Slaap-/waakritme; bij wie duidelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Hoi
    Ik lees overal dat je op een gegeven moment een "slaap-/waakritme" bij je kindje kunt ontdekken. Nou ik niet hoor!
    In het begin had ik alleen dat ik haar aan het einde van de dag vaak even voelde. Daarna een periode ineens 's ochtends en nu gaat het per aantal dagen...
    Die van mij slaapt dagen lang volgens mij en viert dan ineens twee dagen continu feest ...
    Ik maakte me van de week al een beetje zorgen omdat ik haar bijna niet voelde, alleen heel af en toe heel lichtjes. Maar het hele weekend is ze al aan het spartelen dus mijn ongerustheid is weer helemaal verdwenen.
    Hoe is dat bij jullie?

2. Dana

Dana Niet meer actief

Ik merk dat overdag niet zo omdat ik er dan niet op let maar ik moet zeggen in de nacht merk ik dat ik al een paar weken om 1 uur en om 3 uur wakker ben en de baby dan inderdaad beweeglijk is.

Het zou maar zo kunnen ;)

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb ook het idee dat de activiteit nogal verschilt per dag. Soms best eng. Er zijn wel soort van vaste momenten dat ik beweging voel, maar de intensiteit verschilt.

4. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik heb ook nog geen ritme ontdekt. Verschilt heel erg. Heb inderdaad ook wel eens een dag dat ik niks voel en een dag dat ik echt non stop overal ledematen en gedraai voel.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Lees ook dat ze 80% ongeveer slapen.... Nou die van ons is zo'n 80% wakker geloof ik. Ik voel hem de hele dag door eigenlijk. Soms is het een uurtje rustig maar hij slaapt nu niet heel veel ben ik bang.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit had ik kunnen schrijven. Die van ons voel ik ook de hele dag door, maar er zijn wel momenten dat hij duidelijk wakker is. Ze bewegen nl ook tijdens hun slaap.
    Maar hier zijn de tijden van wakker iig 's morgens rond wekkertijd, rond half zes 's avonds en bij het slapen gaan. Dan stuitert mijn hele buik. ;):D

7. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Bij mij is er (meestal) wel een ritme. 'sochtends als ik wakker wordt, wordt zij ook wakker en voel ik haar duidelijk. Overdag merk ik weinig. 'savonds als ik wil gaan slapen is ze ook weer heel actief. En meestal als ik ga liggen wordt er ook wel een schopje gegeven.

8. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zo ver als jullie, maar voel mijne wel al een aantal weken heel duidelijk. Bij mij dus als ik wakker word, en ga ontbijten, voel ik geschop en bewegingen. Als ik overdag bezig ben voel ik af en toe eens wat. Ben ik echt heel druk dan voel ik helemaal niks, maar dan vergeet ik zelfs soms dat ik zwanger ben. Dan in de avond als ik weer rustig zit/lig is het weer tijd voor actie. Hij beweegt dus vooral als ik rustig ben :)

9. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik voel het eigenlijk de hele dag een beetje door, smiddags soms even niet. Snachts voel ik haar nooit als ik wakker ben.

Dit was Bij kim ook zo, en die had toen ze geboren was hetzelfde ritme.
    Hele dag zowat wakker, en snachts altijd slapen.

10. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    haha heeeeel herkenbaar!!

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik kan er geen pijl op trekken tot nu toe. Vannacht was hij druk, die paar keer dat ik wakker werd. Vaak genoeg als ik wakker wordt voel ik niets.

Vandaag is hij ook de hele dag door bezig geweest. Gisteren heb ik hem een paar keer gevoeld over de dag heen.

Bij het naar bed gaan gisteravond was hij super super druk, en schopte ook echt recht de buikwand in.

Vaak ligt hij ws anders, en voel ik wel wat gekriebel maar geen geschop.

Volgens mij kan ik er nog geen ritme in ontdekken omdat hij nog ruimte zat heeft om te draaien en niet alle houdingen voel ik.

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier ook niet echt een ritme te ontdekken hoor en volgens vk is dat heel normaal. ze slapen en waken niet zoals wij dat doen.

Deel Deze Pagina