Hallo, a.s. Zaterdag ben ik 11 weekjes zwanger,maar vanaf het moment dat ik positief testte ben ik zo onzeker. Vorige week Woensdag heb ik nog een goede echo gehad,en gister heb ik met een doppler zelf het hartje kunnen horen.Ik ben dan natuurlijk hartstikke blij maar aan de andere kant denk ik dan van jah dat zegt nu nog allemaal niks.Ik heb het ook nog steeds aan niemand verteld dat ik zwanger ben. Soms (heel vaak) zie ik leuke baby spulletjes in de winkel,maar heb dan zo iets van dat mag ik nu toch nog niet kopen. Ik vind die 12 weken grens zooow spannend,en ben zo bang dat het mis gaat. Weet eigenlijk ook niet wat ik met dit verhaal wil,moest het even kwijt.Kan het met niemand anders (behalve mijn man dan) over mijn zwangerschap hebben.
Ik kon vanaf de 20 weken echt genieten daarvoor was ik alleen maar bang en onzeker of het allemaal wel goed bleef gaan. Vanaf week 19 voel ik de beeb dagelijks en dat is ook wel heel erg fijn.
Ik ben ook heel onzeker, hoor. Ik denk dat dat er gewoon bij hoort, helaas. Ik moet as maandag voor de 3mnd echo, hopelijk kan ik vanaf dan wat ontspannen... Sterkte, je bent toch al best ver!
Ik denk dat er altijd wel iets van onzekerheid blijft. Nu of je de 12 weken grens makkelijk overgaat, dalijk of alles met de 20 weken echo wel goed is en dan natuurlijk of de bevalling wel goed zal gaan. Mijn kraamhulp zei: je weet pas zeker dat alles goed is gegaan als je kind op zijn/haar 18e het huis uitgaat als een gezonde stabiele leuke jong volwassene en ik denk dat ze gelijk heeft, er is altijd iets waar je je zorgen om maakt. Mij hielp het erg goed om te bedenken dat er duizenden zwangerschappen goed gaan waarom zou die van mij dan niet goed gaan? veel succes en nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap