Afgelopen zaterdag begon het (na in week 9 een keer heel licht bloedverlies te hebben gehad). Ik ging om 23 uur op bed stond op van de bank en voelde het meteen, bloedverlies (helderrood). Een inlegkruisje vol incl kramp en kleine stukjes weefsel/stolseltjes?! Tijdens het plassen druppelde het gewoon weg door en ook de gehele nacht bleef het lichtjes doorgaan. Stress natuurlijk! We hebben de nacht aangekeken en de volgende ochtend de VK gebeld. Tegen de ochtend was het bloeden gestopt en werd het bruinverlies. Maandagmiddag kon ik terecht voor een echo, alles was goed en er was geen verklaring voor het bloedverlies (waarschijnlijk een gevoelige baarmoedermond), met een smile van oor tot oor verlieten we het echo centrum, wat een opluchting! Na 3 dagen geen bloedverlies te hebben gehad begon het echter gisterochtend gewoon weer, alleen nu zonder kramp en weefsel. En na een inlegkruisje was het klaar. Ik baalde, maar geen stress. De hele dag niks gezien en 's avonds begon het weer, grrr... Rest van de nacht wat het rustig tot vanmorgen. Na het opstaan weer (voor mijn gevoel) een flinke hoeveelheid helderrood bloedverlies, de wc pot was er rood van, maar waar ik nog het meest van schrok een groot stuk weefsel/stolsel. Om even een idee te geven 2cm bij 1 a 1,5 cm. En nu? Wat moet ik er mee? Ik weet het even niet zo goed meer, naar de VK rennen?! Na mijn idee kunnen zij er ook weinig mee.. Ben benieuwd of er meiden zijn die het verhaal herkennen met name het bloedverlies incl het weefsel? Nog even ter info, bij zoonlief ook tot een week of 16 bloedverlies gehad, alleen was dit nooit in deze hoeveelheid en altijd enkel bloed zonder weefsel. Ook begon dit bloedverlies gelijk vanaf het begin van mijn zwangerschap, dacht de eerste anderhalf week gewoon weg dat ik ongesteld was?!
Bel de verloskundige gewoon! zij heeft er verstand van en kan je waarschijnlijk veel beter geruststellen dan wij! Ze vinden het juist fijn als je belt zodat je niet met al die stress blijft zitten. doen hoor! Ikzelf heb bij de oudste tot 14 weken gevloeid en bij de jongste tot 13. Geen stolsels en meestal bruin. Bij de miskraam heb ik bijna vanaf het begin af aan gevloeid. het hoeft niets te zijn, kan gevoelige bmm zijn, of een adertje dat gesprongen is, of een hematoom. maar ik heb er niet voor geleerd en je vk wel