ons meisje is gistewren gewoon heel de dag vrolijk geweest niks aan de hand en vanacht wel ze gillent wakker en had alles flink overgegeven. temp was goed en verder niks aan de hand na mijn idee en ze wilde weer verder slapen. ze heeft heel de nacht overgegeven en het bed is 8x verschoont. temp is en blijft netjes. alicia heeft nog nooit overgegeven dus ze wist niet wat der overkwam. ze is echt nooit ziek. wat kan dit zijn, huisartsenpost bellen? ben bang dat er bijvoorbeeld iets in der maag zit doordat ze iets heeft opgegeten wat niet eetbaar is bijvoorbeeld. niet dat ik wat mis hoor maar goed ze is net 2. ze is zelfs nooit verkouden dus ken dit echt niet bij mijn meisje. ze eet verder het zelfde als ons en wij zijn niet ziek dus voetselvergifteging zou het wel niet zijn wie kan mijn raad geven? flink water geven en wat nog meer
Jeetje wat heftig!! 8x is ook wel veel. Je kan even kijken of water erin blijft en evt een beschuitje. Je kan ook geraspte appel proberen; is heel licht voor de maag. Zo niet zou ik idd even de dokter bellen.
ze heeft net wat melk gekregen. ze wilde geen beker en denk probeer een flesje en ga lekker babytje spelen. dit vond ze wel erg leuk en heeft 200cc melk op. tis iets. een crackertje vind ze niks en begon al te kokhalsen toen ze het zag. normaal als ik zeg zullen we ee eitje bakken rent ze meteen naar de keuken maar nu wil ze dit ook niet. de melk zit er nog in en heeft ze toch al 1 uur terug gekregen. net even lekker gedoucht want ze stonk verschrikkelijk. nu ligt ze lekker op de bank, dekentje en tekenfilms en ze ligt er echt zielig bij. ze zegt dat der buikje au doet dus denk aan een buikgriepje. toch ziet ze er nu niet ziek uit gewoon wat moe net als der mama. ben druk met wassen en drogen voor het geval dat het vanacht weer raak is. ze heeft al het beddenoed verbruikt inc 2 persoons. 1,5 paracetamol gegeven van 120 dus misschien dat ze daarom niet echt ziek oogt,
te vroeg geroepen. heel de melk ligt er weer uit heeft dus niks binnen gehouden. ook heeft ze al vanaf gisteren 7 uur niet meer geplast dat kan toch niet goed zijn lijkt me ga toch even de huisartsenpost bellen
Het is al te laat, maar ik zou in jou geval dus echt geen melk geven bij dit soort klachten, daar gaat de maag alleen maar meer van protesteren..Liever wat water, sterk verdunde siroop of slappe thee. Dit is veel rustiger voor de maag. Eten is niet belangrijk, vocht wel! En niet in 1x zo'n enorme hoeveelheid, maar per paar slokjes tegelijk, dan is de kans veel groter dat het wel binnenblijft.. En als het overgeven blijft en vocht dus niet binnen blijft, voorzichtig wat ORS toedienen. Dit zorgt ervoor dat het vocht wat wel binnenkomt, vastgehouden wordt..ORS is te verkrijgen bij de (weekend)apotheek!
Er heerst overigens een heel naar buikgriepvirus (buiten de mex. griep om). Mijn halve familie is er al door gevloerd. De 1 voelt zich vreselijk misselijk en spuugt de halve dag. De ander heeft veel buikpijn en is aan de diarree..Grote kans dat dit virus er bij jullie ook ingeslopen is..
