar voor mij is het de 1ste zwangerschap en alles is zooooo nieuw en spannend allemaal.. maak je niet te gek, het komt wel goed
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Het helpt wel om te lezen dat ik niet de enigste ben met onzekerheden. Dit is mijn eerste zwangerschap,en de vrouwen in mijn famillie hebben helaas aardig wat ervaring met miskramen.Misschien dat dat me ook zo onzeker maakt. Ach ik zal toch moeten leren er meer vertrouwen in te hebben,want die onzekerheden zullen idd na de 12 weken grens opschuiven naar de 20 weken echo. Als je hier sommige verschrikkelijke verhalen leest bezef je ook zo goed dat het echt een prachtig wonder is wat er in je buik groeit.En dat je heel dankbaar mag zijn als alles goed gaat,en je beeb goed blijft zitten daar binnen.
Ik ben morgen 11 weken. Ik vind het ook wel jammer dat ik geen echo bij 12 of 13 weken krijg.Die krijg ik pas weer 1 bij de 20 weken.Bij 9+4 heb ik er een gehad en daarop was alles goed. Ik wens je veel succes a.s. Maandag .
hoihoi, Ik was ook erg onzeker de eerste weken. Toen ik met 9w4d de echo heb gehad, en een kloppend hartje en bewegend kindje zag, was die onzekerheid helemaal weg. ik geniet nu met volle teugen, zie mn buikje groeien, en ben supertrots op mn kleintje en op mezelf. Het is toch echt een klein wondertje!
ik ben ook zo onzeker geweest. maar heb ook behoorlijk wat bloedverlies gehad in het begin van de zwangerschap. na de 12 weken heb ik even genoten. vanaf ongeveer 17 weken zat ik in de "stress"voor de 20 wkn echo. want wat als dat niet goed is?? dan heb ik weer even genoten. dan blijven hopen dat je de 28 weken grens bereikt. en dan genieten om er vervolgens een aantal weken later helemaal zat van te zijn en hopen dat de baby snel komt. haha hoort er allemaal bij. tis gewoon heeel spannend allemaal
ik denk dat iedereen die onzekerheid heeft hoor, ik ben nu 13w en 1dag en ben nog steeds ook na de echo onzeker. maar of het echt onzekerheid is of bang voor het onbekende. kan nu al niet wachten tot de volgende echo op 6jan maar wel gewoon lekker blijven genieten hoor, het vooruitzicht op een mooi, lief kindje van je zelf is toch voor iedereen geweldig! genieten allemaal!!!!
fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die onzeker is ben nu op 7 weken en heb alleen last van mijn borsten, onderrug en af en toe krampen in onderbuik.. verder geen zwangerschaps symptomen. Dat maakt mij zo onzeker... En je leest inderdaad hier verhalen van de eerste echo en dan denk je...pfff als dat maar god gaat. Volgende week is het zover en dan hoop ik dat ik ervan kan genieten. groetjes,
Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor! Die werd bij mij pas minder toen ik zoonlief elke dag ging voelen. Dat is zo heerlijk geruststellend. Ik kan er ook echt even voor gaan liggen/zitten. Maarrrr pas als ie er gezond en wel uit is, geloof ik het echt! (en dan beginnen de zorgen volgens mijn moeder pas echt ). Enjoy!
Oh meis echt heel herkenbaar.....Ik stelde mezelf altijd doelen.. 1e doel: Als de eerste echo maar goed is. 2e doel: Als de tweede echo maar goed is. 3e doel: Als ik eenmaal over die 12 weken heen ben gaat het goed. Ben na de 12 weken wel veel rustiger geworden maar nogsteeds onzeker hoor. Nu denk ik oke als de 20 weken echo maar goed is en denk dat het zo heel de zwangerschap doorgaat, hoewel ik echt inmense vertrouwen heb ik deze zwangerschap, dit kind....blijft het eng en spannend. Maar de kans dat het na de 10 weken nog mis gaat met een goede echo is zo ongelofelijk klein. Probeer toch wat te genieten, en te beseffen dat het echt zo is!
dag dames heel herkenbaar zeg dit alles... ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en ik ben nu warschijnlijk pas 5 weken...ik ben echt heel erg blij...maar ben ook zo bang dat er iets misgaat...je hebt het natuurlijk zelf niet in de hand.... maar ik zal blij zijn als ik het hartje voor de 1e keer hoor groetjes missm2b
Dankje! Nog 9 weken voor jou, dat is wel erg lang.... Als je je heel erg zorgen blijft maken, zou ik over een maand of zo vragen of je misschien eerder een echo kan krijgen. Zeg maar dat je super-gestrest raakt van de onzekerheid. Ik heb al vaker van meiden gehoord dat ze dan tussendoor kunnen komen. Stress is heel slecht!!
Ik ben ook best onzeker hoor. Bij elk steekje denk ik ff o gaat dit wel goed? Vervolgens denk ik dan, dit zal er gewoon bij horen. Gisteren bij de vk voor het eerst het hartje gehoord. Een fantastisch moment!!! Maandag a.s. ben ik 12+1 en dan hebben we de combinatietest. Als we dat maar gehad hebben... denk dat ik daarna ècht kan gaan genieten Dus heel herkenbaar allemaal.
Ook ik heb er de eerste 12 weken ontzettend last van gehad. Kon eigenlijk bijna niet genieten daardoor. Maar net als de andere meiden al aangeven zal je waarschijnlijk je hele zwangerschap zorgen blijven maken, wel minder, maar ook ik heb nu nog regelmatig mijn angsten. Ik heb een aantal keer een pretecho laten maken en de vrouw die deze echo maakte heeft iets tegen mij gezegd waar ik veel aan heb gehad. Ze zei dat de kleine eigenlijk nooit meer zo veilig zal zijn als op dit moment in je buik. Als je hier goed over nadenkt dan heeft ze nog gelijk ook Hoop dat jij hier ook wat aan hebt!