eten en drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wolleken, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolleken

wolleken Nieuw lid

27 okt 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    heykes,
    had eens een aantal vragen..
    wat drinken jullie kindjes van 26 maand?
    heb het gevoel dat men zoontje water beu gedronken is.
    ook wil hij zijn bekertje niet meer ,maar drinkt hij liever zoals ons uit een glas.
    wat drinken jullie zelf?

mijn zoontje blijft ook nooit niet zitten tijdens het eten.
    tijdens de patatjes wel maar als hij klaar is staat hij onmiddelijk recht ,dan heeft hij nog niet gedronken)
    ben al maanden aan het zeggen dat hij moet blijven zitten,maar tevergeefs :)
    hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    als hij goed gegeten heeft, zou ik niet teveel moeite doen om hem te laten zitten. Kindjes hebben maar weinig concentratie nog op die leeftijd.

Mijn zoontje drinkt eigenlijk alles: melk, sap, thee, kinderprik, siroop ed. Ik begrijp best dat jouw zoontje water beu is hoor. Gewoon lekker wat andere dingen aanbieden en uit een glas geven.

3. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier krijgt ze melk bij de boterham, 's middag en 's ochtends. Verder overdag 1 beker sap(appelsap, ranja, diksap, dubbelfriss) en water zoveel als ze wil. En soms ook thee als ze daar zin in heeft.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee drinkt: melk, fristi,limonade,wiki,thee.
    water heeft ze nooit graag gedronken, drink het zelf ook bijna nooit.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    HIer ook gewoon alle soorten drinken zolang er maar geen prik ofzo in zit.. water drinkt ze ook wel.. wbt het eten zou ik hem ook nog niet laten zitten.. als hij zijn bord leeg heeft zou ik hem als beloning juist gewoon laten gaan

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre drinkt sochtends een beker melk, overdag vrijwel alleen maar water en soms wat thee. Ik geloof dat ze bij opa en oma wel eens appelsap drinkt, maar ze vindt vooral het pakje interessant ... Ze drinkt meestal uit een tuit of rietjesbeker, tenzij we aan tafel eten dan heeft ze een heel mooi stevig plastic 'glas' van de hema. Ik zou geen zoetigheid (sap of limo) geven, maar hem lekker uit een plastic beker of 'glas' geven die hij mooi vindt.

Niet blijven zitten na het eten komt vanzelf wel. Maar ik zou wel consequent zijn: als je nee zegt dan ook nee doen. Dus als je weet dat je geen nee doet, ook geen nee zeggen ;)

Deel Deze Pagina