ben even bij de huisartenpost geweets na dat ik gebelt had en ook omdat ze al ruim 16 uur niet heeft geplast moest ik even langs komen. ze heeft nu zetpillen tegen de misselijkheid en heeft inhet ziekenhuis nog even heel de gang onder gebraakt. zat ik dan op me knieen te boenen. ze moet inderdaad kleine slokjes drinken en dan weer 10 minuutjes wachten en weer een paar slokjes. het liefst water. ors wil ze absoluut niet maar nadat ik een slokje ophad weet ik wel waarom. lijkt wel verdunt zeewater bahbah. moest ik zelf bijna van braken ze is nu erg jammerig
ze ligt nu te slapen en heeft nog niet geplast sinds gisteren avond . gelukkig heeft ze ook al sinds 11 uu rniet meer overgegeven maar goed ze heeft ook niks meer gedronken of gegeten. hoop dat de zetpil aanslaat anders moet ik morgen naar de huisarts ivm uitdrogingsgevaar. nando slaapt nu ook verdacht veel als ie ook maar niet ziek wordt
Hè, wat vervelend meid. Heb je er wel al wat vocht ingekregen zonder dat het eruit kwam? Je kunt het desnoods ook met een (thee)lepel geven, mss vind ze dat interessant? En als het een buikgriep is, dan is dat wel hartstikke besmettelijk, grote kans idd dat meerdere van jullie gezin het krijgen, al dan niet met overgeven en/of diarree... Sterkte hoor, kan me voorstellen hoe je je voelt. Je maakt je zo'n zorgen als het om je kindjes gaat...(heb zelf al een week een ziek manneke thuis, wss de mex.griep, gelukkig redelijk mild. Maar heb ook een 2 jarige en maakte me toch redelijk zorgen toen zij van het weekend ook koorts kreeg. Was denk ik maar een piek, want koorts is alweer op z'n retour)
Ik heb het hier pas ook gehad, exact hetzelfde, met Luuk. Op de hap gezeten en Motillium zetpillen gekregen tegen misselijkheid en braken. Ik gaf hem elke 5 minuten een eetlepel suikerwater en later hetzelfde met bouillon. Het bleef er niet allemaal in maar wel een deel gelukkig. Later wilde hij ook lepeltjes ors. Het heeft 2 dagen geduurd en we zaten op het randje van een opname maar hij kwam er doorheen. Sterkte ermee en hopen dat je kleine man niet ook ziek wordt.
Sodeju zeg....ws buikvirus....ORS toedienen...het is een beste manier...en eten komt later wel! Sterkte...wanneer Alicia niet meer aanspreekbaar is, meteen naar het zkhs!!!!
hoi allemaal heb het idee dat alicia aan het opknappen is. ze heeft gisterenavond toch nog geplast en dat was een teken dat ze nog wel vocht heeft. er heeft 21 uur geduurt voor ze moest plassen en met 24 uur moest ik terug naar de huisartenpost. op het randje dus. de zetpillen werken goed en ze heeft niet meer hoeven braken. nu heeft ze soms wat last van diaree maar ze kan al drinken zonder te spugen. het is nog vroeg maar tot nu toe gaat het dus de goede kant op. ze heeft vanmorgen ook een plasje gedaan. in totaal 2 plasjes in ruim 40 uur. nog niet optimaal dus. met mijn gaat het nu wat minder. ze heeft me besmet en nu zit ik ziek thuis en heb vanacht en heel de nacht kunnen holle naar de wc. overgeven en diaree voel me echt misselijk bahbah. werk was niet blij dat ik weer afbelde. ben nooit ziek en nu heb ik vorige week thuis gezeten met eenheftige migraine aanval en nu dus dit weer. was zowiezo thuis gebleven voor me meisje maar de kans dat nando nu besmet wordt zit er wel in. was paar keer per dag me handen en heb van die ontsmettende gel. hij is al wel aan het jammere de denk dat hij ook gevelt gaat worden. manlief klaagde vanmorgen ook al over misselijkheid maar was nog wel in staat om te werken. is zo erg als die kleintjes ziek zijn, als moeder ben je dan zo machteloos.
Ach jeetje, sterkte voor de Lovewinnie familie!!! Wel goed dat het vocht nu binnen blijft bij je dochter, hopelijk zet zich dat zo voort...
het is zover. heel ons gezin is gevelt door het virus. denk een buikgriepje ofzo. nando wil niet meer eten, jammerd en spuugde net wat hij op had gedronken helemaal uit. kan ik nu beter veel water geven en minder schepjes poeder zodta het minder zwaar valt? of gewoon melk blijven geven. vanacht liep hij ook heel tde tijd de mompelen maar snap dat wel. je bent continu erg misselijk en beroerd. arm ventje
ik zou even overleggen met de huisarts, maar toen mijn dochter zo ziek was, werd er gezegd: Als je kindje het drinkt, het liefst O.R.S -als dat echt niet gedronken wordt, dan natuurlijk gewoon melk. Ik zou de normale hoeveelheid poeder doen denk ik. Het hoeft maar heel kort binnen te blijven om in elk geval wat voedingsstoffen ook op te nemen. sterkte in elk geval...